Gå til innhold

Hva spiset/spiser deres babyer på6-7 måneder?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi er så dårlig til og spise og liker ikke noe.. får ikke noe rutine på dette..

hva og når spiser deres barn og spiser de på natta?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stort sett bare pupp. Jeg tilbyr grøt om morningen før første dupp, most grønnsak med mm når vi spiser middag, og et par ts grøt om kvelden kl 1800. Det er bare 1-3 ts, og de er ikke særlig lysten på mer. De spiser begge to 24-04-06-09-12-15-18-19 pupp.

Skrevet

så ingen krise om jeg ikke får i henne middag enda?

Skrevet

min er bare 5 måneder da...

hun spiser

kl.8: banan eller frukt + pupp

kl.12-13: pupp

kl.16-17: pupp

kl.19: grøt + pupp

kl.24-1: pupp

kl.4-5 ca: pupp

Skrevet

Nei:) Ikke i det hele tatt. Det er bedre å ta det gradvis, og så lenge barnet er fornøyd er alt bra. Det er ikke uvanlig at så små barn spiser på natta, og jeg vil tro det er mest vanlig. Rundt 9-10 mnd. er jeg mer systematisk og introduserer babyen for mest mulig av smaker for å unngå et kresent barn.

Jeg har en liten stavmikser med kolbe ved siden av meg når jeg lager mat, og hiver litt kokte grønnsaker, uten salt, i den når vi lager middag til familien. Potet og gulrot er mildt og godt for magen. Tilby babyen din mat, men ikke stress med mengden.

Skrevet

ok godt og se.. synts hs peser så med dette med mat.. eldstemann på 3 spiste det meste på denne aldren og var glad i mat..

nå er det motsatt.. hun spiser ikke stort... men hun spiser ofte.. spiser like lite om jeg venter 4 timer..og hun spiser ikke på natta og virker ikke kjempe sulten til frokost uanset..

kl 7 får hun melk og grøt.

kl 10 får hun melk og frukt.

kl 1 får hun melk.

kl 4 prøver og gi middag... men hun liker ikke.. en gang kasta hun opp.. får vann da.. og frukt.

kl halv 7 grøt og kl 7 melk.

hun spiser fundt 70 ml melk.. men spiser alltid mer kl 7 på kvelden..:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...