Gå til innhold

Noen som kan hjelpe? PLIS!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tiltrådd en ny funksjon på jobb. Ikke mitt valg. Siden den gang dette startet har ting gått nedover. Jeg har mer eller mindre hver dag fått påpekt alle "feilene" jeg gjør i den nye jobben. Jeg er helt ny, og syns det er rart at jeg ikke får litt "slack" i begynnesen - jeg vet d går bra, og at jeg kommer inn i det etterhvert, og d har jeg også sagt, men jeg er ikke feilfri første dagen fordeom.

Det har vært flere konkrete episoder, og noen av disse vet jeg kollegaen min har snakket med sjefen om. Det nådde et høydepunkt for 3 uker siden, da jeg hadde fri. Dette hadde jeg informert kollegaen min om, men hun hadde glemt det, for de oppgavene hun da må ta over var ikke blitt gjort. Dette ble igjen snakket med sjefen om, og som ikke det var nok sjefen til sjefen. De ble fortalt at jeg ikke hadde informert om fri, noe jeg hadde. (nå sier dere sikkert at det er sjefs ansvar å ordne slike ting, men hos oss har det tradisjonelt ikke vært slik, så jeg må nok ta ansvaret for å informere, men det mener jeg som sagt flere ganger nå at jeg gjorde)

Så hva gjør jeg? Hva sier jeg nestegang jeg møter kollegaen min (vi har ikke sett hverandre siden d skjedde grunnet ferie og sykdom)? Hva sier jeg til sjefen som jeg heller ikke har snakket med? Lar jeg det passere om ingen av de tar d opp, eller kommenterer jeg det? Jeg VET som sagt at dette har vært samtaleemne, og jeg føler for å dementere det ... spesielt siden det kommer på toppen av flere andre episoder. Noen som vil dele gode råd?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...