MissAntrop Skrevet 26. desember 2009 #1 Skrevet 26. desember 2009 Jenta vår på snart 3 fikk konstantert dette på selveste julaften. Fikk adrenalin og kortison på legevakta og hun ble mye bedre. Pustet roligere og gikk over fra bjeffehoste til tørrhoste. Det er nå 2-3 dager siden, hun har fortsatt feber og er slapp og hoster til hun kaster opp. Er dette vanlig etter falsk krupp eller bør vi kontakte lege igjen?
Lykketrollet 05♂+06♀+10♀ Skrevet 27. desember 2009 #2 Skrevet 27. desember 2009 Jeg ville tatt henne til lege igjen. Begge her har hatt falsk krupp, og for det meste har vi bare hatt dem hjemme, og sittet med med i døråpningen på ytterdøra, så de får puste i den kalde luften. Men en gang ble minstejenta innlagt for det i ett par dager. Det høres ut som jenta di enten ikke er ferdig med kruppen, eller har en annen luftveisinfeksjon. Så hvis kun hoster til hun kaster opp ville jeg fått noe for det.
Jente+Jente+lillegutt Skrevet 27. desember 2009 #3 Skrevet 27. desember 2009 Falsk krupp pleide jentene å få sein om kvelden/om natta da de var mindre. Hosten var veldig bjeffende og hul og jeg husker vi måtte kle godt på oss og gå ut i den kalde vinterlufta. Satt ute i timer med klær, dyne og pledd. Falsk krupp hoste er veldig gjenkjennelig og legen kan ofte høre om det er det over telefonen. Lykke til...god bedring
DK+2 Skrevet 28. desember 2009 #4 Skrevet 28. desember 2009 Min sønn fikk det èn gang (foreløpig) for noen få mnd siden, han var 2,5 år. Han hadde sovet i flere timer, og jeg gikk å la meg i 1 tida på natta. Plutselig hørte jeg en grusom hostelignende lyd, han hørtes ut som en sel og jeg trodde han holdte på å kveles. Ble livredd og fikk nesten panikk, måtte bare ta han med meg, komme meg ut døra med bilnøklene og kastet oss i bilen mot legevakta (ligger noen få min kjøring unna). De mente at han hadde falsk krupp sånn som jeg forklarte det. Han hadde roa seg og slutta å hoste da vi kom dit, sikkert pga frisk lufta, men siden jeg ikke viste hva som skjedde der og da, ante jeg ikke at det hjalp. Han fikk ingen form for medisiner mot det, de sa bare at om det skjedde igjen, skulle man ta han med ut, sittende i oppreist stilling. Det har ikke skjedd siden, men nå vet jeg ivertfall hva man skal gjøre om det skulle skje igjen, var veldig fælt å høre han sånn, jeg ble så innmari redd siden jeg ikke ante hva det var. Her står det endel nyttig info om falsk krupp: http://www.lommelegen.no/322369/falsk-krupp
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå