Gå til innhold

Ammete <3


Trille me en liten en i magen

Anbefalte innlegg

Et lite tips til de som har urolige babyer på ettermiddag/ kveld;

 

Har funnet ut at hvis jeg drikker to kopper ammete pr dag, så slipper "lillingen" å få luft i magen om jeg spiser ting jeg ikke bør!! Den ene dagen jeg ikke drakk te, hadde vi over 1 time med skriking på kvelden... Tilfeldig?... kanskje, men jeg velger og tro at det må være ammeteen som gjør underverker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

kan man da kjøpe hvilken som helst te?

Mini pleier ikke skrike så ofte, og jeg prøver være flink og holde meg unna løk etc. men det er ikke lett, for det er jo løk i omtrent alt man kjøper i butikken... tom pastasausen jeg kjøpte som det stod parmesan og tomat på... det har igrunn medført at jeg er blitt skikkelig matlei.. en kan jo ikke spise noenting...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Du får kjøpt ammete på apoteket, og den heter rett og slett bare ammete;)

Jeg har funnet ut at det går helt fint å spise posesaus, lasangne og andre halvfabrikerte matsorter fra butikken som innholder små mengder løk. Fersk løk og taco har jeg testet og det funka ikke like bra:( desverre.....

Men, kjenner og at jeg blir helt tussete av og måtte tenke over alt jeg putter i meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er rett og slett slitsomt å måtte sjekke alt en spiser.. nesten bedre å bare spisee ting og finne ut på ungen om de tåler det eller ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du har fått i deg noe som lilleikke tåler så hjelper det med fenikkel te. Fenikkel er også den urten i ammeten som hjelper til med å regulere magen til mor og barn, de andre urtene hjelper til å øke melkeproduksjon, virker avslappende osv. Jeg drikker ammete hver kveld, og fenikkelte om vesla blir urolig og sliter med fordøyelsen. Vi er storfornøyde, begge to :) Det er sikkert far også, som får sove hele natten ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk anbefalt å prøve og spise alt og heller se om hun reagerer på noe.. foreløpig virker det som om det meste er greit.. Hun har luft i magen av og til men ikke noe grining eller noe og det har gått fort over ... Prøver å passe på når jeg spiser kål osv men det har gått fint til nå ihvertfall..Er det samme te som de selger på helsekosten som på apoteket??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...