Gå til innhold

Hva skjer med meg? Hjelp....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kroppen min er så rar for tida. Vet ikke hvordan jeg kan beskrive det på noen annen måte... Pleier å være i rimelig god form, trener endel osv. Nå er det sånn at dersom jeg trener på formiddagen er jeg sliten hele dagen. Ikke bare "vanlig" sliten, men går og er nesten andpusten.... trente spinning idag, og har ikke gjort så altfor mye resten av dagen. Alikevel måtte jeg sette meg ned etter å ha brettet klær, ble så sykt sliten... Sovnet nesten på gulvet istad da jeg lekte med mini....

Og på trening responderer ikke kroppen min som vanlig heller. Sliter med å følge som vanlig på en spinningtime, merker når jeg trener på egenhånd at ting liksom ikke stemmer.... Klarer ikke å forklare det bedre... Hva er dette? Noen som har opplevd det samme? Noe jeg kan gjøre? Håpløst å ha det sånn...:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Konakt legen etter nyttår.

Du trenger å ta noen blodprøver, Hb, B12, stoffskifte, blodsukker osv.

Har du hatt et virus i det siste eller en infeksjon? Man kan hangle lenge etter det.

Koshold har jo også noe å si, spiser du som før?

Kanskje det rett og slett er vinteren og mørketiden eller mye stress i julen?

Skrevet

Gjer som ho over her foreslår.

Eg hadde det mykje på same måten i fjor på denne tida. Då mannen kom heim frå jobb sovna eg momentant og var "vekke" i eit par timar. Sovna som normalt til kvelden. Kunne sovne når og kor som helst om eg fekk sjansen. Orka ingen ting verken av fysisk arbeid eller lydar/støy/ungeskrik. Trente dagleg heile hausten men måtte gje opp. Klarte det ikkje meir.

Problemet mitt var enkelt og greitt jernmangel, dvs nesten tomme jernlagre. Kroppen min er flink til å benytte seg av det jernet som er der, så eg har hatt fin blodprosent alltid og det er for så vidt positivt. Det negative er at ein då ikkje merkar at det er for lite jern før det er omtrent skrapt. 5 mnd med jerntablettar måtte til, likevel blei eg ikkje "bra" før eg slutta å amme, då hoppa jernlagrene opp frå 8 til 24 på 1 mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...