Anonym bruker Skrevet 27. desember 2009 #1 Skrevet 27. desember 2009 Har dere amalgam i tennene? Og i så fall er dere redd for at dette kan forårsake helesplager/kreft?
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2009 #2 Skrevet 27. desember 2009 Har dere amalgam i tennene? - Ja Og i så fall er dere redd for at dette kan forårsake helesplager/kreft? - Nei
Gjest Skrevet 27. desember 2009 #3 Skrevet 27. desember 2009 Jeg har en amalgamfylling og den har faktisk bekymret meg litt. Har tenkt å be om å få den byttet, når det bare passer seg sånn:)
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2009 #4 Skrevet 27. desember 2009 Jeg har fjernet 4 amalganfyllinger, og føler meg bedre i form, og har fått smaksansene tilbake Var mye svimmel og hadde endel angst, men det forsvant etter at jeg byttet ut amalganen.
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2009 #5 Skrevet 27. desember 2009 Det "farligste" med amalgamfyllinger er å fjerne dem. Derfor anbefaler ikke tannleger at de fjernes før de eventuelt begynner å sprekke. Da bør man fjerne dem. Så lenge de er hele og i ro, har det vært vanskelig å påvise noe skadelige effekter av dem. Alt dette i følge min tannlege som hadde tjent på å få fjernet mine, men som altså anbefalte meg å la det være, og derfor ikke tjente en krone. Man skal stole på fagfolk når de gir råd de taper penger på.
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2009 #6 Skrevet 27. desember 2009 Min tannlege sa at munnen garantert ble sunnere av å fjerne amalgan og det var ikke noe problem å få fjernet de. Han sa også at hvis jeg tok det i forbindelse med et hull eller noe annet, ble det nesten gratis, så jeg er ikke så sikker på den teorien din 17:13. Min tannlege er spesialist....
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2009 #7 Skrevet 27. desember 2009 Har fått byttet ut alle mine, da det var hull under ALLE sammen...
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2009 #8 Skrevet 27. desember 2009 Å ta det i forbindelse med hull må vel bety at det er hull under eller ved siden av på samme tann? For du får vel ikke fikset en tann gratis om du har et hull et annet sted i munnen? Min tannlege tar ca 1000,- for å fjerne en fylling og sette inn en ny, så gratis er det ikke nei.
lindynatt Skrevet 27. desember 2009 #9 Skrevet 27. desember 2009 har fått byttet alle mine og det finens nå et slags "gummi laken" de spente over munnen min for å unngå at amalganen kom i kontakt med slimhuden. Er kvitt alle fyllingene med amalgam,d e var gamle og hadde hull under dem. D jeg ikke hadde plager og ikke har merket noe bedring på smaksans, hodepiner osv, plaget ikke det meg å ha dem i tennene, men når det var tid å bytte, ville jeg ikke ha samme fylling en gang til
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2009 #10 Skrevet 27. desember 2009 Sier ikke at det er gratis. Sier at det nesten blir gratis om du tar det i forbindelse med noe annet. Jeg hadde et hull bak, som jeg borret, og etter han var ferdig der, kakket han ut amalganen og fylte i tannen over. Det tok 5 minutter, og kostet meg ca 200kr. På andre siden tok jeg en rotfylling, og mens bedøvelsen satt, kakket han ut den bakerste amalganen og fylte i den også. Kom på ca det samme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå