Anonym bruker Skrevet 27. desember 2009 #1 Skrevet 27. desember 2009 Jeg er en jente på 25 år, jeg er ikke overvektig, dvs at jeg har relativt slanke lår, armer, ansikt, men magen min er kjempe stor. Jeg har mage som ser ut som at jeg er ca 6 mnd på vei (dette er ikke overdrivelse). Når jeg sitter så blir ikke magen valkete, men akkurat slik som man er når man er gravid. (stikker rett ut). Når jeg står har jeg heller ikke valker, bare gravidmage. Dette er et problem jeg har hatt hele mitt voksne liv, altså ikke bare etter jeg har vært gravid. (det er over 3 år siden jeg fødte nå og problemet er absolutt ikke større etter graviditet). Plages ikke med luft i magen, men noe sier meg at jeg er oppblåst? Ser for meg at overvektige mennesker som regel sliter med valker og fett som henger. (sorry detaljer) men det har jeg ikke antydning til. Bare en stooor kulemage, rett og slett. Dette gjør det jo slik at jeg har problemer med å finne klær osv, siden resten av kroppen er slank. Jeg har heller ikke ofte vondt i magen, men det hender jo, men ikke oftere enn hva jeg tror er normalt. Noen som vet hva dette kan være?
Gjest Skrevet 27. desember 2009 #2 Skrevet 27. desember 2009 Hadde det vært luft ville du hatt ubehag med det. Kan det være at det er indre fett, altså mellom organene og ikke utenpå musklene, som er det som gir valker? Det som er lurt er å spise mye umettet og flerumettet fett og kutte nesten helt ut mettet fett. (altså; fet fisk, avokado, nøtter, olivenolje = bra fett mens kjøtt fra gris, ku, sau, meieriprodukter ol = dårlig fett) Dette er fint for å forbrenne fett mellom organene og gi flatere mage. Er ikke noen ekspert, så det er jo ikke sikkert at det er det som er grunnen til problemet ditt, men det var mitt forslag i hvertfall:) Basert på egne erfaringer:)
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2009 #3 Skrevet 27. desember 2009 Takk for svar! Jeg vet ikke hva det er, men jeg har ikke en eneste valke! Hverken når jeg står, sitter eller ligger. Har bare en stor kulemage, men magen er myk, ikke hard, men ingen valker. HI
prekæs Skrevet 28. desember 2009 #5 Skrevet 28. desember 2009 Kutt ut melk. Ikke nødvendigvis alt av melkeprodukter, ofte det kan holde med å bytte ut melken til måltidene med vann.
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2009 #6 Skrevet 28. desember 2009 Jeg drikker aldri melk og spiser sjeldent ost. Bruker litt melk i sauser osv, men ikke mye. HI
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2009 #7 Skrevet 28. desember 2009 Har du sjekket om du har splittede magemuskler? Dette er jo noe som skjer i graviditeten for å gi plass til babyen, men det kan sikkert skje utenom også.. Og for alle glir ikke musklene helt sammen etter fødsel heller... Lurt å få sjekket iallefall og du ikke har gjort det allerede..
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2009 #8 Skrevet 28. desember 2009 Ser det var noen som anbefalte deg å kutte ut melk.. Tror faktisk du bør prøve å kutte ut kornprodukter for en liten periode for å teste ut...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå