Ksenia & Anjem Skrevet 28. desember 2009 #1 Skrevet 28. desember 2009 Over hva dere og ungene deres ønsker seg? eller er det frekt? Tenkte å gjøre det neste år, da vi aldri får noe vi ønsker oss. OG det er så mye småtteri som vi virkelig trenger.
bambi på isen Skrevet 28. desember 2009 #2 Skrevet 28. desember 2009 Vi gjør det, hvis ikke hadde vi vel fått mangen ting vi absolutt ikke trengte. I år skrev jeg feks. star wars lego, indiana jones lego, bøker (feks, rampete robin), klær (så skrev jeg størrelsen bak), klokke dette var noe av det vi ønska oss til ungene, til oss selv skrev vi: sengetøy + laken(lang type), gode såper (feks. body shop), dobbelt vaffeljern husker faktisk ikke om det var noe mer vi skreiv på, men har ikke fått noe kommentar om at det er frekt, vi får som regel ønskeliste av svigerinnene mine også, syns det er mye bedre en at vi skal kjøpe noe de absolutt ikke trenger.
papoyo Skrevet 28. desember 2009 #3 Skrevet 28. desember 2009 Vi gjør det på "min" side av familien. Vi har alltid utvekslet ønskelister. Det samme med min nærmeste venninne. På min samboers side gjør vi ikke det, og får en del ymse til ungene. Vi voksne gir hverandre ikke gaver der. Synes det er veldig praktisk jeg, så slipper man jo å bomme totalt feks. Mine unger har flere ganger fått leker som de egentlig er alt for store til, fra min samboers søsken.
UnePune äntligen hemma! Skrevet 28. desember 2009 #4 Skrevet 28. desember 2009 Burde kanskje gjort det, for alle spør jo hva både vi og ungene ønsker oss - burde i hvert fall vært flinkere til å skrive en liste for meg selv så jeg kom på noe å svare når folk spør =) Kommer seff på masse nå etter jul, haha!
Zitro Skrevet 28. desember 2009 #5 Skrevet 28. desember 2009 Ja, men kun til Svigers og søstra til mannen. Og der settes opp ting barna virkelig trenger, f.eks pysjer, sengetøy o.l. saker... Pga dem sier dem vil kjøpe noe som trengs pga dem får så mye leker uansett. Men dem fikk ingenting dem trengte da... minsta på snart 2 år fikk f.eks en morgenkåpe i str 116... den har jeg jo brukt for nå :-) Så jeg må på shopping etter pysjer til ungene nå pga det begynner å bli litt vel lite dem gamle dem har :-)
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 28. desember 2009 #6 Skrevet 28. desember 2009 Ja, til de som ber om det =) Veldig greit for da får vi ting vi trenger =)
lille je Skrevet 28. desember 2009 #7 Skrevet 28. desember 2009 Til mamma og søstrene mine blir det ei slags ønskeliste. Til svigers hvis de spør... Ellers håper jeg jungeltelegrafen gjør sitt:) (og det så sånn ut i år ja!)
*Rutletutt* Skrevet 28. desember 2009 #8 Skrevet 28. desember 2009 Ja, det gjør vi alltid, og får liste fra dem også...hadde jo vært umulig å kjøpe noe uten;-)
Mrs. Kaizer Skrevet 28. desember 2009 #9 Skrevet 28. desember 2009 Ja, det gjør vi til alle som skal kjøpe gave til oss. Og vi får ønskelister av alle vi kjøper til. Jeg trodde det var vanlig jeg.. Uten ønskelister er det jo supervanskelig å kjøpe gaver. Vi gjør akkurat det samme til bursdager og.
FruSkurk&BandittBarna Skrevet 28. desember 2009 #10 Skrevet 28. desember 2009 Ja. Hos svigerfamilien utveksles ønskelstene på mail. Så samsnakker de og spleiser slik at det blir færre, men "skikkelige" gaver. Gjelder foreldrene og søskene. Mine foreldre får også ønskeliste. Så tipser de videre til tanter/bestemødre etc hvis disse etterspør. Synes det er greit at folk slipper å spekulere seg ihjel på hva man skal gi. Nok av annet å bruke tiden på før jul. Synes egentlig det er frekkere å forvente at slekta skal ha oversikt over hva man har, liker og blir glad for å få. Ønskelister er dessuten miljøvennlig (minsker sannsynligheten for bomkjøp og søppelgaver)
Joikaboll@ Skrevet 28. desember 2009 #11 Skrevet 28. desember 2009 Det blir helt klart ønskelister herfra til neste år.
Gjest Skrevet 28. desember 2009 #12 Skrevet 28. desember 2009 Vi har snakket sammen, og funnet ut at det er veldig greit å bytte ønskelister. Så, ja vi gjør det - men på forespørsel. Jeg synes det er litt frekt å bare levere ønskelister uten at mottaker har bedt om det.
Joikaboll@ Skrevet 28. desember 2009 #13 Skrevet 28. desember 2009 Er enig i at det virker litt frekt bare slenge ut ønskelister, men jeg tenkte å skrive den på bloggen min som jeg veit familien leser og da blir det vel ikke sååå frekt? Skal jammen gjøre det til bursdager også.
erteposen + 4 Skrevet 28. desember 2009 #14 Skrevet 28. desember 2009 Jeg synes det er litt frekt, men det kommer vel an på måten det blir gitt på. Spør noen hva barna trenger har vi alltids et svart, og gutta har gitt til besteforeldrene fordi de spurte. Vi voksne gir ikke så mye gaver til hverandre, og våre foreldre spør alltid hva vi ønsker oss.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå