Gå til innhold

Diare, noen som vet?

cec85_med_Mariellgullet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min er 3 år gammel. Hun har diare for 7 dagen nå. Er dette normalt?trodde ikke de hadde det så lenge. Formen ellers er bra. Hun drikker, får i seg nok væske. Ingen feber. Hun spiser lite, men det har hun alltid gjort. Veldig kresen og spiser lite.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke uvanlig å ha diare så lenge, og om formen ellers er bra så se det an. Jeg fikk "kjeft" på barneklinikken fordi jeg ikke stoppet diareén til gutten min, for det er mulig.

-ingen mat, bare drikke de første 1-2 dagene. De ternger ikke å spise, men må få i seg nok og riktig drikke. Eplejuce blandet med farris (rista ut kullsyre om hun ikke liker det) som gir kroppen nok næring og salt.

- blåbærsaft

Når du gir mat eller når barnet krever det:

- overkokt most gultrot

-raspa eple

- blåbær

Det viktigeste å unngå er melk, heller ikke biola, og ikke gi feit mat som også trigger. Noen påstår at en kan gi biola, men gutten min fikk de bakteriene i en drikk som ikke var tilsatt melk. Men Biola er flott når du innfører melk igjen.

Da jeg bodde/reiste i Afrika stoppet en diare med 1 ss salt og sukkerholdig cola, og bare drikke 1-2 dager etterpå. Samme prinsipp.

Skrevet

Takk:) Men, hvordan stopper man diaren da?hmmm....Sår i rumpa si, så smører på med salve og bruker potetmel her...

Skrevet

En stopper diare ved å gi stoppekost, og det er først og fremst drikke i starten slik magen får hentet seg inn igjen. Kokt ris gir noen, men det er lite næring i. Følg oppskriften over, og det vil stoppe om det ikke er noe helt annet. Jeg fikk råd om å la barnet gå uten bleie på badet fks. slik rumpen fikk luftørke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...