Twintipp og himmelblå Skrevet 27. desember 2009 #1 Skrevet 27. desember 2009 Lille skulle egentlig ha ferie hele julen, dvs. to uker ferie. I morgen tidlig tok jeg på meg en ekstra vakt, og lille skal egentlig være hjemme med faren. Men, nå er ikke faren helt i form, og da lurer vi på om det er mulig å ringe bhg å høre om han kan være i bhg kun i morgen?? Selv om vi har satt ham opp på ferie.
*Darkspotted* Skrevet 27. desember 2009 #2 Skrevet 27. desember 2009 er ikke frekt så lenge dere ringer i forveien. å bare dukke opp med ungen er noe annet. jeg har selv gjort dette og forklart situasjonen og da gikk det gret i en hel uke =)
Hikken Skrevet 27. desember 2009 #3 Skrevet 27. desember 2009 Men husk at det er godt mulig at du får nei, det er satt opp antall voksne på jobb i forhold til hvor mange barn som er påmeldt. Vi har måttet si nei til mange, både på telefon og de som plutselig har dukket opp uanmeldt fordi det ikke er forsvarlig å ha flere barn der enn det det er satt opp voksne til )
*TINCO* Skrevet 27. desember 2009 #4 Skrevet 27. desember 2009 Du kan høre om noen av de som skal være der kanskje har tatt fri allikevel. Det går nok greit.
Gjest mphs Skrevet 27. desember 2009 #5 Skrevet 27. desember 2009 Du kan spørre, men vær forberedt på ett nei. De har nok bare akkurat nok personale til de ungene som er der. Der jeg jobber(er kokk i bhg) er det kun en på jobb og 4 unger. Der kan de ikke ta i mot flere.
Himmel og hav Skrevet 27. desember 2009 #6 Skrevet 27. desember 2009 Det er jo bare å ringe og spørre, men vær samtidig forberedt på at de kan si nei. Bemanningen blir sattt opp etter antall barn, og om det kommer flere enn det er bemannet for så går det ut over sikkerheten. Samtidig så er det min personlige erfaring, etter en del år i barnehage, at omtrent en treddel av de som er satt opp til å komme i romjula uteblir, slik at det blir "ledig plass". Men det er ikke frekt, men mindre du har tenkt å skjelle ut vedkommende som tar telefonen, hyle "vi betaler for plassen og kan gjøre som vi vil", eller forlanger at personalet må tilbakekalles fra juleferie på fjellet for å passe din lille...men det er vel neppe det du har tenkt ;-)
lissiliz❤tassen❤lillesøster Skrevet 27. desember 2009 #7 Skrevet 27. desember 2009 ring å hør, men det kan godt hende dere får beskjed om at det er etter et klokkeslett. er ferieavikling og da har de gikk ferie i forhold til hvor mange barn som kommer. er vel ikke lov å si nei, men da må de evt ringe en som har ferie om det kommer flere.
erteposen + 4 Skrevet 27. desember 2009 #8 Skrevet 27. desember 2009 Nei, bare om du spør frekt:) Vi skal gjøre det samme siden hele gjengen er syk, og barnehagegutten vår er helt frisk igjen.
Mor Løvehjerte Skrevet 27. desember 2009 #9 Skrevet 27. desember 2009 Haha, artig beskrivelse! Ser det for meg!! : )
Piipii Skrevet 27. desember 2009 #10 Skrevet 27. desember 2009 Det samme skjedde med oss i fjor, og vi fikk ikke levert barna. De sa at de ikke hadde nok voksene på avd til at barna våres kunne være der så lenge vi hadde sagt at de skulle ha fri. Så i år har vi sagt at de kommer selv om vi ikke vet helt hvilkene dager det blir, men i tilfelle det skulle dukke opp noe.
mai mammaen til to Skrevet 27. desember 2009 #11 Skrevet 27. desember 2009 Barnehagen kan ikke nekte deg å komme med barnet ditt fordi du betaler for i morgen også. Men de kan oppfordre deg til å ha barnet hjemme siden du har sagt at barnet skal ha fri og jeg vil anta at en del av personalet har fått fri pga at det er noen barn som har fri. men av erfaring, så er det stortsett alltid noen som ikke dukker opp så det er ferre barn likevel. men ville ringt på morgningen når de åpner jeg....
lissiliz❤tassen❤lillesøster Skrevet 27. desember 2009 #12 Skrevet 27. desember 2009 er ikke lov å nekte, men du kan få til svar at da må vi ringe etter per som er nærmest og det er en time unna på hytta. også må han komme hit før dere kan komme. så da kan dere komme 1200. dette er pga sikkerhet
Jenny-penny Skrevet 27. desember 2009 #13 Skrevet 27. desember 2009 Omvendt her, jeg var heldig å hadde jenter som ville jobbe for meg og vil derfor si ifra at snuppa allikvel blir hjemme. Er du heldig har noen "safet" seg plass og ikke kommer, slik at lille propell kan kose seg en dag i barnehagen istedet for med en syk pappa:) Lykke til!
Gjest mamma til 2 prinsesser:) Skrevet 27. desember 2009 #14 Skrevet 27. desember 2009 Hvorfor er det frekt? Du betaler for å ha barnet i barnehagen, ja han har ferie..men ting kan alltids forandre seg. Med mindre mange ansatte er syke eller noe slikt så er det vel ingen problem.
Twintipp og himmelblå Skrevet 27. desember 2009 Forfatter #15 Skrevet 27. desember 2009 Frekt fordi de ansatte kanskje ikke torde si nei tenkte jeg. Her er det slik at vi kjenner flere av de ansatte fra før, så mulig det kanskje vil være vanskelig for de å si nei tenkte jeg. Men, takker for svar damer:o)) Vi skal høre i morgen vi!! Hvis ikke får det bare bli en rolig dag med pappa til mamma kommer hjem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå