Gå til innhold

Slimproppen?


Jotun

Anbefalte innlegg

Hvordan ser den egentlig ut? Kommer hele på en gang, eller kan den komme "litt og litt"?

 

Jeg har termin om tre uker, og har hatt en del "ekstra" utflod de siste dagene.. Det er mer "fast" på en måte..

 

Takk for svar :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slimproppen (ihvertfall det jeg mener jeg så før jeg fødte sist) er en liten fast slimklump som kommer ut før fødsel, noen dager før eller rett før (noen ser aldri noe til den). Min kom ut etter sex kvelden før jeg fødte. Den var fargeløs og ca 1 cm i diameter. Tror ikke jeg ville forvekslet den med utflod da den ganske enkelt er som en liten propp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slimproppen trenger ikke å se et ut som en propp. For noen gjør den det, for andre kan den gå litt og litt. Andre igjen ser den aldri.

 

Den kan gå opptil flere uker i forveien etter det jeg har blitt informert om av jordmor. Men i mange tilfeller går den alt fra ett par dager til rett før rier begynner.

 

Det er et av alle modningstegnene. Men trenger absolutt ikke bety at fødselen begynner de påløpende timene.

 

Det er i grunn vanskelig å si, det er jo helt vanlig med ekstra utflod i de nærmeste ukene før fødsel, men kanskje kanskje ;)

 

Lykke til videre i allefall! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

behøver ikke se ut som en propp i det hele tatt. for meg var det 3 dager med tykt seigt slim som varierte på farge, av og til rosa, av og til brunt. det kom samtidig med litt mensmurring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...