Gå til innhold

Hvis jeg er gravid...

Bare meg...venter nr.3!

Anbefalte innlegg

Skrevet

så er termin 2.sept. Vi skal egentlig på slektstreff i Porsanger i midten av Juli. Er det lurt å kjøre Oslo - Porsanger når man er 7 1/2 mnd. på vei?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor ikke? Eneste må være om du får vondt i ryggen. Jeg klarer ikke å kjøre lange strekninger når jeg er gravid..

Skrevet

Kan ikke skjønne at det skal være så galt.

Er ikke vanlig at man føder så mye før, og skulle det oppstå noe så er det vel sikkert et sykehus i nærheten.

Nå vet ikke jeg hvor lang tid denne turen tar, men jeg kan ikke se faren for å ikke kunne delta.

Skrevet

Kommer jo helt ann på formen din ..

Hvis du får bekkenløsing/ryggplager er det jo ikke så behagelig med lange kjøreturer i samme stilling. Men går jo ann å ta mange pauser :)

Skrevet

Burde ikke være noe i veien for å kjøre denne distansen på dette tidspunktet om du ellers har det bra. Men når man er gravid er man mer utsatt for blodpropp, så støttestrømper og mange pauser der du får strekke litt og bevege bena er å anbefale. Ellers er det ikke noe i veien for å fly heller, om du synes det blir en litt VEL lang biltur.

Med 1.mann var jeg selv på lang biltur (7-8timer) 3 uker før termin. Med noen små pauser for å øke blodsirekulasjonen gikk turen helt knirkefritt.

Skrevet

Er vel ikke noe fare med det. Får se an formen litt. Den pleier å være bra. Kjørte til Bergen når jeg var 7 mnd. på vei i mitt første svangerskap og da fikk jeg mye vann i bena. Den turen tok 7 timer. Oslo - Porsanger tar minimum 4 dager.

Skrevet

Hei

Har du vurdert å fly? De fleste flyselskap tar ombord gravide inntil 4 uker før termin. Jeg er 7,5 måned nå og hadde ikke orket en slik biltur nå tror jeg, men det er selvsagt litt annerledes føre om sommeren.

Skrevet

Har vurdert fly ja. Det koster litt, men hvis jeg først skal helt nord i landet kunne jeg tenkt meg å fått med meg turen og hatt bil når jeg var der.

Det er uansett lenge til og jeg har ikke tatt test en gang:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...