Anonym bruker Skrevet 27. desember 2009 #1 Skrevet 27. desember 2009 Vi har vært sammen i 7år, vi eier leilighet, har ett barn (6mnd) og ønsker oss flere etterhvert. Vi forlovet oss i høst, og fant datoen raskt. Vi hadde familie på middag å fortalte nyheten, først ble alle veldig glad, men litt forundret når vi sa at datoen var først om to år. Grunnet at det har vært så mye i det siste ved kjøp av leilighet, ny bil og vi har fått baby så vil vi ha noe å se frem til. Og ikke minst fordi vi vil ha en del penger på sparekontoen så vi får det bryllupet vi ønsker oss Men nå har jeg fått litt "kalde" føtter. Vi kommer ikke til å ha sjans å spare opp penger i tiden fremover nå, så det må utsettes. Jeg skal ut med 15000 til studier (NKI nettstudier) rett etter permisjon for å få en bedre jobb. Og han venter på at en bedre stilling på jobben blir ledig (han er garantert den stillingen dersom sjefen slutter). Vi har begge studielån og litt småting som skal nedbetales først. Jeg lurer på om vi burde utsette enda to år, vi haster ikke med et barn til uansett, og koser oss med førstemann. Jeg vil være gift før neste kommer til verden. Hadde du giftet deg og ikke hatt drømmebryllupet eller ventet til det økonomiske var på plass så du kunne hatt drømmedagen?
Gjest Skrevet 27. desember 2009 #2 Skrevet 27. desember 2009 Kommer jo an på prioriteringene deres. Vi ville ikke ha noe stort bryllup, for oss var det å være gift stort nok uten dill og dall. Joda, vi spanderte på oss nye pene klær, barnevakt, hotellrom og middag med nærmeste familie. Fineste dagen i mitt liv:) Men om du har en oppfatning (eller pikedrøm:) ) om at bryllupet skal være akkurat sånn og sånn vil du kanskje plages med det i ettertid? For selv om man prøver å gjenoppta festen når man har råd blir det aldri den egentlige bryllupsdagen:)
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2009 #3 Skrevet 27. desember 2009 Vi vil ikke ha noe megabryllup, men vi skal bare gifte oss èn gang så vi vil ikke at penger skal stoppe oss i å spise god mat, ha litt drikke osv den dagen. Det koster fort penger. Vi har også planer om å ha det på et spesiellt hotell (solstrand) og det koster litt å f.eks leie et lokale der til fest utpå kvelden. Begge har store familer, og vi ønsker at alle er der, pluss våre nærmeste venner. Kjolen i seg selv er ikke så dyr, 1500kr Og min beste venninnde er frisør og makeup artist. Men uansett, prioriteringer, føler ikke vi har noe valg annet å prioritere å få meg de studiene før jeg går ut i jobb og at vi får vek studielånene og det andre "rusket" før vi kan spare opp til bryllup? HI
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2009 #4 Skrevet 27. desember 2009 Husk at jo lenger dere har vært sammen, jo mindre romantisk er det å gifte seg.... Statistisk sett er det også lavere sjans for å forbli gift. Er vel noe med den der hverdagen... Studielån har jeg enda og har hatt det i mange år, så det er ingen krise å ha det år man gifter seg akkurat. Men det koster jo å gifte seg. Men det er alltids noe annet å bruke penger på.
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2009 #5 Skrevet 27. desember 2009 Ville tatt bryllupet. Og det gjorde vi.Fikk drømmedagene! Det ordnet seg helt fint for oss, og vi satt ikke i stor gjeld etterpå. Fikk selvsagt noe hjelp av foreldre begge to, og planla godt. Men selvsagt hogg det innpå økonomien vår!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå