Anonym bruker Skrevet 27. desember 2009 #1 Skrevet 27. desember 2009 Når jeg har all foreldrerett og bf har kun samvær. Når det er han som skal ha mini da, kan han levere mini videre til andre folk da uten min tilatelse?
Gjest ->>- Skrevet 27. desember 2009 #2 Skrevet 27. desember 2009 Så lenge barnet ikke utsettes for omsorgssvikt, kan han gjøre akkurat hva han vil den tiden barnet har samvær med ham.
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2009 #3 Skrevet 27. desember 2009 Si da at jeg har hatt et enormt dårlig forhold til en av disse personene. Og det er på kanten til at jeg kunne misstenkt personen for å bruke ungen mot meg for å få det som den personen vil. HI
Gjest ->>- Skrevet 27. desember 2009 #4 Skrevet 27. desember 2009 Det har ingen som helst betydning hva slags forhold du har til personer barnet omgås når det er sammen med sin far. Så lenge omsorgen for barnet er ivaretatt, har ikke du noe i regnestykket å gjøre i det hele tatt. Sorry.
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2009 #5 Skrevet 27. desember 2009 Heter vel foreldreansvar? Han kan la hvem han vil passe barnet ja. Så lenge personen er skikket så klart. Om du ikke liker personen sppiller ingen rolle.
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2009 #6 Skrevet 27. desember 2009 Da er dette noe du må snakke med bf om. Så lenge han har samvær er det han som bestemmer. Og moren hans kan da ikke være så ille at hun setter barnet i midten.
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2009 #7 Skrevet 27. desember 2009 Den eneste gangen dette KAN bli et problem for deg, er om dette gjelder personer som er uskikket til å ta seg av barn(mishandling, rus osv). Blir far da meldt til barnevernet for å ha overlatt barnet til slike personer, så er det din dør barnevernet kommer til. Da får du spørsmål om hvorfor du overlater barnet til far dersom du vet om dette om mishandling og rus. Så de som sier mor sitter med bukten og begge endene, vet faktisk ikke hva de snakker om..... Vi har ingen reell makt, men er ofte bare en som må finne seg i fryktelig mye fra en samværsforelder...... Du har ingenting med hva far gjør og hvem han velger å la ha ungen når han har samvær. Du får bare de kvalme konsekvensene om de kommer...... Likevel kan du ikke nekte far denne "friheten" til å bestemme. Det får bare ikke konsekvenser for ham, slik det kan få for deg..... Og dette har ingenting med foreldreansvar(foreldrerett) å gjøre. Det er det samme om du har den alene, eller om dere hadde hatt delt. For foreldreansvaret har ingenting med samvær å gjøre. Syke regler, men sånn er det bare.
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2009 #8 Skrevet 27. desember 2009 Moren hans? Det er ikke snakk om moren hans her.. Det er snakk om en ustabil person som har omgått bf en del, som jeg ikke vet hvor jeg har. Jeg ønsker ikke denne personen i nærheten av barnet. Har og snakket med bf om dette, han sier han ikke er med denne personen til vanlig, bare fest. Noe jeg gir blaffen i er hvem han fester med, så lenge ungen er holdt langt unna både han og andre han har festet med dagen derpå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå