Anonym bruker Skrevet 27. desember 2009 #1 Skrevet 27. desember 2009 Er det noen her som har fått barn på fredrikstad sykehus? Jeg er tilflyttet Østfold og har fødselsplan med å bli satt igang med vaginal fødsel, men skal få keisersnitt om jeg føler at jeg ikke takler situasjonen eller om noe skulle skje slik at barnet ikke har det bra (er mitt tredje barn, så er div grunner til at jeg skal få avslutte med keisersnitt om jeg føler jeg må det) MEN, jeg har enda ikke hørt en positiv ting om føden/barsel i Fredrikstad, jeg får stadig kommentarer som 'Nei tørr du å føde der, det er jo så mye som går galt der, og de ansatte r forferdelige o.s.v' så jeg føler at jeg er veldig skeptisk for dette på toppen av en utrolig fødselsangst...... Er det så forferdelig der, eller fins det noen som har gode erfaringer?
Gjest Skrevet 27. desember 2009 #2 Skrevet 27. desember 2009 Du det fikk jeg høre om Ahus når jeg skulle føde der, og Riksen når jeg fikk fødeplass der. ALLE sykehus har opplevd uheldige pasienter og det er nok litt for lett å skylde på sykehuset eller de som jobber der... Tipper de er flinke jeg. Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2009 #3 Skrevet 27. desember 2009 Jeg skal også føde i Fredrikstad. Jeg tror at mye av det man hører også skjer andre steder. Bare det at noen sykehus får dårligere rykte enn andre. Har hørt både positive og negative opplevelser derfra. Noe jeg tror er vanlig for de fleste sykehus. Når det gjelder å spjære under fødsel er dette sykehuset myye bedre enn mange andre. Jordmødrene har fått kurs og opplæring i dette. Og statistikken sier at SØF ligger mye bedre an enn andre sykehus. Vil tro at noe av fødselsopplevelsen har med kjemi med jordmor også. Det finnes jo jordmødre som absolutt ikke skulle jobbet som det og omvendt. Og sånn er det jo overalt. Tror ikke vi skal ta innover oss det andre sier. Det verste er å gå mot fødselen med negative tanker og tro at alt er såå forferdelig der. Selvom jeg skjønner at du tenker slik. Lykke til! Håper vi får en kjempe opplevelse vi kan gå og skryte av i ettertid!!!!!
Kleint Skrevet 27. desember 2009 #4 Skrevet 27. desember 2009 Hei. Jeg fikk tvillingene mine der, på B3 - spesialenheten. Fikk mye oppfølging gjennom svangerskapet, men det var fordi jeg ventet to stk. Var fornøyd med stort sett alt og alle. Ingenting å klage på! Slike skrekk historier hører man om alle sykehus! Søsteren min har fått sine to der, og er også kjempe fornøyd!
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2009 #5 Skrevet 27. desember 2009 Kjære deg. At folk kan finne på å skremme deg sånn da.. Jeg fødte i august og tenker tilbake en dag idag hvor fantastiske disse menneskene var mot meg.. Hadde en kjempe fin opplevelse og kan faktisk ikke rose de menneskene der nok!! Lykke til, dette går så bra så!!
midgard Skrevet 27. desember 2009 #6 Skrevet 27. desember 2009 jeg har født der, og det er et flott sted å føde - jeg traff mange gode og flotte jormødre og ansatte... men jeg syntes du skal ta kontakt med morgenrøden (tror jeg det heter), for en samtale og legg frem fødselsplanen din - og pressiser at det er viktig for deg! jeg jobbet meg gjennom tre skift jordmødre og den siste hadde ikke satt seg inn i planen - det gjorde meg forb@.. (og hun har fått en skriftlig klage!) men alle andre jeg støtte på var kjempehyggelige:)))
Skogro Skrevet 28. desember 2009 #8 Skrevet 28. desember 2009 Hei,jeg har fått 4 barn på fredrikstad og har ingenting å klage over. Mener du har krav på en omvisning på de forskjelleige avd om du ikke har vært der før. Det har blitt et fint sykehus å føde på etter opppussing/omgjøring på føden. Jeg har bare vært omgitt av strålende mennesker der.
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2009 #9 Skrevet 28. desember 2009 Er det sykehushotell i fredrikstad ja? Sånn at min mann kan være der sammen med meg istede for å pendle fra og til Moss hver dag?
Skogro Skrevet 28. desember 2009 #10 Skrevet 28. desember 2009 Tror de har slike familierom med plass til hele familien;)
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2009 #11 Skrevet 28. desember 2009 Mannen din kan være der hele tiden, koster 150 kr pr.natt. Fødte der for 4 år siden, er kjempefornøyd. Eneste var en sykepleier med en frekk kommentar, og det var det eneste ;o) Søsteren min har født, kjempefornøyd. Og omtrent alle jeg kjenner med barn har født der. Alle er fornøyde, noen hendelser kan jo skje, tanke på hun frekke sykepleieren, men alt med fødselen, jordmødrene og oppfølging var kjempebra=) Skal dit igjen til April...
Betti spaghetti Skrevet 28. desember 2009 #12 Skrevet 28. desember 2009 Født tre stk der, vært veldig bra det!
FruTB Skrevet 28. desember 2009 #13 Skrevet 28. desember 2009 Jeg gruet meg også veldig til å føde der - hadde hørt så mye bra. Men jeg har ingen ting negativt å si - hadde det topp! Fødte på spesialenheten, og fikk enerom på barsel. Mange utrolig søte barnepleiere, nydelig jordmor (ingrid het hun) og koselige og rolige omgivelser. Lykke til
Anonym bruker Skrevet 28. desember 2009 #14 Skrevet 28. desember 2009 jeg fødte der i 2006(keisersnitt). Er veldig fornøyd med oppholdet mitt der. Det ble for tidlig fødsel pga svangerskapsforgiftning og nå som jeg er gravid igjen har jeg fått kjempegod oppfølging derfra. Kun positive opplevelser. Jeg var på B3 og barnet lå en stund på nyfødtintensiven. Pappan fikk være der om han ville helt til jeg ble utskrevet. Kosta 150 kr døgnet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå