Gå til innhold

Kan gravide ta tattooering? :)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man kan fint ta tattovering når man er gravid, men med tanke på eventuelle infeksjoner så ville jeg ventet.

Du kan også ende opp med en tattovering som ikke blir pen da huden strekker seg når man er gravid og tar du i korsryggen kan du få problemer med å få epidural ved fødsel.

Jeg ville ventet om jeg var deg. En graviditet varer ca. 9mnd. En tattovering varer livet ut

Skrevet

Jeg fikk ett gavekort til jul :) men det går jo ikke ut før desember neste år igjen ;) men jeg vil ha en på ankelen, og lurte på om huden strekker seg der? :) med tanke på vann i beina og sånt :)

Skrevet

Jeg har selv mye tattoveringer og ville definitivt aldri gjort det når jeg var gravid. For det første pga mulighetene for infeksjoner (som nevnt over). Eksen min fikk blodforgiftning da han tok en av sine tattoveringer, og det var veldig alvorlig. Han ble dritsyk og lå på sykehuset i nesten to uker. (Han tok det hos en veldig anerkjent tattovør, så sånt kan skje...).

Jeg vet ikke hvor stor tattovering du planlegger, men er den stor er det jo også en veldig påkjenning for kroppen. Tar du en stor en tar det gjerne 6-8 timer og da blir i hvert fall jeg ofte ganske dårlig etterpå.

Jeg ville helt klart ha ventet, ikke vits ta noen sjanser nå:)

Skrevet

Jeg holder å fjerne en tattooering med laser, men må ta en pause nå under svangerskapet fordi de ikke har tilstrekkelig med informasjon om behandlingen..

Jeg måtte bruke mannen sine sko (str 41) på slutten av forrige svangerskap, for hadde ikke sjangs i havet til å passe mine egne (str 37) Hihi!

Vanskelig å si hvordan kroppen vil reagere da alle svangerskap er forskjellige..

Skrevet

Jeg tok selv en tatovering nå i sommer på foten, og fikk gratis påfylling innen 1 år, hun ville jeg sku komme rundt juletider å fylle på, men velger å vente. Er som de skriver over her, man aner jo ikke hva slags sv-skap man får, og evt. infeksjoner. Så da får jeg bare vente..

Skrevet

Jeg har hørt enkelte tatooartister som ikke vil gi tatooering på gravide pga infeksjonsfaren og at det kan være stressende for babyen i magen. Jeg hadde ventet:)

Skrevet

jeg hadde planer om å ta ny tatto da jeg var i sverige. Men fikk ikke lov av tattovøren. De tok i hvertfall ikke på gravide.

så jeg må nok vente med min, men kanskje like grett, for den jeg hadde tenkt å ta skulle jeg ha på magen, å den var ganske stor. så hadde sikkert bare blitt ødelagt under graviditeten

Skrevet

Jeg tok tatovering på ankelen i sommer, og var da gravid uten at jeg visste det. Var bare 4-5 uker, men hadde nok ikke tatt den om jeg visste at jeg var gravid. Slapp heldigvis unna infeksjoner o.l.

Skrevet

Jeg tok og tattovering i sommer uten at jeg viste jeg var gravid. Hadde ikke blitt å tatt om jeg viste det. Jeg tok på skulderbladet, var veldig nøye med skylle den og smøre inn med aloe vera krem flere ganger for dag og slapp heldigvis unna infeksjoner. Må fikse litt på den, men det tar jeg til våren/sommeren.

Skrevet

En seriøs tatovør tatoverer ikke på gravide så det er en problemstilling man slipper glatt unna :D

En ting er infeksjonsfaren, en annen ting er at den mengden smerte faktisk er stressende for fosteret samt at kroppen skiller ut enorme mengder endorfiner underveis. Jeg har en del større tatoveringer og de gangene jeg har sittet drøyt to timer og blitt stukket i har jeg vært fullstendig utslitt etterpå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...