Gå til innhold

Min søster og mannen gir null sammneliknet med alle andre..

Anbefalte innlegg

Skrevet

De har hvert år en unnskyldning, et eller annet de må spare til eller liknende. Jeg og min mann har nylig fått barn og skal i tillegg gifte oss. Vi kunne, sammen med alle andre familiemedlemmer kommet på mange grunner til å ikke gi så mye, men vi vet hvor mye andre gir og ofrer derfor sparingen i desember. Alle smiler lett når de pakker opp deres gaver og vet godt at de hadde klart å gi mer om de bare prøvde. Er så dritt lei, neste år gidder jeg ikke anstrenge meg mer og gir de for en hundrings som jeg fikk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tanken som teller. Og ikke hvor mye gaven kostet.

Skrevet

Klar over det, men dette skjer hver gang og vi er litt lei..De vil bar eikke forsøke engang.

HI

Skrevet

Skjønner ikke dette maset med hva gavene koster. Det er det man får, og tanken bak, som teller og ikke prisen.

Vær fornøyd du og slutt å sutre!

Skrevet

Kanskje det ikke er så viktig for dem å være de som gir mest og best?

Jeg vil heller ha noen som gir av seg selv hele året og gir dårlige gaver, enn gode gaver fra dårlige venner/familie...

Skrevet

Nå må jeg si at jeg faktisk skjønner HI, men det finnes faktisk fine gaver for 150 kroner også. Vi kjøpte f.eks en rekke ting på glassmagasinet i desember. Alt var på halvpris. Det samme med klær til barna fra JC.

Skrevet

Jeg bryr men om dem og gir dem sp mye jeg klarer. De gir det det minste de kan, bevisst i og med at de alltid har unnskyldningene klare (og det er unnskyldninger alle kan si om de vil-for hvem kan ikke tenke seg å spare penger??). Bare lei at de ikke gidder å prøve engang.

HI

Skrevet

hvorfor kjøper du ikke bare gaver til samme pris da? det er ikke værre enn det.så slipper du å irritere deg mer...

Skrevet

min søster sender meg ikke julekort engang... selv om jeg vet at hun sender til min mor!!! men det handler ikke om å få....

det er jo noe med å gi dyre gaver... og i morgen er den store byttedagen, hvor alle kan bytte alle gaver de har fått.... jeg for min del syns da at det er hyggeligere med små gaver..som hjemmelaget syltetøy å koselig glass... og så slippe å bytte etterpå..

Skrevet

Hvorfor skal gaver være så dyre da?

Tenk om alle heller kunne bruke litt mindre på gaver? Mye smartere for alle.

Jeg legger alltid lite penger i gaver til voksne, og heller mer til barn. Mine egne barn får mest, og de jeg er tante til og fadder til får litt mindre(men mer enn voksne).

Jeg ser altså ikke poenget i å bruke en formue i gaver bare fordi det er jul. Bedre om alle brukte lite til voksne, syns jeg.

Skrevet

Det kan jo være at de ikke greier å bruke mye penger, fordi de er gjerrige generelt sett? Blir som dem som aldri spanderer på andre på puben, mens de gladelig hiver innpå når vennene spanderer en runde.

Skrevet

Du har rett, det er slik de har vært på andre områrder også. Mannen hennes er eldre enn min, og han har alltid fått øl osvpå byen av oss. Videre har de aldri invitert oss, eller familie på middag, alltid oss som har familien over..Har tusen eksempler på deres gjerrighet, skal endres fra nå av hvis jeg an noe for det!

HI

Skrevet

Noen er gjerrige, og kanskje er det sånn med disse.

Men selv synes jeg det er trist med dette gavehysteriet. Vi ønsker oss et enklere og mer miljøvennlig liv. Derfor bruker vi så lite vi kan hele året, kjøper brukt og sparer på alt. Slik kan vi jobbe mindre og tilbringe mer tid med hverandre og barna. Vi kommer aldri til å bli rike på penger, men ønsker det heller ikke.

Konsekvensen av våre valg er naturligvis at vi har mindre å bruke, også på presanger. Vi forsøker å finne personlige ting, eller helst lage noe selv. Men dessverre er det blitt slik at andre måler vår giverglede ut fra prisen på presangen, og konkluderer med at vi er kjipe eller gniene.

Målt ut fra antallet innlegg om "dårlige" presanger her inne, ser dette ut til å være en utbredt holdning, og nordmenn fremstår som et overfladisk og materialistisk folkeslag. Det er trist.

Skrevet

Det er et aldeles herlig program her, om jakten på Storbritannias gjerrigste person.

http://www1.nrk.no/nett-tv/klipp/587236

Er blant annet ei dame som bruker herretruser siden hun har funnet ut at de varer lengre enn dametruser!

Hvis noen har bestemt seg for å bruke lite penger i alle sammenhenger, tror jeg ikke det er så mye andre kan gjøre med det. Men er jo litt kjedelig hvis de aldri inviterer på middag.

Skrevet

Helt enig med deg, 17.06. Blir helt paff over all denne klagingen over gaver, og til og med voksne folk som klager fordi gavene ikke er dyre nok, det er bare helt tragisk....

Skrevet

hvorfor ikke avtale sum ? det går ann når det er søsken....

Skrevet

Du er utakknelig HI og hadde jeg vært din søster hadde jeg sluttet å gi deg presang.

Skrevet

Alle snakker så fint om denne tanken bak.

Hva er tanken bak å kjøpe billigst mulig gaver men få mest mulig tilbake?

Skrevet

Min søster gir meg og mine dyre gaver, men får billigere tilbake. Vi har egentlig avtalt pris, men hun forholder seg ikke til den. Hvert år ser jeg hun blir like misfornøyd med gavene fra meg - selv om jeg har forsøkt å finne noe de liker og som er o.k. Jeg er flink til å finne fine ting når de er på salg.

MIn søster og mannen tjener ca dobbelt så mye som oss, i tillegg har de fått en ganske stor arv noen år tilbake.

Skrevet

Hvorfor gir voksne (søsken, venner, svigerinner, svogere osv.) gaver til hverandre? Hva skal en med alle disse gavene? Er det ikke bedre å kjøpe seg noe en ønsker seg selv?

Slutt med gaver så trenger dere ikke sutre over hvem som har gitt minst/mest! Gi gaver til barna, evt. foreldre, mann, kone, samboer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...