Gå til innhold

Feil vei...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skulle egentlig tru at jeg kunne svare på dette sjøl, siden jeg nå er gravid med 4.mann, men den lille ligger med hodet opp ennå og jeg er i uke 32.... Ingen av de andre har gjort det. Når bør han snu seg????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå venter jeg førstemann så vet egentlig ikke når de bør snu seg, men jeg begynte på uke 32 i går og vesla turner fremdeles i magen min iallefall :-)

Skrevet

Mi første lå feil vei og hun snudde seg heldigvis i uke 38 :-)

Skrevet

Når man er flergangsfødende, så er det ikke sikkert at hodet fester seg før fødselen er i gang har jeg hørt. Så da kan de vel turne rundt fram til da sikkert. Fødte i sete sist, og han satte seg med rumpa ned i uke 29. Jeg fødte i uke 34+6 da, men tviler på at han hadde snudd seg om jeg hadde gått tiden ut. Det som skjer for ditt vedkommende er at du ved neste kontroll vil bli sjekka mtp hvordan han ligger, og dersom det er seteleie vil du få en ultralyd til, også vil du sansynligvis bli innkalt til røntgen av bekkenet for at de skal være sikre på at du har stort nok bekken til at hodet kommer ut. Men nå har jo du født 3 ganger før da, så da kan det være at de dropper denne røntgenundersøkelsen.

Det er iallefall ikke noe å være engstelig for mtp å føde i sete :)

Skrevet

dette er min første, og jeg skal på sykehuset imorgen tidlig for å ta ny ultralyd fordi min ligger feil vei... så da skal de prøve å "snu" manuelt. synes dette er litt skummelt, men de vet jo hva de gjør, så... Jeg får ikke føde naturlig om det ikke går å snu den, da blir det keisersnitt...

Skrevet

han bør snu seg før uke 37, det er i denne uka de ser på det som siste sjanse til å snu manuelt om han fortsatt ligger feil vei.

du har jo enda 5 uker igjen og mye kan skje på den tid!

Skrevet

Det er for tidlig å fortvile ihvertfall!

Jeg er også 4.gangsfødende, og de første 3 la seg pent til rette riktig vei tidlig. Men ganske nylig fikk jeg beskjed om at gutten i magen lå i tverrleie! Ikke akkurat forventet, og ikke helt ønskelig...

Men jeg visste at han stort sett hadde ligget riktig vei rett før, så jeg håpet at han ville snu seg. Og etter 2 1/2 dag kjente jeg at han var på plass igjen. Der lå han i en uke, før han ertet meg ved å snu seg helt feil igjen et døgns tid... Nå er jeg 33+6 og akkurat nå ligger han rett vei, men jeg føler meg ikke sikker på at han ikke vil erte meg igjen.

Så lenge hodet ikke er festet kan de jo snu seg, men det blir jo trangere og trangere etterhvert, så hyppigheten avtar. MANGE snur seg rette veien i tide, og du har ennå ganske god tid på deg, så ikke ta det så tungt ennå!

Jeg fant også en slags yogaøvelse man kan gjøre for å få babyen til å snu seg, men personlig blir jeg såååå svimmel av den at jeg ikke makter det. Noen bruker også akupunktur, og noen får tilbud om forsøk på manuell snuing, men det er ikke vits i å gruble så mye på sånt ennå. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...