Anonym bruker Skrevet 27. desember 2009 #1 Skrevet 27. desember 2009 Jeg har gått ned en del siden fødsel, noe som resulterer i overheng... Jeg har pratet med lege om dette og huden er så og si "dø". Den kommer ikke til å stramme seg opp.. Jo mer jeg går ned, jo mer overheng. Jeg tør ikke ta operasjon.. Så da er valgene: Fordi sånn jeg er nå eller legge på meg litt for å "fylle ut magen".. Dilemmaet er da,, skal jeg tørre å legge på meg? Det er jo ikke garantert at det fyller ut magen som henger. Jeg er overhode ikke fornøyd med meg som jeg er nå så jeg fatter ikke hva jeg skal gjøre. Føler jeg ikke har noen muligheter lengere. Trening og yoga og alt annet funker ikke. Hva ville dere gjort?
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2009 #2 Skrevet 27. desember 2009 Jeg ville fjernet "overhenget" kirurgisk. Hvis dette kommer pga fødsel eller tidligere overvekt så hjelper jo legen deg. Heller ta en operasjon og være fornøyd i ettertid enn å la dette gå å gnage på selvfølelsen.
Gjest Skrevet 27. desember 2009 #3 Skrevet 27. desember 2009 Huden lar seg ikke trene inn, uansett hvor flink og flittig man er. Mitt forslag, selv om du kommer til å forkaste det, er å jobbe deg gjennom angsten for å operere. Det er ikke sunt å legge på seg kilooene igjen for å fylle ut magen. Det er du ikke tjent med. Om du kan få operasjon bør du ta imot. Snakk med legen om at du er redd for dette, få info, bearbeid følelsene dine. Terapi om det er det som trengs. Du kan jo hvertfall ikke gå rundt med masse ubehagelig ekstrahud..
Gjest Skrevet 27. desember 2009 #4 Skrevet 27. desember 2009 Jeg hadde ikke risikert helsa ved å legge på meg. Her er det også ekstra hud og jeg er fristet av å lære å leve med min "vakre hudfold".
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2009 #5 Skrevet 27. desember 2009 Ja, det kommer pga fødsel. Jeg hadde ikke stor mage, men har allikevel fått den hengemagen. Jeg har prøvd å bearbeide tanken om operasjon nå i over ett halvt år. Pratet med lege om operasjon, og skal gå ned litt til før han vil sende inn henvisning til konsultasjon.. Men jeg tør ikke. Så det er ikke vits for meg å dra på konsultasjon i det hele tatt. Bortkasta tid for meg og for dem. Jeg prøver så godt jeg kan å leve med kroppen min nå, men så langt går det ikke så bra.
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2009 #6 Skrevet 27. desember 2009 Ingen ? Er det virkelig bare operasjon som er utveien fra dette helvete?
Monajenten Skrevet 28. desember 2009 #7 Skrevet 28. desember 2009 Ja det er det nok når det er snakk om hengemage dessverre. Opererte selv vekk overflødig hud etter fødsel, og har ikke angret et sekund.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå