Gå til innhold

Noen som jobber i helsesektoren her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan synes dere det er å jobbe nå?

Jeg er 31 uker på vei,og vurderer å takk for meg nå... Stor, tung og synes det er vanskelig å utføre jobben min :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei!

jeg jobbet på ambulansen fram til jeg var 6mnd på vei... grunnen til at jeg da avslutta var at jeg var ferdig med min kontrakt- og startet å vaske istedefor da det ikke var nok jobb til meg... men er jeg helt ærlig, tror jeg ikke jeg hadde klart veldig mye mer enn det heller...litt vanskelig å løfte alle de store pasientene når magen er i veien samtidig som jeg merket på kroppen at det var ganske slitsomt når man skulle opp om natta, være oppe ei hel natt i strekk, å vri og vende på døgnrytmen hele tida... :-/

nå er jeg arbeidsledig da vi flyttet for at gubben skulle få fast jobb, å jeg er ganske "uønsket" som arbeidstaker når jeg er kommen så langt på vei... :-/

Skrevet

Hei

Jobber på sykehjem, og har hvert hjemme siden ca uke 14 pga bekkenet.Er nå i uke 29. Forsøkte med tilrettelegging og resdusere stillingen, uten at det fungerte. Ofte er ikke helsevesenet så lett å kombinere med graviditet desverre. Jeg savner kolleger, men ser selv at jeg har det mye bedre hjemme. Mitt hode hadde det heller ikke bra med å hele tiden føle at en ikke gjør jobbe så bra som en ønsker. Så innerst inne, må vi bare godta at kroppen sier stopp, og være fornøyd med at vi har forsøkt så godt og lenge vi har kunnet.

Lykke til videre.

Skrevet

Hei

Jeg er 33 uker nå og har vært 40% SM siden slutten av oktober pga bekkensmerter. Har fungert veldig fint å jobbe 60 % frem til nå men nå begynner det å bli vanskelig å jobbe fulle dager de dagene jeg er på jobb pga bekkensmertene, så skal diskutere med legen om jeg evt kan jobbe litt kortere dager feks 5-6 timer. De tilrettelegger godt på jobb, så jeg har stort sett nyopererte pasienter som ikke skal flyttes noe særlig på (jobber på intensiv). Du har forresten krav på tilrettelegging. Anbefaler deg å prøve gradert sykemelding først så du slipper å sitte hjemme å se i veggen helt frem til termin, jeg får mark av å gå hjemme de dagene jeg er SM for mannen min er også på jobb og det er begrenset hvor mye jeg kan styre rundt hjemme. Dessuten er det hyggelig å være på jobb innimellom og møte kollegaer.

Lykke til videre:)

Skrevet

e 33 uker her,og jobber på sykehjem med tunge pas.men har alltid jobba helt frem til perm tiden,men har da heller aldri hatt noen plager noen sinne heller verken bekken eller rygg plager.trives på jobben og merker knapt att jeg er gravid,gjør alt som alle andre,bøy å tøy,så jeg er nåk heldig der ja,når jeg har fri styrer jeg på hjemme har netopp pussa opp og mala m.m 5 soverom her og ett bad,har litt mer prosjekter på gang før termin om 7 uker.syns det er topp å gå gravid ,og har det helt utmerket.men e jo desverre ikke likt for alle....alle må kjenne sjøl på sin kropp hva de kan....

Skrevet

uke 28 ++ og jobber på bolig med pasienter som krever en til en, fy og psy utviklingshemning. Noen tunge løft, men jeg slipper de verste, og regner med å jobbe til permisjon...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...