Anonym bruker Skrevet 27. desember 2009 #1 Skrevet 27. desember 2009 Men jeg er vel ikke den eneste som føler det slik? Har alle det så forbanna enkelt med den amminga, eller?
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 27. desember 2009 #2 Skrevet 27. desember 2009 Nei alle har det ikke bare enkelt med ammingen. For noen er nok amming koselig og enkelt, mens for andre kan det være vondt og ubehagelig. Noen føler kansje at de blir lenket fast til hjemmet pga ammingen, og syns det er kjipt. Jeg syns alle disse følelsene er like normale. Hvor lenge har du ammet forresten?
vaskedama+♂ 09 og 11 Skrevet 27. desember 2009 #4 Skrevet 27. desember 2009 her går pumpen ennå. Har drevet og pumpet meg siden han ble født for 5 mnd siden, og er en smule lei. Men ser jo ikke noen grunn til å slutte så lenge jeg har melk! :-) Men gleder meg til en gang å slutte.. puh!
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2009 #5 Skrevet 27. desember 2009 Tro ikke at det er enklere med flasker. Jeg har gjort begge deler, og skulle jeg ha fått flere barn så hadde det blitt amming. MYE enklere.
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 27. desember 2009 #6 Skrevet 27. desember 2009 Men det er jo den verste tiden spør du meg. Slet med vondt pga amming i 8 uker, etter det klarte jeg å kose meg litt. Men skikkelig kos ble det ikke før jenta var nærmere tre mnd. Da spiste hun raskere og hver 3 time. Og sjeldnere på natta selvfølgelig. Hold ut om du ønsker, som oftest blir det koselig etter en stund:)
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2009 #7 Skrevet 27. desember 2009 Det ble bare så mye styr, med overproduksjon og formelk/ettermelk-problematikk, supervonde knopper og tette melkeganger. Ikke er det digg å sove i en kald pøl heller.. Det blir å fullpumpe og gi med flaske. Men vil så gjerne se gutten ligge ved brystet, for de gangene det går bra er det verdens herligste følelse...
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2009 #8 Skrevet 27. desember 2009 Takk Rednight, det hjelper å høre deg si det. Jeg skal holde ut, selv om jeg må pumpe nå kan man vel kanskje finne tilbake igjen etter en stund?
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2009 #9 Skrevet 27. desember 2009 Ja, det er jeg enig i. Vent til barnet er ca 3 måneder, og kjenne etter da. Det er en milepæle i ammingen, og det er helt noe annet etter de 3 første månedene. Hilsen meg som har prøvd begge deler; både ammet til ett barn og gitt flaske til et.
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2009 #10 Skrevet 27. desember 2009 Kjøp ammeskjold på apoteket(silikon-greier), og legg dette på når ungen skal ammes. Du kjenner fort at dette hjelper, og du trenger ikke bruke det hele tiden. Jeg brukte det om natten i korte perioder, til brystvorten var mer herdet. Det er en slags flaskesmokk til pupper;) Gjennomsiktige greier, som en kan koke for å vaske. En kan bruke dem og rengjøre dem slik en gjør med andre flaskesmokker og narresmokker:) Dette med vonde bryst og tette ganger kommer seg om noen uker:) Ikke pump så mye. Bare legg ungen til ofte. Og er det vondt, så bruker du det ammeskjoldet:) hehe.. husker godt det med lekkasjer i utide, ja. Men det er kun de første ukene der. Når du har nådd milepælen på ca 3 måneder, så kommer alt sammen seg:)
FruSkurk&BandittBarna Skrevet 27. desember 2009 #11 Skrevet 27. desember 2009 Hos oss gikk amminga helt etter boka, nesten så Gro Nylander kom å delte ut pris. Pappaen var mye hjemme og hjalp til, hadde 14 dagers perm osv. Likevel var de første ukene kjempetunge. Syntes jeg satt døgnet rundt å gav melk på ene siden og så ti sekunder senere neste side. Og på han igjen. Følte det knapt var tid till å spise, gå på do eller noe. Men etter at ukene er blitt til måneder kan det ofte bli lettere. Babyen spiser mer og sjeldnere, man har kanskje fått litt rutine i hverdagen og mindre hormoner/mer søvn hjelper på. Lykke til, er ihvertfall helt normalt å føle seg omtrent så fresh som en våt gulvklut de første ukene. Ikke akkurat bare KOS nei.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå