Gå til innhold

Noen som har studert Statsvitenskap her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det noen vits i å studere dette , altså fører det til en jobb?

Som hva?

Alle blir vel ikke utenriksministre..: )

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gubben har studert det. Var så intressante fag syntes han, men så ville han ha en jobb med mer bevegelse og uteliv så nå er han i byggebransjen.

Skrevet

Jeg har en bachelor i statsvitenskap, men har en master i jus i tillegg og fikk min jobb som jurist. Jobber som jurist i staten, og der er det mange med master i statsvitenskap som jobber, så mulighetene er der...

De jobber som saksbehandlere.

Skrevet

Ok, takk for svar.

Er det et interessant studium tant grusom?

Hvilke jobbmuligheter tenkt du på når du studerte?

ser at noen blir samfunnsfaglærere.

Skrevet

Jeg synes det var et helt ok studium. Synes internasjonal politikk var veldig interessant, mens offentlig politikk og administrasjon ikke var fult så morsomt. Men det er jo en smaksak.

Du bør nok ta en master hvis det skal være noen vits, det er ikke mange som ansetter noen med bare en bachelor.

Jeg hadde ikke så mange tanker om hva jeg ville bli etter endt statsvitenskapstudium, da jeg hele tiden hadde planer om å ta jussen etterpå, og ønsket å søke jobb som jurist.

Skrevet

Ja, det er mange som blir lærere, og mange ender opp i den offentlige administrasjonen. Du kan også forske, jobbe i NUPI etc, eller bli landrådgiver etc. etc.

Skrevet

Ja takk for svar.

Jobbe med fredsforskning menneskerettigheter er drømmen for meg.

Det tror jeg at mange har lyst til.

Skrevet

Du kan ta master i menneskerettigheter. Jobber med flere som har det, og de har interessante og utfodrende oppgaver. Jeg har også fordypet meg i menneskerettigheter innen jussen, og jobber med det idag. Veldig interessant!

Skrevet

Så gøy da.

Hvor tar en master i det, på UIO?

På høgskolen i Buskerud er det statsvitenskap med fordypningsmulighet i menneskerettigheter.

Det høres spennende ut.

Skrevet

Jeg er faktisk ikke sikker på hvor de har studert det, men det er nok på UIO. Søk på sidene til uio så kanskje du finner noe. Jeg tror de også har tatt statsvitenskap først, og så fordypet seg i MR, og tittelen på graden heter master i MR.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...