Gå til innhold

Er du sikker på at det bare er 1 der inne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja jeg er jo det! Er 23 + 2 i dag og synes selv at magen har vokst mye i det siste, men er jo helt på streken på kontroll og er ikke såå stor. Men alle som jeg har møtt i julen kommenterer det. "å herregud har du hele fire måneder igjen? er du sikker på at det bare er en baby inni der?" eller: Å herregud så stor du er. er du sikker på at det bare er en?" eller " å se der ja. du kommer til å bli sikkelig stor du men den magen der". Hva f.. får folk til å si sånn? er ikke så veldig morro å vokse og kroppen blir annerledes, vekten øker, puppene øker og lårene vokser. Jeg elsker å være gravid men ikke når folk kommenterer st jeg ser ut som et fjell og "bare" er 23 uker på vei..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Helt enig med deg. Er stolt av kroppen min og elsker å gå gravid.

Er 24 + 4 i dag. Har også fått spørsmål som om babyen kommer vel i januar og nå har du vel ikke mange dagene igjen?? Så må jeg svare at jeg har termin i midten av april. Ser jo at de blir litt flaue. Men har vært stor begge de to andre gangene jeg har vært gravid, og det blir nok ikke noe bedre denne gangen.

Jeg ser vel også ut som et fjell. Føler meg stor og blir jo ikke i bedre humør av å høre slike kommentarer. Men de mener vel ikke noe vondt med det.

Skrevet

Har ikke rukket å få noe særlig mage enda (er 18-19 uker og gikk ned i vekt de første mnd pga kvalme), men forrige gang fikk jeg en kommentar fra en arbeidskollega som jeg ble veldig såret over. Jeg var omtrent halvveis i svangerskapet, og hun klarte å si at: "Så stor som du er nå var jeg da jeg fødte mine". Og jeg var ikke spesielt stor! La på meg til sammen 12 kg, som er ganske normalt!

Skrevet

Skjønner at det er sårende. Får sånne kommentarer selv og er bare 15 uker. :( Men folk mener det jo ikke vondt. De mener jo bare å dreie samtalen inn på graviditeten og tror sikkert at gravide gjerne vil ha så store mager som mulig. Blir jo nesten som om gravide kropper er allemannseie og fritt fram å kommentere...jeg prøver bare å lukke øra jeg. Sliter endel med å akseptere vektøkningen min og det holder at jeg selv mener noe om det...

Gjest Bjørnen Collargol*gravid
Skrevet

Jepp fikk høre den flere ganger når jeg var gravid sist jeg altså.

Fikk også denne : "oi ser at du har lagt på deg altså"

På det tidspunktet veide jeg mindre enn da jeg faktisk ble gravid :P

Utrolig hva folk får seg til å si. Jeg begynte med å si OG det er BARE 1, når folk lurte på hvor langt jeg var kommet på vei....

Skrevet

Ja, folk er IDIOTER når det kommer til kommentarer til gravide!!! Jeg er irritert flere ganger. Greit nok at en har lagt på seg, men mange av oss sliter faktisk litt med selvtilliten i graviditeten. Kan ikke skjønne at det skal være vanskelig å forstå. Jeg er 23 uker, og gleder meg ikke til å gå opp 20 kg som jeg gjorde sist. Har ikke veid meg på en stund nå, må vel kanskje gjøre det snart.

Skrevet

Folk kommenterer magen min også og den er stor! Denne gangen kommenterte folk jeg ikke kjente at jeg var gravid allerede i uke 16, forrige gang turte bekjente å si noe først rundt uke 23 og jeg vet jeg er mye større denne gangen. Folkt tipper ofte jeg har termin ca2mnd før jeg har og det passer med magen jeg hadde sist jeg var gravid. Jeg syns ikke det gjør noe om de kommenterer det, for jeg ER jo faktisk stor. Dvs magen er stor, ellers har jeg ikke lagt på meg noe særlig og det er jo babymagen og ikke evt fett man har i tillegg, folk kommenterer og det er jo bare hyggelig å ha en stor babymage:-)

Jeg syns det var kjedeligere sist når alle måtte kommentere hvor liten mage jeg hadde eller når folk ikke så noe når jeg syns jeg hadde fått en god babymage, da måtte jeg jo bare gå ut fra at de trodde jeg hadde blitt feit ettersom jeg hadde lagt meg ut rundt magen...

