Anonym bruker Skrevet 27. desember 2009 #1 Skrevet 27. desember 2009 Mannen min og jeg har to små unger sammen. Vi jobber begge fulltid for å forsvare boliglån etc. Vi vasser vel ikke i penger akkurat, men klarer oss rimelig bra med ordnet økonomi og en buffer til uforutsette utgifter. Min manns lillebror er singel, og tar bare deltidsjobber. I en alder av nesten 32 år leier han fortsatt hybel, og har ikke bil eller lignende. Han har flere ganger fått tilbud om fulltid, men det vil han ikke. Han vil ha fritid for å spille i band, reise på konserter etc. I år fikk vår familie 1000 kroner av svigers for å kjøpe noe til familien i julegave. Jeg brukte pengene på skøyter til ungene. Min manns lillebror fikk derimot 5000 kroner av svigers fordi han "har jo ikke så mye å rutte med, stakkars". Og da blir jeg faktisk litt irritert, for det er jo han selv som har ordnet seg slik. Synes ikke foreldre skal gjøre forskjell på ungene sine på den måten! Mine søsken og jeg har alltid fått gaver med omtrent samme verdi av mine foreldre. Det hører med til historien at de også bidrar til husleie, kjøper klær og annet til min svoger. I januar setter han kursen for Thailand hvor han skal være en måned - godt sponset av svigers. En slik ferie kan vi bare drømme om... Da blir jeg faktisk litt irritert!!!
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2009 #2 Skrevet 27. desember 2009 Det ville jeg ha tatt opp med svigers! Etter retten er det jo dere som skulle hatt de 5000kr og han 1000kr (om du og alle andre på dib misforstår meg rett;).. ) Hilsen ei som skrev et lignende innlegg lengre ned..!
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2009 #3 Skrevet 27. desember 2009 Slutt å surv. Du har vel ingenting med hva dine svigerforeldre gir sine barn? Du har vel heller ikke noe med hvordan din svoger velger å leve sitt liv. Synd for deg at dere ikke kan ta turen til Thailand, men det er vel ikke denne mannen sin skyld? Den turen koster jo han uansett mye mer enn 5000, så han må jo ha spart til den.
Gjest Skrevet 27. desember 2009 #4 Skrevet 27. desember 2009 Nå blir jeg faktisk litt irritert. Dette er vel innlegg nr 1000 med svigerdatter som er sjalu og vanskelig fordi foreldre velger å gi sine barn gaver uten å høre med svigerdatter om summen er akseptabel....Skjerp deg
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2009 #5 Skrevet 27. desember 2009 Enig med Mrs Rincewind. Er sååååå lei av denne evindelige gnålingen over gavepriser og sutring fra svigerdøtre
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2009 #6 Skrevet 27. desember 2009 Forstår deg godt jeg! Vi hadde svigers samt min svigerinne med familie her på julaften. Mine barn på 5 og 7 år fikk hver sin godtepose samt en liten kosebamse. Min svigerinnes tre barn fikk nye ski med sko og staver. Vanskelig å forklare slik forskjellsbehandling for ungene - "tanken som teller".... Forstår ikke hvorfor det skal gjøres slik forskjell på folk.
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2009 #7 Skrevet 27. desember 2009 Forskjell på barn som blir forskjellsbehandlet og voksne som blir det.
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2009 #8 Skrevet 27. desember 2009 Skjønner deg godt HI,det er snakk om en voksen mann. Regner med mannen din reagerte og? Og han har vel rett til å uttale seg i forhold til forskjellsbehandling? (noe du visst ikke har ifølge visse ovenfor her) Uansett så kunne de vel gitt det utenom julen. Så føles det ikke like urettferdig for andre i familien.
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2009 #9 Skrevet 27. desember 2009 At tanken teller, gjelder nok i blandt,men det er utrolig mye gjerrighet og mangel på respekt som ligger bak mange kjipe gaver. Dette gjelder folk med god råd som gir barn og barnebarn ting i helt ulike prisklasser. Her får heldigvis alle likt uansett den enkeltes økonomi og status i familien.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå