Gå til innhold

Snufs? :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Kan noen fortelle meg hvordan reductil fungerer? Fordeler, ulemper, hvor mye det koster? Erfaringer? Hvordan går jeg fram hos legen?

Har alltid vært litt overvektig,og vil nå ned i vekt!! Veier sikkert rundt 110 kg nå, og fødte for en mnd siden.. Jeg spiser mye, har ett veldig søtsug, og gidder ikke trene.. Føler meg så lite attraktiv nå, at jeg ikke har lyst å gå ut lenger..

Dersom jeg drar inn til legen nå på mandag, og kan jeg da få resept på reductil? Og om jeg drar inn til legen på mandag og får resept, kan jeg da starte samme dagen? Er EKSTREMT overspiser.. Tar jeg en pille om dagen, eller tar jeg flere? Håper noe veldig på svar :( Og hva koster en pakke, og hvor lenge varer den?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du kødder - hopp direkte til nummer 7.

1) Du lever skikkelig usunt og i tillegg vil du proppe i deg piller?

2) Det er ikke bra å slanke seg når man ammer.

3) Beveg deg, menneske!

4) Spis ofte men lite av gangen.

5) IKKE kjøp inn godteri og brus, når du ikke har det hjemme kan du ikke trykke det i deg heller.

6) Prøv på den sunne måten å gå ned i vekt, hvis du forandrer livsstilen din litte granne kommer du til å se SUNNE resultater innen kort tid.

7) Hei hå.

Skrevet

Var det det jeg spurte om? Må ikke tro jeg er dum, alt dette vet jeg, men er ikke alle som klarer å holde seg unda søtsaker, og har motivasjon til å trene!

Skrevet

Når i alle dager skal folk skjønne at det kun er livsstilsendring som gir gode langvarige resultater???

Jeg snakker av egen erfaring. Veier rundt det du veier nå, men har tatt av 15 kg iløpet av et år. Skal selvsagt lenger ned..

Det eneste som fungerer er å spise lite og ofte. Da sunn mat. Det er lov å unne seg noe godt av og til, hvis ikke kommer du aldri til å lyktes!!

Tren regelmessig. Helst minst 3 ganger i uka i en times tid, men litt trim er bedre enn ingenting!!

De aller, aller fleste slankepiller fungerer der og da, men når du slutter legger du gradvis på deg igjen og sluttvekta blir da gjerne litt høyere enn den du hadde før du begynte!!

Tenk deg om!!

Skrevet

Du vil ikke få resept på Reductil så lenge du ammer. Du vil heller ikke få resept på Reductil så lenge du spiser godteri, overspiser eller ikke gidder å trene.

Skrevet

Jeg har aldri sagt at du er dum, men det finnes mange folk som faktisk ikke innser hvor lite som skal til noen ganger.

En arbeidskollega som veide 75 (hun er vel 1.62 eller noe?) gikk ned ti kilo på tre måneder, det var i sommer og jeg jobba med henne nesten hele dagen hver dag og så derfor mye av det hun spiste osv. Poeng: det eneste hun gjorde var å kutte ut brus og godteri (nei, det var visst ikke lett i det hele tatt de første to ukene, men det gikk fort over) og hun "trente" litt daglig, dvs noen situps, litt beinhevinger m.m (altså ikke en time med intens løping) og det var helt utrolig å se hvordan hun forandret seg.

Nå fortsetter hun med samme opplegget med har ikke gått ned noe mer, men heller ikke opp et gram.

Skrevet

Hei! Nå får du nok ikke det svaret du ønsker av meg, men jeg skriver det ned likevel.

110 kg er ikke utrolig mye, men det er litt mye. Husk at en del av dette nok forsvinner de neste mnd, siden det bare er en mnd siden du fødte.

Om du begynner på Reductil, er du da villig til å ender kostholdet og fysisk aktivitet etterpå? Eller vil du fortsette i samme tralten?

Jeg er lik deg, alt for glad i mat, og alt for lat. Men jeg klarte å endre tankegangen radikalt en gang i tiden, og tok av over 20 kg. Veier fremdeles litt for mye, men nå er det jul, og jeg har lovet meg selv at resten skal av i løpet av 2010!

Nå har du en gylden mulighet, i og med at du har baby i vogn. Gå en lang tur hver dag, det er godt for både deg og babyen.

Ta krom, det hjelper mot søtsuget!

Velg sunnere alternativer i matveien. Du trenger ikke alltid fløte, melk går fint det også. Ikke ta den største ispinnen, velg heller en liten vann-is. La det største kakestykket gå til noen andre!

Lag smoothie til dessert, eller ha bær, frukt eller noe annet litt søtt (og sunt). Dette demper også søtsuget! Vi har dessert nesten hver dag vi=)

Det er lov å kose seg=)

Prøv den vanskelige veien først! Det gir ofte bedre og mer langvarige resultater enn en enkel løsning.

Lykke til!

Skrevet

Du har netopp fått ett barn..ammer kansje? og går fortsatt ned i noen mnd. Du vil nok ikke få reductil nå!!

Dessuten så jeg dette på nyhetene for ett par dager siden - at de har funnet ut at den er farligere enn de først hadde trodd.. Er det verdt det da..med ett lite barn..

Ut å trill tur, drikk mye vann og slutt å tenke negative tanker om deg selv!!!!!

Skrevet

jeg vet ikke helt hvordan det er, men tviler vel litt på at legen vil foreskrive det dersom du ikke samtidig gjør noe med matvaner og aktivitet.. pillene tar du jo bare en periode, og du vil stige i vekt igjen med en gang du er ferdig med kuren, pga kosthold og lite trening da.. vet ikke helt hvordan de er ifh til amming. men skjønner hvordan du har det, eller, tror nå det da :) er vanskelig å bryte vaner og komme igang. nå er det bare en mnd siden du fødte. syns ikke du skal stresse sånn enda. må la kroppen få sjans til å komme igang. men jeg vil anbefale grethe rohde kurs. eller vektklubb.no har tatt begge deler, kjempebra :) lykke til!

Skrevet

Er ikke vekttap motivasjon nok til å slutte å overspise og begynne å trene?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...