ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 28. desember 2009 #1 Skrevet 28. desember 2009 Vet jo ikke alltid hva slags ost det inneholder, men det er jo som regel pasteurisert. Spiste det ute i går, og kelneren visste ikke hva slags ost det var i, men jeg tok sjansen. Eeeelsker ostekake
nicki82 Skrevet 28. desember 2009 #2 Skrevet 28. desember 2009 Hei: ) Artig å se at du og er her : ) Kan ikke si noe helt sikkert, men jg tror nok neppe at de på restaurant lager ostekake av ost som ikke er pasteurisert. Smøreoster som ikke er pasteurisert har en kort oppbevaringstid og restauranthavere er vel klar over at behandlete melkeprodukter inneholder mindre bakterier. Du skal nok ikke ha dårlig samvittighet for det stykket du koste deg med Jeg sliter med å spise salater jg. Har drevet og satset på at salaten var grundig vasket, hver gang jg har spist salat. Vet ikke om det å sette en ferdigoppskjært salathode under vannstrålen og tørke det i en salattørrer, er under kategorien "grundig vasket". Har mest lyst til å skolde salaten, blad for blad...men det blir vel feil det og... : ( De restrikajoner, de restriksjoner... Men jg er glad for min voksende mage : )
MammaMø med to små Skrevet 28. desember 2009 #3 Skrevet 28. desember 2009 Det er ikke lett dette her.. hjemmelaget ostekake kan vi vel spise? Den jeg spiste her om dagen ble laget med filadelfia ost så den var vel trygg? STRESS!
Solstrålen_ Skrevet 28. desember 2009 #4 Skrevet 28. desember 2009 Jada, du kan spise det. Når det gjelder oster, så kan du spise det meste du får tak i her i landet med unntak av muggoster. Du kan spise fersk brie også (mange tror man må styre helt unna brie)- men pass deg for blåmuggoster. Muggoster brukes ikke i ostekaker, men det hender noen pizzarestauranter har et par varianter på menyen som inneholder dette. Kos deg med ostekake!
Bolle i ovnen [HØYGRAVID] Skrevet 28. desember 2009 #5 Skrevet 28. desember 2009 Jeg spurte min svigermor om dette med oster, hun jobber på nyfødt intensiv og kan en del om dette. Hun sa jeg kunne spise og kose meg med det jeg ville, de tingene som man blir anbefalt å holde seg unna, er jo ting man ikke spiser store mengder av til daglig. Så alt kan spises, med måtehold
Solstrålen_ Skrevet 28. desember 2009 #6 Skrevet 28. desember 2009 Akkurat samme har jeg fått høre av min lege. Det gjelder bare å ikke få dilla på det som er nei-mai i svangerskapet. Kos deg med det du ønsker etter måte, altså
mamman til to gutter Skrevet 28. desember 2009 #7 Skrevet 28. desember 2009 Det hjelper ikke å bare spise litt hvis det lille du spiser inneholder listeria eller toxoplasmose... Da kan den lille biten være nok til at det går veldig galt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå