Anonym bruker Skrevet 28. desember 2009 #1 Skrevet 28. desember 2009 fikk jeg beskjed om att magen min var stor, når hun målte.. Så sa hun att enten er det bare masse fostervann, eller så blir det en stor baby. Jeg føler ikke att magen er stor i forhold til det som se ut som normalen. Fikk beskjed om att det var en veldig aktiv krabat der inni, som hadde det godt, så enten var han stor eller så var det masse forstervann. glemte selvfølgelig å spørre da jeg var der, men er det negative sider med for mye fostervann som med for lite? noen?
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2009 #2 Skrevet 28. desember 2009 Jeg har hatt mye fostervann i ett av mine svangerskap. Muligens pga svangerskapsdiabetes. Baby var også stor. Det som var mest negativt var at da fødsel startet, fikk jeg kjempevondt helt til vannet gikk. Det var et voldsomt press i magen. Men jeg hadde alvorlig mye vann. Faktisk to fosterposer.
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2009 #3 Skrevet 28. desember 2009 Hei. Jeg fikk samme beskjeden hos min jordmor, men jeg ble henvist til sykehuset på UL for å finne ut hva det var. På ultralyden så alt bra ut, gullet er litt under gjennomsnittet og det er passe med fostervann. Hun sa årsaken måtte være at jeg bar livmoren høyere og lengre ut enn det normale, slik at målene ble påvirket av det,men at det ikke var noe unormalt utover det. Jeg var langt over det som var det normale på kurven (5 uker) men det var ingenting unormalt inne i livmoren =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå