Termin 080110 Skrevet 27. desember 2009 #1 Skrevet 27. desember 2009 Er i uke 38 og han ligger med hodet godt nedi bekkenet (ikke helt festet dog) og ser mot min høyre side, ryggen opp langs min venstre side og beina stikker da ofte rett ut på min høyre side. Jordmor sier det er den "vanligste" utgangsposisjonen. Jeg har stadig vekk spurt om leiet for jeg er så redd for stjernekikker.. men hun sier at det kan man ikke vite før selve fødselen starter. Ligger deres baby sånn på sida og, eller ligger de klar med ryggen langs magen deres? Jordmor sa at når fødselen starter vil han sannsynligvis skru seg ned den "riktige" veien. Håper jo det.
Let's hear it for the boys! Skrevet 27. desember 2009 #2 Skrevet 27. desember 2009 Samme som din og slik har han ligget to-tre mnd allerede. Har tydeligvis funnet en stilling han liker
Mammas lille venn heter Liam Skrevet 27. desember 2009 #3 Skrevet 27. desember 2009 Har termin til torsdag og han ligger godt ned i bekkenet med hodet, ikke festet skikkelig. Ligger for det meste med ryggen mot høyre side og rumpa opp i ribbeina på høyre side og sparker opp i venstre ribbein og mot venstre side. Av og til flytter han litt på seg så rumpa står rett opp i mellomgulvet.
Stolt mamma og englemamma Skrevet 27. desember 2009 #4 Skrevet 27. desember 2009 Her ligger han akkurat som din Termin 080110 eg er 36 uker på vei i dag:)
christina88 Skrevet 27. desember 2009 #5 Skrevet 27. desember 2009 babyen ligger med rompa ved hofta og beina nedover i åpningen:P og hodet under ribbeina, er i uke 37+2 og han har ligge sånn i over 7 uker, før det lå han på tvers-... lurer på hva som skjer fremover....
cabana Skrevet 27. desember 2009 #6 Skrevet 27. desember 2009 Han ligger i hodeleie på høyresida med ryggen mot magen og beina oppi ribbebeina, det ekle er når han stryker meg langs veggen..Iiik.. slik har han lagt i 5 uker nå,ser ut som han har funnet favoritt leia si Er i uke 30+1..
nordlyset Skrevet 28. desember 2009 #7 Skrevet 28. desember 2009 Min ligger med hodet festet nede i bekkenet,det har han gjort siden uke 30.Så ligger han med rumpa mot venstre og føttene mot høyre.Det hender seg at han skrur seg og rumpa ligger mot høyre. Men det er den første som er ydlingen virker det som. Er i uke 37+1 nå.
mamman til Jonathan + spire Skrevet 28. desember 2009 #8 Skrevet 28. desember 2009 Lillemor ligger med hodet godt ned i bekkenet med ryggen på v side og føttene ut på h side...har også hørt at dette er den vanligste stillingen. Sønnen min lå på nøyaktig samme måte i flere uker før fødsel men var alikevell en stjernekikker:o( Så tror ikke man vet det før fødsel nei...var ihvertfall ingen som kunne fortelle meg det!
mamman til Jonathan + spire Skrevet 28. desember 2009 #9 Skrevet 28. desember 2009 Forresten termin 080110 her også)
Termin 080110 Skrevet 28. desember 2009 Forfatter #10 Skrevet 28. desember 2009 Hvordan gikk den fødselen da "mamman til Jonathan + spire"? Jeg er redd for det fordi jeg har litt angst for komplikasjoner og spes hastesnitt fordi jeg hadde ks og var veldig syk sist. (Blir det det igjen har jeg jo aldri sjansen til å få oppleve en vaginal og normal fødsel)
Marius og Jonas! Skrevet 28. desember 2009 #11 Skrevet 28. desember 2009 Her ligger også gullet på samme måten! Så det er mine høyre ribben som får gjennomgå hele tiden..... Hodet er festet, og det virker som han er klar for avgang!!!
mamman til Jonathan + spire Skrevet 28. desember 2009 #12 Skrevet 28. desember 2009 Nå kommer alle fakta på bordet;o) Har ingenting å samenligne med men det var grusomt vondt..lillegutt satt fast i bekkenet og klarte ikke å vri seg selv så han skulle klare å komme seg ut..siden han satt fast så kjentes det ut som at kroppen skulle "deles" i to på hver pressrie! Kjentes ut som at bekkenet ble presset nedover mens resten av overkroppen ble presset oppover. Etter 5 timer med pressrier tilkalte de legen som kom for å klippe å han gikk inn med begge hendene sine for å hjelpe han til å snu seg, dette gjorde han på en pressrie samtidig som jeg presset og 2 jordmødre klemte på magen min. Hadde ikke det gått så hadde de tatt han med sugekopp. Han var født etter 11 timer. Så han kom ut og var "dobbel" i hodet (gikk fort tilbake) og store blodutredelser i hodebunnen til han var 4 mnd. Var overhode ikke noe fin slutt på fødselen men det høres sikkert mer dramatisk ut enn det var, det verste var kanskje det at jeg ikke hadde peiling på at dette kunne skje + at jeg fikk veldig lite info akkurat der og da pga alt skulle gjøres så fort. Men jordmor sa at det var veldig lite sannsynlig at det kom til og skje flere ganger..og at det stort sett bare skjedde med førstegangsfødende. Det tok 4 timer fra jeg hadde 9 cm åpning til jeg hadde 10 pga at han kom seg ikke lenger nedover. Men i følge JM så skulle det visst mye til for at de tok ks for stort sett så kom de fort ut med litt hjelp som vakum/sugekopp og klipping. Er veldig spent på hvordan denne fødselen skal bli...er det mulig at den blir verre ennforrige gang? for meg var det veldig ille der og da! Så ser jo for meg at denne gangen blir det drømmefødsel hvis alt blir som det skal være.
Elsie84 Skrevet 28. desember 2009 #13 Skrevet 28. desember 2009 uff hørtes ikke noe kjekt ut det, håper det blir mindre dramatisk for deg denne gangen da... men hva er en stjernekikker? og hva er problematisk med det? min ligger med hodet ned med ryggen på høyre side og bena på venstre
Tweak Skrevet 28. desember 2009 #14 Skrevet 28. desember 2009 Snuppa her også ligger med ryggen mot min venstre side og føttene mot høyre. Men hun har i allefall hodet ned nå. Er bekymret for at hun skal komme med ansiktet fremover i stedet for bakover men det er godt å høre at dette er en normal "utgangsposisjon"! Er egentlig glad for at hun ligger med føttene mot høyre og ikke mot venstre, jeg har nemlig oppdaget at jeg er kilen på innsiden på venstresiden! Tro det eller ei! :-P
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå