Anonym bruker Skrevet 27. desember 2009 #1 Skrevet 27. desember 2009 Vi feiret jul sammen vår gode kjære bestemor, som har veldig få uker igjen. Hun ville gi store julegaver, så alle barnebarna fikk en pakke med 5000 hver, hun har endel penger og ville glede mens hun kan. Men i min konvolutt hadde hun blingsa og lagt en 200 lapp. Vi var fem barnebarn, og alle andre fikk 5000. Høres ut som et forferdelig barnebarn som tenker på dette, men ble litt lei meg. Pengene hadde kommet godt med for å si det sånn. Aller helst ville jeg at hun skulle brukt pengene selv, men hun er av den gamle generasjonen som omtrent ikke har forbruk, og har alt hun trenger fra før. Har jo ikke sagt noe, men...
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2009 #2 Skrevet 27. desember 2009 Da ville jeg sagt det til min mor eller far etter hvem som er hennes sønn/datter, og bedt dem fortelle det til sin mor. Hun vil jo ikke gjøre forskjell så jeg synd det er greit å la henen få rette det opp.
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2009 #3 Skrevet 27. desember 2009 Jeg syns du skulle si fra til ungen hennes(din far eller mor) og latt de ta det opp med henne. Ikke rett at alle andre fikk og ikke du.
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2009 #4 Skrevet 27. desember 2009 Jeg åpnet pakken ved siden av min mor, momors datter, og mamma sa bare, uff da, nå har hun tatt feil. Også var det ikke mer snakk om det.
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2009 #5 Skrevet 27. desember 2009 Derer kommer til å gi henne veldig dårlig samvittighet og hun kommer til å bli trist, fordi det kommer til å påmminne henne om at hun har blitt senil.... Er det det du ønsker, er det viktigere enn 5000,-???????????????
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2009 #6 Skrevet 27. desember 2009 HI her. Jeg har ikke minnet henne på forglemmelsen, og har ikke sagt noe sted at jeg skulle gjøre det.
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2009 #7 Skrevet 27. desember 2009 HI her. Jeg har ikke minnet henne på forglemmelsen, og har ikke sagt noe sted at jeg skulle gjøre det.
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2009 #8 Skrevet 27. desember 2009 Hvis bestemoren din er senil så har hun vel noen som hjelper henne med slike ting?? Gamle folk som er senile husker jo knapt hvem barnebarna er, hvor mange de har. Hvis de ser deg og tilfeldigvis husker hvem du er eller hvertfall ser at du er en de burde kjenne så vet de ikke om du har fått julegave hos dem eller ikke. Hvis bestemoren din bare har uker igjen så er nok seniliteten hennes kommet såpass langt. De senile jeg har hatt med å gjøre hadde hvertfall ikke klart å fikse julegaver til alle barnebarna sine med akkurat det samme innholdet...
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2009 #9 Skrevet 27. desember 2009 Jeg hadde fått min mor til å spørre om det var forbyttet om på gavene. Kanskje hun har lagt 5000 kr til noen som ikke skulle hatt det. Synes ikke det er så ille å spørre om.
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2009 #10 Skrevet 27. desember 2009 Herregud dette bør da din mor ordne opp i. Det er mye tristere for bestemoren din at du ikke fikk det hun hadde tenkt å gi. Si til mora di at hun må snakke med henne, det er garantert gjort feil.
prekæs Skrevet 27. desember 2009 #11 Skrevet 27. desember 2009 Jeg er overbevist om at hun vil ha beskjed. Å ta feil eller legge feil i en pakke, kan selv åndsfriske gjøre. En bekjent ga konvolutt uten penger i gave engang og var lykkelig over at noen sa i fra.
Gjest Skrevet 27. desember 2009 #12 Skrevet 27. desember 2009 Jeg synes det er merkelig at ikke moren din ordnet opp i det med en gang.
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2009 #13 Skrevet 27. desember 2009 Har en bestemor selv som begynner å bli ganske glemsk. Hun er 90. Jeg vet at hun hadde blitt mer lei seg hvis vi IKKE hadde sagt til henne at hun hadde tatt feil. Hun er veldig opptatt av at alt skal være rettferdig. Ville dere latt vær hvis hun ikke hadde vært senil? Til anonym over som svarer ganske frekt at det er helt forkastelig hvis dere vil minne en gammel dame på at hun er senil. Spør deg selv hvordan du ville ha blitt behandlet som gammel og begynnende senil? Forstår at du blir litt trist av dette, HI. Bestemoren din har ikke gjort det med mening og jeg er helt sikker på at hun hadde blitt lei seg og ville ha rettet det opp hvis hun hadde visst det.
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2009 #14 Skrevet 27. desember 2009 Enig, merkelig at moren din ikke har ordnet opp allerede. Snakk med moren din, du bør slippe å gå til bestemoren din selv med dette.
Gjest Skrevet 27. desember 2009 #15 Skrevet 27. desember 2009 Venter spent på utfallet:) Si fra hvis du eller din mor tør å si det til henne:) Det kan jo bli litt ubehagelig, men jeg er temmelig sikker på at hun hadde ordnet opp hadde hun fått greie på det:)
Gjest Skrevet 27. desember 2009 #16 Skrevet 27. desember 2009 Jeg hadde sagt det til min mor om hun hadde gjort en sånn glipp med sine barnebarn. Det er nok ikke lett å bli gammel og senil, kan da være greit med litt hjelp utenifra. Og hun ville nok gjerne at du også skulle få 5000,-.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå