Gå til innhold

Jeg har en venninne

Anbefalte innlegg

Skrevet

som, som jeg har gjort, sliter med å bli gravid. Hun har prøvd i 10 år nå og det ser jo ikke ut som dette går deres vei:-(

Jeg er nå endelig gravid etter 2 års prøving og gruer meg fælt til å skulle fortelle henne den( for meg) gode nyheten.

Noen som har noen gode forslag til hvordan jeg kan gjøre det? Hvordan jeg evt kan få henne til å føle at hun har en "rolle" i det hele?

Er jo mange av våre fellesvenner som har fått barn ila den tiden hun har prøvd og jeg vet at hun blir lei seg når hun får vite at de har blitt gravide.

Hun blir jo glad på deres vegne da, men hennes sorg over å ikke bli gravid blir jo da forsterket. Jeg skjønner det jo godt da, men vil så gjerne gjøre dette på best mulig måte.

Forslag damer??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville sørget for å fortalt henne det før noen andre venninner, involvert henne slik at hun ikke følte at hun mistet meg i tillegg til dette vonde med å ikke bli gravid selv, og ellers vært så normal som mulig. Det blir vondt for henne uansett og det klarer du ikke å skåne henne for, desverre. Håper det ordner seg for henne også, en dag:)

Skrevet

Hvordan hun takler det må bli opp til henne, men i månedene framover bør du vise hensyn og dempe "gravidpratet" når hun er i nærheten.

Og heller legge mer fokus på ting som går bra i hennes liv.

Det er jo en del som føler seg fristet til å snakke dagen lang om graviditet, og det er slitsomt for andre og særlig den som ikke får barn selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...