Gå til innhold

mammarollen er ikke så hyggelig

Anbefalte innlegg

Skrevet

er så lei..skjønner ikke hva som feiler meg.hater å stå opp tidlig.aldri få sove ut..misliker livet mitt sterkt.. Føler jeg er en kjedelig mor.En mor med angst som ikke liker å gå ut med ungen sin.Jeg vil ikke være foreldre..jenta mi er bare 1,5 år også.Venner meg aldri til rollen som mor.Tenker ofte jeg skulle ønske jeg var alene.Syns det er slitsomt å våkne om morran å prøve å smile til ungen min når jeg er såå trøtt. Føler jeg ikke passer inn i bildet om en mor som elsker å være sosial.Hun ser også lite barn..Kan hun bli skadet av å være så mye bare med meg..?ikke se andre barn.Føler meg bare veldig mislykka jeg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, du har det ikke greit... Det beste ville sikkert være å kontakte fastlegen eller helsesøster og be om hjelp. Først og fremst til deg selv, slik at du kan jobbe med angsten din.Har selv gått i gruppeterapi da jeg slet med angst, og det hjalp utrolig. Har jobbet meg gjennom det i dag, og føler meg bare sterkere. Gjennom fastlegen kan du få henvisning til offentlig psykolog, da betaler du lite. Er du heldig, får du time raskt, men det kan være lange ventelister. Jenta di hadde sikkert hatt godt av å se andre barn, og det hadde sikkert vært godt for deg å møte andre voksne. Er du hjemme med jenta di? Er du alenemor? Det finnes åpne barnehager i mange kommuner - der møtes foreldre og barn ca. 9-14 noen dager i uken. Det koster ca. 20 kr gangen, og man går så ofte eller så sjeldent man vil.

Jeg har selv vært utrolig sliten, hatt angst og ikke hatt krefter til å møte hverdagen. Da hadde jeg ikke barn, og bare meg selv å tenke på. Det var tøft nok, så jeg føler med deg. Jeg håper du søker hjelp, slik at mammarollen blir positiv og din datter får en lykkelig mor - lykke til :-)

Skrevet

Dette hørtes ikke oe kjekt ut. Helsestasjonen tilbyr samtaler for mennesker som har det slik, kanskje du kan kontakte dem? Når det kommer til det at jenta di ser lite til andre barn.. har du muligheten til å få henne inn på en barnehage eller barnepark? Hvis det står på økonomien så skal det finnes noe støtte for dem som ikke greier det økonomiske.

Skrevet

Prøv å få litt avlastning så du ikke blir så sliten.

Det er slitsomt å ha småbarn det synes de fleste.

Noen ganger blir mammarollen idyllisert veldig og mange føler kanskje at de ikke kjenner seg igjen, kanskje dette er tilfellet?

Snakk med noen du stoler på, legen eller en venninne, kanskje de kan hjelpe deg .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...