Gjest Bjørnen Collargol*gravid Skrevet 26. desember 2009 #1 Skrevet 26. desember 2009 Er det noen som har lagt dette i det siste? Tenkte at det er mye bedre å ha det på et barnerom enn tregulv, men aner ikke hvor man får noe utvalg av dette
Lykketrollet 05♂+06♀+10♀ Skrevet 27. desember 2009 #2 Skrevet 27. desember 2009 Jeg har fått tak i det på fargerike-butikker. Store butikker som selger maling, gulvbelegg, tapet, tepper osv. Men tror ikke vegg-til-vegg teppe er å anbefale på et baby/barnerom. Det er jo utrolig deilig og mykt, men vanskelig å fjerne flekker og søl fra, og veldig allergifremkallende. Så ville heller gått for tregulv, og invistert i et flott løst teppe som er lettere å rengjøre. Uniqa selger nydelige gulvtepper i ull.
ღMaiBaby10ღ Skrevet 27. desember 2009 #3 Skrevet 27. desember 2009 Med fare for å høres ut som en teppeselger (noe jeg for ordens skyld ikke er:) - har bare lest mye om dette.. Det med at tepper er allergifremkallende er en myte som henger igjen fra gamle tepper. Nye tepper av god kvalitet som støvsuges jevnlig er faktisk mer gunstig ift støv enn harde gulv, fordi støvet samler seg i teppet (og kan støvsuges bort derfra) istedenfor å sveve rundt i rommet. Et godt alternativ på barnerom er teppefliser, for om det blir noe søl på de kan en flis tas opp og vaskes, og så legges ned igjen.. Teppfliser vurderer vi å legge oppå parketten babyrommet etterhvert i alle fall. Mykt og deilig for henne å sitte der og leke:)
Gjest Bjørnen Collargol*gravid Skrevet 27. desember 2009 #4 Skrevet 27. desember 2009 Hei Ja jeg og har lest at det er en myte at det er allergifremkallende. Det er som du MaiBaby sier slik at teppet trekker til seg støvet og hindrer det i å "fly" rundt Men teppefliser høres jo veldig genialt ut da... Får kanskje kjøpt det på samme plasser som man kjøper "vanlig" tepper da?
b77h Skrevet 28. desember 2009 #5 Skrevet 28. desember 2009 jada, tepper er ikke allergifremmende om man velger noen av god kvalitet. Og også viktig hva materialer det er laget av, i forhold til avgasser/miljøgifter.
mamma til tre nydelige jenter Skrevet 28. desember 2009 #6 Skrevet 28. desember 2009 jeg kan iallefall anbefale vegg til vegg tepper vi har det på alle soverommene til både oss og ungene, er helt topp. vi har det også i stua. hærlig når man har unger i hus. man slipper det enorme støynivået når de tømmer ut lego o.l på gulvet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå