Gå til innhold

Når starter dere innkjøp av vogn, seng..etc??


mamma2010♂

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

veeel...kremt kremt..hehe. mulig nesting hormonet kicket inn litt tidlig her, men vuggen er klardet er også leketeppe med babygym, bære sele, baby call, har vogn men ser på ny og slår til hvis jeg finner en jeg liker til en god pris.

kjøpt endel klær men trenger mer. sett ut stellebord og bokhylle men vet ikke helt når jeg skal kjøpe det. tipper det blir nå i januar.

bilsete mangler jeg fortsatt. og brystpumpe, trenger også et par flasker just in case.

 

du da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har to barn fra før, så jeg har mye i hus. Men trenger en til av alt siden jeg venter tvillinger denne gangen;) Har kjøpt vogn på finn.no allerede. I januar kommer jeg til å kjøpe en til seng, dyne og bilstol. Satser på å finne noe på salg. Vil også lete etter brukte Baby Bjørn vippestoler. Ellers er ny bil det jeg stresser mest med... Er vanskeligere enn jeg trodde å finne bil med plass til fire barneseter, tvillingvogn og bagasje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, vi har jo det meste fra før, men jeg er litt paranoid av meg og vil ikke kjøpe ting for tidlig. Det vi trenger er å finne ut hva slags vogn vi skal ha med en på 13 mnd nå som da vil være snaut 19 mnd. Vi kommer vel ikke unna tvillingvogn, men tenker vi kjøper brukt denne gangen.

Ellers må vi jo ha en ekstra seng, jeg tenker vi kjøper en ny og litt morsommere babygym og noen nye klær blir det nok siden det blir jente denne gangen. Vi var forholdsvis smarte første gangen og kjøpte mye hvitt, særlig helt nyfødt tøy har vi nok av tror jeg.

Jeg skal slettes ikke kjøpe ny pumpe og er glad for jeg solgte den jeg hadde, aldri mer!

Vi vurderer bil her også, men jeg synes det er så utrolig tiltak og forholde meg til at jeg bare utsetter og utsetter det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eh,.. jeg var veldig tidlig ute.. fikk et veldig bra tilbud i høst som jeg ikke kunne si nei til. da kjøpte jeg emmaljungavogn, voksipose, ullpose, to dresser, dyne og bilsete.. ellers har jeg kjøpt litt småting etter det.. skal arve og låne en del, så det er ikke så mye jeg trenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oisann..jeg er visst veldig sent ute!! har ikke kjøpt noe enda.. satser på at det kommer litt på salg nå i januar! Har sett litt på finn.no, men vil ha noe nytt! er mitt første sv.skap så jeg trenger alt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke kjøpt noe ennå jeg heller, men vet at jeg får låne ei vugge som jeg skal bruke til seng de første månedene i alle fall. Og svigermor er så snill at hun ville gi oss barnevogn, så da gjenstår bare å finne en;) Har satt i gang bestemødre og oldemødre til strikking, men har ingenting i hus ennå..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke kjøpt noe ennå, og kommer nok ikke til å gjøre det på en stund heller. Tipper vi begynner så smått i mars eller noe.

Dette er vårt første barn, og vi koser oss og nyter tiden :) Utstyr kommer etterhvert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, her er det full shopping på gang ;) Koser meg med å finne ut hva jeg trenger, lete på forum etter gode erfaringer og tråle finn.no etter spennende ting.

 

Har handlet vogn, seng, stellebord, stellepute, godstol, bilstol med base (selv om bilen mangler, hehe) voksi urbanpose, madrass og overmadrass, sprinkelsengbeskytter, sengeteppe, dyne og pute, sengetøy og div. laken, ammepute, div siklesmekker, babytepper, og kremer etc. Og masse klær fra USA som van sååå billig at jeg ikke kunne la være. I love shopping! Samtidig blir jeg litt svett av listen jeg bruker som guide, bla fra Babyshop - for har rett og slett ikke handlet nevneverdig mye av denne. Regner med at man nok ikke trenger alt dette heller, men som førstegangsfødende føler jeg meg litt lost til tider :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her startet den kommende tante og bestemor lenge før oss foreldre med handlingen;) så det er kommet endel klær, tepper, sengetøy og dyner i hus.. selv har jeg kjøpt litt småtting av klær på salg nå i romjula.. vi får låne seng, babygym, ammepumpe, babybjørn sele og vugge av venner og familie.. og igår kjøpte vi vogn:) har lenge sett meg ut teutonia s3 med fashion bag og hadde tenkt å slå til på ny vogn siden dette er førstemann og jeg har vært intressert i vogner så lenge jeg kan huske,.. men så hadde jeg autosøk på denne vogna på finn og så dukka det opp en strøken 09 modell kun brukt i 5,5 mnd i min favorittfarge brun så da slo vi til å skal hente den idag:) får den til ca halve prisen...jeg er forelska i den vogna...så da er det bilstol og stellekommode som er neste innkjøp på lista og det håper jeg kanksje vi finner på januarsalg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

caravelle 8 el 9 seters, lang modell har plass til det meste. Vi har bestilt caravelle, 8 sete, lang modell sidan vi får nummer 4 no. lang modell har god plass til bagasje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har det meste sidan det er barn nummer 4, og vi har begge kjønn fra før. men kjøpt ny vogn dagen etter eg fant ut eg var gravid. vogna vi hadde var slitt, og drømmevogna solgte dei til halv pris i ein butikk som skulle slutte med babyutstyr. Må kjøpe litt nye kle i str 50. var ein del flekker eg ikkje har fått av på ein del av dei eg har. Skal og kjøpe nytt stellebord. Såg ikea sitt til 198 vant i test, så blir nok det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke begynt å handle noe som helst her enda heller....

Satser på at endel ting er på tilbud nå i januar, så tar vi det litt som det kommer. Klær stresser jeg ikke med, vet at både bestemødre og tanter har begynt å handle litt sånne ting, så det blir sikkert mer enn nok tøy jeg ikke rekker å bruke før det er blitt for lite. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

har det meste fra nr 1 :) må vel ha ny vogn siden nr 1 er 19 mndr når nr 2 kommer :) tror vi skal ha tvillingvogn slik at jeg kan gå tur om dagen med de når jeg er alene fra 07-17 :)

 

er etter ultralyden en jente denne gangen også så trenger minimalt med klær :) veldig beleilig siden dette ikke var planlagt :P hehe

 

tror ikke vi kjøper ny seng men bruker vogga eller reise senga til vi får det nye huset på plass å da heller kjøper stor seng til hun første :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt vogn (Emmaljunga duo edge med sportsunderstell) og bilsete (Britax m base) etetrsom det har vært salg i Sverige. Tror vi blir veldig fornøyd med begge deler, ser hvertfall bra ut. Har så smått kjøpt noe klær - mest for moro skyld. Skal vel se på seng og stellebord etterhvert også....Koselig å handle litt inne i mellom, men vogn og bilsete allerede nå skyldes altså gunstig pris + gunstig kurs :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm... Har ikke kjøpt noe vi heller. Har fått og kjøpt bittelitt klær for moro skyld, men ikke noen av de store tingene. Har sett en seng på Ikea som jeg tror vi går for, og vogn og bilsete tror jeg det blir i Sverige, men ikke på en stund enda regner jeg med...

 

Skal kikke litt om jeg finner litt mer klær, dyner, sengtøy og sånt nå som det er salg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke kjøpt en eneste ting ennå vi, men jeg har tenkt mye på det og har klart for meg hva jeg ønsker å ha på barnerommet og hvordan vogn jeg vil ha, så da er det bare å håpe på at mannen er enig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...