Gå til innhold

Hjelpe meg! Uff.. Litt ekkelt innlegg.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fødte for snart 8 uker siden. For nå snart en uke siden hadde mannen og jeg sex.. To dager etter hverandre.

Nå opplever jeg kløe i underlivet. Utfloden har også økt betraktelig, samt at den er gul og slimaktig!! Dette er så ekkelt, og jeg har aldri opplevd det før..

Er det noen som har peiling på hva dette kan være?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Soppinfeksjon klør, og utfloden kan bli mer av og ligne litt på klumpete melk(sur melk).

Kløen er typisk da.

Du er nok ikke blitt smittet med noe, for dette er noe vi damer klarer å få helt alene;)

Behandling er f eks Canesten vagitorie og krem. Kjøpes reseptfritt på apoteket.

Skrevet

utfloden er ikke slik som du beskriver, men gulaktig og rennende. kan det fortsatt være sopp ?

Skrevet

Eneste jeg vet som virkelig klør, er nettopp soppinfeksjon.

http://www.lommelegen.no/320853/soppinfeksjon-i-underlivet

Jeg har hatt sopp mange ganger, og utfloden har vært litt ulik og ikke alltid sånn klumpete.

Jeg har også hatt bakteriell vaginose, og det klødde ikke. Da var det eneste jeg merket at der var mer utflod enn vanlig og at det luktet litt råtte fisk, spesielt i forbindelse med samleie(MEEEEGET lekkert;)).

Skrevet

Hva er forskjellen på Bakteriell Ubalanse og underlivssopp?

Noen av symptomene kan på mange måter minne om hverandre, og det er kanskje derfor mange kvinner tar feil. Felles for symptomene er at de ofte gir kløe, svie og økt utflod.

Dersom utfloden er gul-gråaktig og lukter ”fiskeaktig”, spesielt etter sex, er det stor sannsynlighet for at det er Bakteriell Ubalanse. Til forskjell, vil en soppinfeksjon gi en følelse av tørrhet i intimområdet, voldsom kløe, især om natten, og ”kornete” utflod som ikke lukter eller kunn har svak lukt.

Skrevet

Ja vaginose har jeg hatt. Men dette lukter ikke :) PUH!

Får prøve en kur jeg da. Blæ...

Skrevet

Soppen kommer av candida albicans, og er den samme som forårsaker trøske hos babyer.

Bakteriell vaginose er en annen av underlivets bakterier som har tatt litt overhånd. Og dette er en liten, lokal bakterieinfeksjon, og ingen soppinfeksjon.

Begge deler finnes naturlig i underlivet, men av og til blir der en ubalanse som forårsaker at en av de naturlige øker i mengde og gir en infeksjon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...