Allybeen ♂ ♂ ♀ Skrevet 28. desember 2009 #1 Skrevet 28. desember 2009 Har alltid hatt rikelig med melk, men de siste ukene har småen bare skreket og tullet seg med brystet. Han drikker fint til melken kommer, da bare slipper han taket og skriker og vil ikke drikke mer. Jeg har volsomt trykk når melken kommer, og det spruter skikkelig, så skjønner jo egentlig at han ikke liker det. Men alt dette har resultert i at jeg har mistet mye melk, men fremdeles spruter det skikkelig idet melken kommer. Ville jo egentlig amme noen mnd til, men når det bare blir tull nesten ved hvert måltid med skriking, melkespruting som resulterer i at han ikke spiser skikkelig hele dagen, så vil jeg bare gi opp. Om natten ammer jeg liggende i sengen og da blir melketrykket også problem, da er det halvmørkt så jeg ser ikke om det spruter melk eller hvor, så det resulterer som oftest i at babyen blir full i melk i ansiktet. Har alltid en klut som jeg stopper melken med, men må samtidig følge med at ammeinnlegget på andre brystet ligger skikkelig ellers spruter det jo derfra også. Vanskelig å få det til å ligge skikkelig når jeg ligger slik på siden og ammer. I tillegg til dette har han utslett i ansiktet som jeg ikke vet hvor kommer fra, men er nok noe i melken min han reagerer på. Har vert til legen, men de fant ikke ut noe. Måtte bare prøve meg frem. Dette ble litt mye klaging, men måtte bare få det ut! Føler vertfall at det er flere grunner for meg til å ikke amme enn å amme,
xxxJulianexxx Skrevet 28. desember 2009 #2 Skrevet 28. desember 2009 Du har hvertfall min fulle støtte. Slitsomt når det ikke fungerer. Mine barn er flaskebarn, og det har blitt folk av dem også. Ingen allergier og plager som følge av det iallefall.
Gjest Skrevet 28. desember 2009 #3 Skrevet 28. desember 2009 Jeg forstår deg godt! Er fryktelig slitsomt når det ikke funker. Er mange fordeler med flaske også. Mine to er flaskebarn og jeg ser ingen ulemper ved det:)
Gurine Skrevet 28. desember 2009 #4 Skrevet 28. desember 2009 Jeg har ammet alle mine tre, så jeg er mere for amming og morsmelk jeg da, så langt det lar seg gjøre og at man har melk å gi. Men skjønner jo at det er stress når det ikke fungerer som det skal. Jeg var sta med min siste, hun brukte en måned på å lære seg å suge av puppen, så da måtte jeg pumpe meg dag og natt og gi av flaske i denne måneden, bare fordi jeg ønsket å gi henne morsmelk og at jeg håpet vi ville få til ammingen etterhvert. Det var slitsomt, men jeg syntes det var verdt det. Kanskje det å pumpe og gi av flaske kunne vært noe for dere, siden det er selve ammingen som er problemet, og ikke at du ikke har melk? Det finnes jo pumper der du kan pumpe begge brystene samtidig, og da vil det gå ganske fort i tillegg til at du slipper sprut og søl fra den andre puppen. Bare et forslag.. Angående utslettet i ansiktet. Mine har også reagert med litt utslett der det har vært fuktig pga melkesøl eller gulp, men det har gått over etterhvert.
meg & to små vampyrer Skrevet 28. desember 2009 #5 Skrevet 28. desember 2009 Hvor gammelt er barnet ditt? Min jente på 5 måneder tuller seg også ved brystet nå. Men hun er interessert i omgivelsene. Så hun klarer ikke helt konsentrere seg. Hun får alltid i seg en 5-6 min med melk (og jeg har en del melk da) så det går greit. I tillegg gir vi grøt til kvelds og litt frukt til morgenen. Delamming mens man introduserer fast føde er jo greit (om barnet er stort nok). Og delamming og mme i tillegg er jo fint det også. Eller bare mme da:) Et triks er forresten å trykke inn brystvorten når det renner, da stopper det. Så da kan du jo stoppe det så ikke barnet får alt i fjeset hver gang hvertfall.
Allybeen ♂ ♂ ♀ Skrevet 28. desember 2009 Forfatter #6 Skrevet 28. desember 2009 Han er 3 mnd. Med førstemann pumpet jeg første mnd, dag og natt før han fikk til amminga. Han begynte å tulle seg ved måltidene han også, slik at jeg mistet melka og gikk over til erstatning. Men da var han 5 mnd og fikk både grøt og middag. Jeg får prøve noen dager til å se hvordan det går.. Eller prøve meg på pumping. Hadde jo vert det beste om han fikk morsmelk noen mnd til dersom jeg har mulighet til det.
meg & to små vampyrer Skrevet 28. desember 2009 #7 Skrevet 28. desember 2009 Men om du ikke orker fullamming så er jo delamming en god nummer to da:) Om du orker et par måltider med amming i døgnet så er det visst ganske god helsegevinst av det også. Lykke til. Håper dere ikke sliter dere ut uansett hva dere gjør:)
Mage Mi Sa Jo Skrevet 28. desember 2009 #8 Skrevet 28. desember 2009 forstår deg godt det er ikke kos når det ikke fungerer som det skal. mange som sliter seg ut med amming. gjør det som følesriktig for deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå