Anonym bruker Skrevet 27. desember 2009 #1 Skrevet 27. desember 2009 Hvor mange faddere er det vanlig å ha ? Vi har tenkt å ha 7 stk, er dette i overkant mange ?
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2009 #2 Skrevet 27. desember 2009 Min hadde 3 hver. Foreldre er ikke faddere,selv om de kan bære ungen frem og sånt. Vet ikke om der er noen grense.
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2009 #3 Skrevet 27. desember 2009 2 faddere, en gudmor og en gudfar.
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2009 #4 Skrevet 27. desember 2009 Vi hadde 6 vi (tror ikke du kan ha flere faktisk) er vel mer uvanlig å ha så mange tror jeg :-)
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2009 #5 Skrevet 27. desember 2009 man kan ha mellom 2 og 8 faddere... mine barn har fire faddere. Gudmor eller gudfar er den personen som bærer barnet til døpsfontenen (altså vanskelig å ha både gudmor og gudfar.. må nesten velge) altså i den vanlige norske statskirken dette her da.... en til å ta av luen til barnet.... det er vanlig at yngste kvinnen i familien som gjør det da....
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2009 #6 Skrevet 27. desember 2009 på kirkens hjemmeside så står det minimum 2 og maks 6
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2009 #7 Skrevet 27. desember 2009 Det stemmer det,minimum 2 max 6:)om du skal ha flere enn 6, så kommer disse ikke til å stå registrert. De får heller ikke fadder"kort" som mange kirker gir ut. Hilsen "preste studenten"
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2009 #8 Skrevet 27. desember 2009 jenta mi har 5 faddere (to av de er min søster og pappans bror) og det var jeg som bærte henne frem og pappan som tok av luen. snakket med presten på dåpssamtale og hun sa at det ikke var noen "fasit" på hva som var vanlig ang. bæring og luen. men sant som det står over her; minimum 2 og maks 6 faddere, og de må være medlem av statskirken eller annen som ikke forkaster barnedåp. men er ingen som sjekker det tydeligvis. har to faddere som ikke er med i statskirken og det ble ikke oppdaget når jeg meldte de som faddere. oppdaget det selv etter dåpen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå