Anonym bruker Skrevet 27. desember 2009 #1 Skrevet 27. desember 2009 Om jeg drar inn til legen i morgen, får jeg da en resept på redutil? Og om jeg skulle få det, får jeg begynne på det med det samme da? Eller er det sånn at legen skal se om jeg klarer å gå ned i vekt via trening og kosthold og diverse? Veier ganske mye nå, klarer ikke gå ned i vekt.. Jeg klarer rett og slett ikke holde meg unda søtsaker, og jeg er en skikkelig storspiser.. Og nå er jeg lei av at folk glor på meg når jeg går i gatene.. Hvor mye koster en pakke, og hvor lenge varer den? Takker for svar
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2009 #2 Skrevet 27. desember 2009 Jeg tror nok ikke at noen leger prioriterer denslags i romjulen, nei. Slike ting er ikke øyeblikkelig hjelp, og det er stort sett det man får samme dag... men du kan jo bestille time da! Dersom du har høy nok bmi, OG har prøvd sunt kosthold og trening, så kan det hende du får. Kanskje vil han ta noen prøver av deg for å se om det ikke er andre årsaker til vektoppgang. En pakke koster litt over 300 om jeg ikke husker feil, og varer i 1 mnd (1 pk)
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2009 #3 Skrevet 27. desember 2009 Jeg måtte vise at jeg hadde ett sunt og normalt kosthold men likevel ikke klarte å gå ned i vekt. Veide da 104 kg. Det er veldig mange bivirkninger på dette så man skal følges opp av lege hver 14 dag. Jeg hadde kun noen få bivirkninger så jeg tålte de bra, men de fungerte kun 3-4 uker på meg. Har heller klart å gå ned noe med Grete Roede kosthold. Får du de kan du begyne med de med en gang. Har legen din så lite å gjøre at du får time sa kjapt selv i romjulen? Min har minst 4-5 uker ventetid.
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2009 #4 Skrevet 27. desember 2009 Av en eller annen merkelig grunn har jeg aldri trengt å vente på legetime.. Off.. Har ett problem til.. Vil se resultater med en gang, vet det ikke går men.. Er derfor jeg aldri klarer å holde meg til sunt kosthold og trening, fordi jeg ikke ser noen resultater.. Men det er klart, det som har tatt år å få på seg, må bruke litt tid på å forsvinne også.. Men holder det at jeg sier at jeg har ett sunt kosthold og trener? Vet det er stygt å lyve, men har rett og slett ikke tolmodighet til å vente lenger.. Er snart 19 år, så er liksom nå jeg skal vere på mitt beste, om dere skjønner.. Hvor mye gikk du ned på en mnd da?
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2009 #5 Skrevet 27. desember 2009 Jeg gikk til legen i begynnelsen av jan. 08, da for å spør etter reductil. Veide 85 kilo og er 165 høy. Han spurte ikke så mye egentlig. Jeg bare fortalte at jeg hadde prøvd så mange ganger selv, så gikk jeg ned litt, men stoppet helt opp. Så ble jeg deppa igjen, å la på meg de få kiloene igjen. Jeg fikk uten problem. Nevnte at vi hadde høyt bt. i familien. Du skal ha bmi over 30, eller over 28, men da må det være arvelige sykdommer i familien som f. eks. høyt. bt. Men er det du som skrev samme innlegg i går? For tviler på at du får hvis du ammer/nettopp har født. Jeg begynte samme dag, følte det på meg med en gang også. Om det var bare fordi jeg trodde så sterkt på dem vet jeg ikke. Men jeg endret i hvertfall kostholdet helt, og trente 3-4 ganger i uken på studio pluss at jeg gikk lange turer nesten hver dag. Jeg gikk ned til 65 kilo på 2,5 mnd. Jeg har holdt vekten hele tiden siden. Jeg kan gå litt opp, men jeg er da klar over det, å det er bare min feil. Men da går jeg kjapt ned igjen. Så etter 3 mnd. sluttet jeg på reductil. Var også hele tiden redd for bivirkningene. Man skal gå til legen ganske ofte mens man går på disse. Men legen min fulgte meg ikke opp.. Men tror det er viktig å sjekke bt. forholdsvis ofte når man går på reductil. Men en ting er i hvertfall sikkert.. Du kan ikke fortsette å spise som før selv om du går på disse, å du kan heller ikke gå tilbake til det samme kostholdet etterpå. Da går man helt klart opp igjen. Men disse medisinene kan helt klart være en starthjelp!
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2009 #6 Skrevet 27. desember 2009 Ja, var jeg som skrev samme innlegg igår.. Fødte for en mnd siden, men uansett hvor mye jeg pumper meg, og prøver å holde melkeproduksjonen oppe, så blir det mindre og mindre melk, så blir nok MME snart.. Dersom jeg hadde fått pillene, og sett at jeg går ned, så hadde jeg aldri i verden spist som jeg gjør nå.. Det som gjør at jeg spiser usunt hele tiden, er at jeg ikke ser resultater.. Dersom jeg ser det, så kommer jeg til å spise sunt, trene og gjøre alt for å holde vekta ved like.. Har såååååå lyst å kunne gå på byen med veninnene mine til sommeren, med korte flotte kjoler, og kunne kose meg uten å tenke på at jeg må holde magen inne... Men da skal jeg ringe legen i morgen, så håper jeg på at jeg kan sitte her i morgen kveld og ha startet på pillene! Tusen takk!
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2009 #7 Skrevet 27. desember 2009 Du får ikke reductil så lenge du ammer, nei. Og jeg tror heller ikke du får en time i morgen, men det er jo lov å prøve.
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2009 #8 Skrevet 27. desember 2009 Om du ikke har en korrupt lege får du ikke disse pillene en mnd etter fødsel uansett om du ammer eller ikke.
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2009 #9 Skrevet 27. desember 2009 Du får ikke reductil så snart etter fødsel da det er vanlig å miste vekt første året etter fødsel. Dette uavhengig av om du ammer eller ikke.¨ Dessuten skriver du jo slev at du har et dårlig kosthold, da er jo det det første du kan gjøre noe med, førdu tyr til tabletter! Skjerpings!
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2009 #10 Skrevet 27. desember 2009 hør her nå jente! Du har akkurat vært gravid for pokker! Jeg blir så inni hampen LEI av å høre jenter som sutrer over vekta rett etter svangerskapet! Du spiser dritt, du er LAT og trener ikke, selvsagt er du overvektig da! Med mindre man er førdt med hellig forbrenning, så vil alle som lever slik som du bli overvektige etter at man har rundet 18-20 år, sånn er det bare! Reducil er for de som SLITER og som har prøvd alt annet. Dette her er samme skvipet som jeg hører fra jenter som sier de skal slankeoperere seg før de har prøvd å kutte ut burger'n og cola'n og gått mer en 3 skritt sammenhengende! Ta deg sjøl i nakken og skjerp deg for pokker! Jeg er rund, men jeg har gått ned nesten 20 kg etter fødselen (fra siste veieing i svangerskapet) så 10-15 kg er etter babyen og garviditeten, resten er fra fettet som var der før svangerskapet, og jeg har ikke gjort mye mer enn å gå turer med ungen og spist normalt og minst mulig dritt. DU sier du er 19 år, det finnes INGEN unnskyldning for at du ikke skal klare å gå ned på egenhånd og la medisin være for de som trenger det! Du er lat og bortskjemt, skjerp deg. Jeg blir sint, for de som virkelig sliter med overvekt og som gråter over at ingenting hjelper, det er de det er synd på, ikke slike som deg som bare vil ha en lettvint løsning pga LATSKAP!
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2009 #11 Skrevet 27. desember 2009 "Det som gjør at jeg spiser usunt hele tiden, er at jeg ikke ser resultater.." ...hmm...hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå