Gå til innhold

Å gi meg styrke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi venner jenta vår på år av med kveldsamming, og pappaen står for leggingen. Det går greit å legge henne, men så våkner hun igjen etter en halv time-time. Da er hun HELT hysterisk. Jeg sitter her og hører på dem nå, ute av stand til å gå imm til henne. Poenget er jo at pappaen må ta dette alene. Det er fryktelig å høre på. Hun var slik i går også, og da lå hun og hikstet i søvne lenge etter at hun sovnet. Det vrir seg i meg altså!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Se framover. Dette varer skjeldent mer enn noen få netter. Vonde greier, men det må til. :) Lykke til

Skrevet

Takk for det :) Jeg tenker at det umulig kan være bra for henne å hyle av fulle lunger i en time i strekk. Hun er helt utslitt når hun "segner om". Og hun ligger som sagt og hikster en halvtime etter at hun har sovnet. Men pappaen er der jo med henne hele tiden, og stort mer enn det kan man ikke gjøre. Alternativet er at jeg ammer henne igjen, men da må vi jo begynne helt på nytt. Vi hadde faktisk ikke dette problemet før jul, så jeg tror det har med å gjøre at rutinene hennes har blitt helt på halv åtte i jula.

Skrevet

Bare husk og gi henne vann inni mellom. man blir nok tørst av og gråte lenge.

Skrevet

Ja, det er sant. Takk for tips. Har faktisk ikke tenkt på det før. Hun drikker jo mye vann til kveldsmaten og leggingen fungerer mer som et nærvær og ikke så mye interaksjon. HUn er helt i halvsøvne. Men jeg skal gå inn med vannflasken nå. Er dette det de kaller nattskrekk eller? HUn er liksom helt groggy men hysterisk. Er jo redd for at hun har vondt noe sted også da, men hun viser ingen ubehag på dagtid.

Skrevet

Jeg synes det er litt feil at mange mener pappaen skal ta dette. Synes ikke det er riktig å ta både puppen og mammen fra henne samtidig. Ikke lenge siden vi sluttet med kvelds og natt pupp. Min var over året. Jeg valgte å legge henne inntil meg og tilby henne flaske med vann. Godtok dette etter ei stund og våket sjeldnere og sjeldnere.

Skrevet

Ja, det er kanskje sant det.. Jeg har bare fått det forklart både fra helsestasjon og ansatte på Åpen barnehage at det er pappaen som bør til pers. Det har jo fungert helt supert fra dag 1, men nå etter jul har hun slitt seg helt. Nå har det vært stille der inne lenge, så jeg tror kanskje at de har sovnet begge to, hehe.

Skrevet

Ja, jeg vet at de ofte foreslår dette på helsestasjoner. Jeg er bare kritisk til hvorfor man mener dette er best for barnet. Jobber som spesialpedagog så der er sikkert litt av grunnen til at jeg stiller spørsmål ved hva som er best for barnet. Ikke alltid jeg er enig med hva de mener på helsestasjonen, ofte føler jeg de har et litt gammeldags syn på barn og oppdragelse av barn.

Dere bør kjenne på hva som er riktig for dere hvis dere føler de er riktig at pappaen tar dette så er det riktig for dere. Ut fra hva jeg mener og tror på så var ikke det riktig for oss. Uansett lykke til og håper det går seg til fort:)

Skrevet

Takk for det :) Jeg tror det er noe som vil gå seg til ja :) Hun var visst mildere i dag enn i går. Det som er positivt er jo at hun knyttes nærmere til pappaen sin. Hun spør mye mer om ham nå enn før han begynte å ta denne vktige rutinen.

Skrevet

Så flink du er som har ammet så lenge!

Skrevet

Takk for det :) For meg har det aldri bydd på problemer, så det var ikke et stort offer :)

Skrevet

Vi burde nok forresten ha stoppet kveldsamming litt tidligere da men.. :)

Skrevet

Pappaen lukter ikke pupp, så det er nok lurt å la han ta det.

Skrevet

Ja, det er det jeg har fått forklart. At hvis jeg gjør det, så vil prosessen gå mye tregere fordi barnet kun tenker på pupp når mammaen er i nærheten :)

Jeg syns jo også at det etter et år er litt deilig å få kveldene litt for meg selv når pappaen legger. Så egoistisk er jeg ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...