Skrevet

En helt ukjent dame sa til meg i et bryllup forrige gang jeg var gravid at; Oj, du kan ikke ha lenge igjen.. Jo det er fremdeles 3 mnd..

Å herregud, er det 2 inni der...

Da klarte jeg ikke å dy meg og svarte; Å herregud, de sosiale antennene dine kan ikk være helt på nett som sier sånn til en helt ukjent person..

Enkelte mennesker er seriøst bare helt blåst, også tåler de virkelig ikke når de får beskjed om at kommentaren ikke falt i smak heller!

Skrevet

Nei det er ikke kjekt med alle disse kommentarene og jeg skal si at min kjære har måtte tørket noen tårer og trøstet meg mange ganger.

Jeg har slitt med anoreksia i mange år men annså ikke meg selv som "frisk" før i slutten av april i år. Da hadde jeg ikke hatt forstyrelsene på 2,5år og greide endelig å godta kroppen min for den jeg er, også ble jeg gravid i juli, noe som ikke har vært helt så enkelt og derfor sårer kommentarene litt ekstra hvertfall når de kommer ifra de nærmeste du har irundt deg.

Når jeg var ca 3,5månder på vei hadde jeg pyntet meg litt og med den magen jeg hadde da så det ut som jeg hadde spist godt i sommer, også kommer det ifra mamma "nå ser du ut som et stappet ja" også turte hun ikke å si noe mere, jeg satt i en halvtime på rommet mitt å skrek, tok på meg kosebuksen min, t-skjorten og genseren til samboeren, satte meg i bilen, ringte min kjære og tutet videre til han som så vidt skjønte et ord av hva jeg sa inni all denne tutingen.

Her om dagen sa tanten og mormoren til min samboer til meg at jeg hadde fått stor mage til å være 5månder på vei.

Å på toppen av kransekaken slengte min søster ut av seg første juledag når jeg er 23uker på vei. "Du bør slanke deg" slenger hun ut av seg. Jeg gikk på rommet og tutet i vei og samboeren min trøstet og sa at er det noen som bør slanke seg så er det henne. Min søster er ca 163 høy og veier noe å 100kg, å jeg er 161 høy og veide 63kg ved starten av svangerskapet og er nå i uke 23+3 og veier 69kg. 6kg har jeg lakt på meg og folk klager.

Skjønner ikke hvor folk får tingene ifra.

Skrevet

Huff, har heldigvis ikke fått så mange kommentarer enda, men er bare 15+0 da.. Men magen kom sykt fort denne gangen.

Forrige gang fikk jeg MASSE vann i kroppen, og dermed ble jeg helt hoven i ansiktet bl.a.

Fikk da spørsmål fra en slektning om jeg var syk eller noe.Sukk..

Og da hadde jeg slitt voldsomt med selvbildet lenge, for jeg hadde aldri i mitt liv vært så stor som i graviditeten.

Kjenner at jeg gruer meg til jeg kommer nærmere slutten og ser ut som en flodhest igjen :(

Skrevet

Jeg får også masse kommentarer om magen, og er bare 16 uker på vei... Måtte gå til legen og sjekke om det var tvillinger, pga at alles kommentarer gjorde meg usikker. Men jeg var stor sist også, har en gutt på 2 år. Var samme greia da, men ikke såå tidlig. De siste par månedene av svangerskapet den gangen så jeg ut som en hvalross pga masse vann i kroppen og ved termin veide jeg 25 kilo mer enn jeg pleide. Da var jeg veldig sårbar for kommentarer, og det var ille når venner jeg ikke hadde sett på en stund ikke kjente meg igjen fordi jeg var så hoven. Så her om dagen fikk jeg høre: "Får ikke håpe du får like mye vann i kroppen som sist du var gravid." Tenk å si noe sånt, jeg er gravid og skal gjennom alt igjen - hva skal da noen oppnå med å si noe sånt? Det vi må gjøre jenter, er å bare gi f... i alles teite kommentarer og nyte det faktum at vi bærer frem et nytt liv! Det er stooort :-) Stor mage eller liten, hva betyr egentlig det? Vi er alle forskjellige - uansett om vi er gravide eller ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...