Tes Skrevet 27. desember 2009 #1 Skrevet 27. desember 2009 Kan vel smyge meg over hit nå, er 13 uker på vei, så må spørre her også. Noen som vet om man skal slutte med folat etter uke 12, og om det evt er skadelig og fortsette?
Gjest Skrevet 27. desember 2009 #2 Skrevet 27. desember 2009 Det er ikke skadelig å fortsette, bare sløsing med penger å fortsette å kjøpe tilskudd når du ikke må. Jeg tar, etter råd fra legen, kun tran etter første trimester. Folat man får for mye av bare tisses ut igjen.
FruSkurk&BandittBarna Skrevet 27. desember 2009 #3 Skrevet 27. desember 2009 Folat er et vannløselig Bvitamin og overskuddet skylles ut. Jeg pleier å spise det som er igjen i boksen etter uke tolv og ta tran ut svangerskapet.
Tes Skrevet 27. desember 2009 Forfatter #4 Skrevet 27. desember 2009 Takker for svar,da fortsetter jeg litt til jeg, iallefall til jeg har vært på første legekontroll.
FruSkurk&BandittBarna Skrevet 28. desember 2009 #5 Skrevet 28. desember 2009 Kan være greit å ta folat litt lenger i tilfelle man skulle være kortere på vei enn man tror mente jordmora mi i første svangerskap.
adI Skrevet 30. desember 2009 #6 Skrevet 30. desember 2009 Jeg er i uke 16 i morgen og tar folat enda. Fikk beskjed av legen om å bare bruke opp boksen, så da gjør jeg det Kan ikke hende det er nødvendig, men gjør det siden legen sa det..
ønsker en liten en til Skrevet 30. desember 2009 #7 Skrevet 30. desember 2009 Jeg tar fortsatt de posene fra Lifeline da det er kalk der og et par vitaminer jeg trenger, og da er det også Folat der. Jeg spurte legen min om det samme, og han sa også at det kroppen ikke trenger skylles bare ut igjen, du med andre ord skader ikke babyen ved å ta det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå