lille ma Skrevet 27. desember 2009 #1 Skrevet 27. desember 2009 Min svigermor er både hjelpsom og snill på alle måter - men jeg får liksom litt nok av henne. Kommer gjerne innom 3 ganger i uken og ringer hver eneste dag. Er det bare jeg som er rar - jeg ønsker min egen lille familie tid - uten svigermor....dette har nå blitt så ille at istedenfor å ha sex med partneren min så krangler vi om svigermor.. Senest i går kveld, hun skulle passe mine to barn på 2 og 6 mens jeg var på jobb i morgen - det har nå blitt til at hun skal ha alle barnenbarn på overnatting i alderen 2,2,4,6 og 6 - jeg synes ikke dette er forsvarlig - å ha så mange barn på en gang - hva synes dere??? Over reagerer jeg, hun er bare søt og snill men akkurat nå tåler jeg ikke tryne på henne. Er forøvrig gravid i 8 mnd.
Wenke 4åring, spire:) FØDEKLAR Skrevet 27. desember 2009 #2 Skrevet 27. desember 2009 syns nok det var litt mye hvis hun ringer DEG hver dag! men jeg syns du overdriver litt når du snakker om forsvarligheten ved å passe 5 barn.... husk at folk har oppdratt fler enn det..... Føler hun at hun klarer det, så klarer hun nok det! og blir det for mye så gjør hun det nok ikke igjen.
Huldretussa ' en av hver sort' Skrevet 27. desember 2009 #3 Skrevet 27. desember 2009 Høres ut som hun er litt VEL hjelpsom om hun ringer/ er innom så ofte. Men så er det jo litt forskjell på om det er du/ dere som ber henne om å være barnevakt, eller om hun bare dukker opp. Men synes ikke det er uforsvarlig å ha så mange på overnatting. Jeg mener, vi var fire søsken, og med overnattingsbesøk kunne vi fort være 6-8 tilsammen. En annen ting er om det kan bli litt mye å ha så mange relativt små på en gang. Men hun mener tydeligvis det går greit, og da gjør det nok det. Tror nok du i en viss grad kan skylde på hormonene dine. Men hyggelig er det uansett ikke om du ikke tåler trynet på henne. Hva med å komme seg bort en helg for å få litt "fred"?
Snuppa! Skrevet 28. desember 2009 #4 Skrevet 28. desember 2009 Jeg tåler heller ikke svigermor etter jeg blei gravid. Og hun er ikke noe hjelpsom heller, fikk bare mer enn nok av henne nå i jula, så her skal jeg holde meg unna de neste mnd..
husmus &2 Skrevet 28. desember 2009 #5 Skrevet 28. desember 2009 Nei, ærlig talt, det er da altfor mye!!! Å ringe hver dag og være så innpåsliten går ikke! Moren min var også det, og det holdt på å drive oss begge til vannvidd. Ikke bare det, men når hun først kom på besøk så ble hun gjerne en måned. Stakkars mannen min. Og ikke gjorde hun noe heller, satt og sutret på sofaen og skjelte og smelte. Så jeg er på din side, det er altfor mye kontakt!!! Jeg ville heller aldri synes det ville vært forsvarlig å ta vare på så mange barn samtidig heller, her får ikke moren min lov å ta vare på en en gang, mens svigermor kunne nok ha klart det, men klarer man å holde oversikt?
vero:o) Skrevet 28. desember 2009 #6 Skrevet 28. desember 2009 men hadde det vert din mor hadde du sikkert syns det var flott..... da hadde sikkert mannen din blitt lei...for det er jo ofte den veien det er...mormor er liksom mere innvolvert en farmor... men syns du det blir for mye,må du jo bare si ifra...det er jo mulig hun blir drit fornermet ...hu vill jo bare hjelpe... men du må veie opp og se om du syns deter vert det..
mammasnart90 Skrevet 28. desember 2009 #7 Skrevet 28. desember 2009 Been there, done that.. Mitt råd, er at du først forklarer henne hvordan du føler det, at det blir litt mye, og så går det ann å la ver og ta telefonen/ sette på lydløs. Avtal med henne at dere prater kanskje annenhver dag, og hold deg til det, selv om HUN ringer oftere. Rett og slett. Det er vanskelig, men forhåpentlig verdt det fremfor å rive i stykker forholdet mellom deg og familien! Så lenge du har problem med det, er det IKKE greit. Husk det! (skulle bare ønske min svigermor kunne forstå dette også..) Verdt et forsøk?
NormaJean Skrevet 28. desember 2009 #8 Skrevet 28. desember 2009 hehe, moren min er litt sånn. Ringer meg OFTE og vil gjerne stikke innom hele tiden. Jeg begynte etterhvert å ikke svare på meldinger før det hadde gått endel timer, og tok ikke alltid telefonen. (men ringte tilbake etterhver da) Tror hun tok hintet. De blir vel bare litt overivringe og greier vel ikke å styre sin begeistring;) Nå som jeg er gravid har jeg verdens korteste lunte, det er ikke alltid like greit, forsøker å være så diplomatisk som mulig;) Du får kanskje ta en liten hyggelig prat med henne over en kopp kaffe og forklare på en pen måte hvor glad du er i henne og takknemlig du er for at hun stiller opp så mye.... og så smette inn at du kanskje heller kunne tenkt deg en fast dag i uken hun kommer på besøk istede for 3 ganger i uken??? uansett, vanskelige saker slike ting, man vil jo ikke såre heller
lille ma Skrevet 28. desember 2009 Forfatter #9 Skrevet 28. desember 2009 Jeg synes det er uforsvarlig å passe så mange barn fordig hun drar de med ut, hvor det er biler og mas og kjas - og tro meg alle ungene går ikke pent på rad. Hun er liksom av den gamle skolen - finner litt kreative løsninger som ikke jeg synes noe særlig om. Sånn som å teipe fast smokken til munnen (ikke på mitt barn heldigvis og med vanlig tape) Jeg har bare virkelig slutta å like henne....hun er liksom all over me og familien. Hvis jeg spør samboeren min om han kan bytte bleie på minsten så kommer hun og snapper bleia foran nesa på meg, hver jævla gang.....skulle ønske vi bodde i utlandet igjen - for da skjønte hun ikke hvordan hun ringte meg
Alltid usikker+2 prinsesser Skrevet 28. desember 2009 #10 Skrevet 28. desember 2009 Du burde egentlig være takknemlig! Svigermoren min hater meg og skylder på meg for alt som er galt. Dessuten så nekter dem å passe datteren våres (hun er 4 år og er kjempe glad i dem) - gjør det kanskje to ganger i året. Da jeg fortalte henne at jeg var gravid denne gangen, sa hun at hun syntes jeg burde ta abort og at de ikke ville ha noe med barnet å gjøre, at hun vil ha sitt eget liv og ikke gidder å passe på unger. Kan godt bytte med deg?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå