Anonym bruker Skrevet 27. desember 2009 #1 Skrevet 27. desember 2009 Hei. Sitter her og ser på budsjettet vårt for det kommende året. JEg lager budsjett, og har budsjettkonto i banken. På budsjettkontoen har en en viss sum penger, og så har jeg reknet ut hvor mye jeg må sete inn på budsjettkontoen hver mnd, for å betale ALLE utgifter hver måned. Dette er nøye utregnet, så samme sum skal inn dit hver mnd, selv om utgiftene varierer. Ingen mnd går da i minus. Vel, tallenes tale er klar. Vi må sette 28000,- inn på budsjettkontoen hver måned. Dette gir 20500,- til overs. Altså vi har 49500,-totalt i netto inntekt. Men nå begynner jeg bli engstelig...... Blir det tøft å leve på 20500 pr mnd? 20500 til mat, klær, sparing, lek, fornøyelser? Vi er 2 voksene og ei på 5 år. Vi har nett bygd hus, derfor høye utgifter, for vi har gjeld.... Men blir det tøft økonomisk?? Eller kan vi lege greit, dersom vi disponerer rett nå? 20500 på 4 uker, til mat, bensin, klær fornøyelser, sparing.......
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2009 #2 Skrevet 27. desember 2009 5000 i uka.... MER enn nok. Det klarer jeg å spare av i tillegg.
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2009 #3 Skrevet 27. desember 2009 Hærregud, jeg har lyst å spørre: Er du sjuk i hodet? Det er jo mye å leve på i mnd!!! Nei, det blir da virkelig ikke tøft i det hele tatt!!!
Gjest Skrevet 27. desember 2009 #4 Skrevet 27. desember 2009 Tøft? Høres ut som et luksusliv for meg...vi har omtrent halvparten og synes vi har det bra:)
mamma1980 Skrevet 27. desember 2009 #5 Skrevet 27. desember 2009 20500 på 4 uker!!!!? steike så heldige dere er. unner deg virkelig det. vi har ca 5000-8000,- (varierer) i MND på mat, klær, fornøyelser o.l og vi klarer oss veldig fint vi. vi kjøper ikke nye klær hver måned. ei heller eks dyreparker og tivoli. ikke er det å kjøpe leker hver måned heller. er jo ike bursdag og jul lenger for ungene jo!! hadde jeg hatt 20500 hver måned til sparing og fornøyelser o.l hadde jeg lagt 10 000,- til sparing hver måned ! hadde du hatt våres budsjett hadde du steilet. vi er veldig økonomiske men likevel har vi det kjempegodt. middagpå bordet. leker og klær. bilkjøring normalt og sparer litt.
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2009 #6 Skrevet 27. desember 2009 Dere har 20500 i mnd, vi har 5000 kr i mnd.. så ja dere har mye!!
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2009 #7 Skrevet 27. desember 2009 her går det ca 9000 pr mnd til en familie på 4, barna er 6 og straks 2. Vi har 34 000 netto, og lever nå med mer luksus enn vi har gjort noen gang før. Dere har over dobbelt så mye. Ja.. det er nok
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2009 #8 Skrevet 27. desember 2009 Vi har samme inntekt som dere, men bare 21.000 i mnd går til regningskonto som betjener lån og andre regninger. Vi lever godt, men ikke i overflod. Så jeg ville nok synes det ble litt knapt, men klart deg går! Men vi har to barn da
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2009 #9 Skrevet 27. desember 2009 Oj, vi har ca 12 000 kr i mnd til mat, klær, bensin og annen handling vi. Og vi er 5 i familien...
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2009 #10 Skrevet 27. desember 2009 HI-TS her. Vel, vi prøver å handle billig, velge first prise og euroshopper, landlord osv. Handler mye på kiwi og rema. Prøver å leve sundt, kjøper en del reint kjøtt, fisk og fuggel, og grønnsaker. Men, for hver måned som går havner vi fort på 6000,- på mat. -Er ikke det veldig mye da? Tør ikke tenke på hva det hadde blitt dersom vi ikke hadde kjøpt slike billige greier..... Men kyllingfileer, kjøttstykker, og fisk er dyrt altså. Og så går det iallefall 2 til 3 tanker på bilen pr mnd, og det er 750 kr pr tank. Pluss litt på "ekstrabilen til gubben", kanskje 6-800 pr mns. Jeg er nok litt for flink til å dra kortet og kjøpe unødvendig mye klær, og dill til ungen. Den genseren var jo fin.....vi TRENGER den nødvendigvis ikke. Er de flinke til å ikke kjøpe klær når dere ikke TRENGER det?
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2009 #11 Skrevet 27. desember 2009 Jeg synes dere har igjen masse penger jeg å leve for hver måned.Det er mer enn jeg har i måneden utbetalt,og jeg greier meg.Vi er bare to da.
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2009 #12 Skrevet 27. desember 2009 6000 kr på mat er nok det normale for en famile som deres. Ikke noe mye. Vi bruker ca. 6-7000 kr på mat i mnd 2 voksne og to små barn(4 og 2 år) og vi bruker ca. 1500 kr på bensin i mnd. Vi har vel ca. 14000 kr i mnd etter at faste regninger er betalt og vi klarer oss fint.
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2009 #13 Skrevet 27. desember 2009 Synes nesten dette innlegget blir for dumt. Stiller spørsmålstegn ved din økonomiske innsikt. Lurer på deres vaner i hverdagen hvis ikke det skulle holde med 20 000 til det man trenger i løpet av en mnd. Det går da an å la være å kjøpe alt man plutselig får lyst på som feks genseren som du snakket om. Man kan også handle på salg. Og alikevel få flotte klær som ikke koster stort! Det går an å tenke økonomisk selvom man har penger på konto! Fylle drivstoff på bilen når det er billigst (som regel på søndags kveld.) Kjøpe mat når det er på tilbud og følge med i reklameaviser. Da sparer man fort mange hundrelapper og kanskje tusenlapper...
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2009 #14 Skrevet 27. desember 2009 Nei huff, ikke si dette er for dumt da.... Det er ett seriøst innlegg....for når vi bygde hus var det mange som mente det ville bli for tøft. Vi har regnet med renteøkning på 5000 kr pr mnd............ slik at vi skal kunne greie oss med bare 15000 å leve for i krise...... Vi har aldrig hatt så lite før, og jeg er bare redd det blir for tøft, Men jeg ser av svcarene at det skal gå bra, med tunga rett i munnen.....
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2009 #15 Skrevet 27. desember 2009 Guri malla... Jeg og lillegull har 20000 totalt ut i mnd.. og det før husleie på 6500, bil, strøm og barnehage er betalt..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå