bettyliss Skrevet 28. desember 2009 #1 Skrevet 28. desember 2009 Er det flere som er plaget med det? Jeg har noe voldsomt, føles ut som jeg kveles. I går spiste jeg noe potetgull, det skulle jeg ikke gjort for da brant det i flere timer+kvalm. Er forresten i uke 24+5 nå. Tygger gaviscon, men det hjelper ikke noe særlig. Andre tips?
Tululah82 Skrevet 28. desember 2009 #2 Skrevet 28. desember 2009 Hei! Jeg slet sist svangerskap, og har så vidt begynt å få de samme plagene nå. Jeg tygget også Gaviscon men det hjalp lite. Flytende Gaviscon derimot var/er det eneste som hjelper for meg. Smaker ikke bra, men hvis du tar en real slurk hjelper det i alle fall for meg med en gang:) Lykke til!
mamma med en i magen Skrevet 28. desember 2009 #3 Skrevet 28. desember 2009 Hei sann... Begynner med og si god jul jeg... Jeg er i uke 30 nå og hatt dette en stundm, hadde det med minsten her oxo... Jeg klarer ikke smaken på Gaviskon så bruker nyko/samarin for det hjelper hvertfall... Virker nesten som jeg får det av alt snart vann,sjokolade, tomat,tomatsaus, ost, gløgg osv osv.. hihi Håper hvertfall du finner noe som passer deg og får det til å gå bort snart, ikke noe ok å gå/ligge med dette i flere timer.... Titralak skal vist oxo funke kjempe bra.. Begge de er jo reseptfrie på apoteket så...
Gjøkeredet③ Skrevet 28. desember 2009 #4 Skrevet 28. desember 2009 Det eneste som hjalp for meg i forrige svangerskap var faktisk Lovehearts. Tro det eller ei... Melk funka hvis jeg var tom for Lovehearts og nøden var for stor, men hadde ikke samme effekten gitt... Vet ikke hvor mange pakker Lovehearts det gikk, men det var ikke få for å si det sånn! Er i uke 24 nå, og har foreløpig sluppet unna, men regner med det kommer snikende etterhvert...
Tingellling Skrevet 30. desember 2009 #5 Skrevet 30. desember 2009 Jeg har også vært mye plaget av halsbrann i mine tidligere svangerskap (har heltdigvis ikke begynt ennå denne gangen, men det kommer nok). Flytende gaviscon hjalp veldig mye bedre for meg enn tyggetabletter, det tok det faktisk ganske bra.
DK+2 Skrevet 30. desember 2009 #6 Skrevet 30. desember 2009 Jeg har hatt grusom halsbrann i begge svangerskapene mine (er i uke 27 nå), men denne gangen har det vært mye verre som første gangen. Jeg har så fæl halsbrann at jeg spyr til slutt, enkelte ganger. I første svangerskap brukte jeg bare Link tabeletter, siden jeg syns Gaviscon var grusom, men de hjalp meg veldig! Denne gangen hjelper ikke Link så mye som sist, så har måttet tatt Gaviscon... har prøvd litt Lovehearts, hjelper litt, men ikke så mye.. Tror jeg må prøve meg på Nyco, om man kan ta det. Har lurt litt på om man kunne bruke det mens man var gravid. Ellers har jeg fått i tips å drikke melk (funker ikke her, og jeg er glad i melk!), tygge mandler (hæres ikke mandler) og røre ut et teskje natron i et halvt glass vann, det siste hjalp litt.. men kanskje det hjelper bedre hos andre??
Gjest Skrevet 30. desember 2009 #7 Skrevet 30. desember 2009 Begynner å plages med det alt nå! Jeg er bare 15 uker på vei. Dette skal bli gøy. Det beste tipset, husker jeg fra sist, er å ikke spise noe som smaker noe....:/
MammaMø med to små Skrevet 31. desember 2009 #8 Skrevet 31. desember 2009 for meg er det kun to ting som hjelper så langt! vaniljeyoghurt og et glass melk! ikke begge samtidig men fint å kunne bytte på litt:) kan hende det hjelper for deg å? godt nytt år:)
gravid me nr 8 :-) Skrevet 31. desember 2009 #9 Skrevet 31. desember 2009 jeg bruker kun samarin for d tar d med en gang hos meg : veldig fornøyd med den ja.....
Maiblomst2010 Skrevet 1. januar 2010 #10 Skrevet 1. januar 2010 Melk! Oboy er fint Utrolig nok... Prøv - det hjelper
Mamma til nr2<3 Skrevet 1. januar 2010 #11 Skrevet 1. januar 2010 Jeg var voldsomt plaget med halsbrann da jeg gikk med mitt første barn. Det var til tider så ille at jeg brakk meg. Prøvde alt fra Nyko,mandler,melk og apotekvarer..ingenting hjalp. Denne graviditeten var jeg livredd for å få halsbrann igjen, noe jeg også fikk veldig tidlig. Jeg oppdaget da at hvis jeg holdt meg unna kaffe og sjokolade unngikk jeg sure oppstøt:) Har ikke vært plaget siden:) Men: vi er jo alle forskjellige, noe virker på noen og andre ikke!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå