Gå til innhold

Inspirert av anonym - sier du og barna dine takk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sier takk for det meste. Til de i butikken, dem som flytter seg for meg eller hjelper meg. Når jeg får noe, ting eller komplimenter. Takker for maten.

det er en selvfølge for meg å takke. Men det er mange som er skikkelig sløve med å bruke dette ordet.

Jobber i butikk så merker meg endel kunder, voksne og unge som tar alt som en selvfølge og ikke bryr seg med å takke når man yter ekstra.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg og sønnen min (2,5år) takker for det meste ;)

Skrevet

Både jeg, mannen og guttungen sier takk.

Skrevet

Jepp. Litt sløve med å takke for hverdagsmaten, men alltid på besøk. Eldste har blitt veldig flink på å takke, og i det siste hører jeg stadig vekk "unnskyld meg" når hun leker, hehe. Har nok blitt ekstra nøye med takkingen iom at svigermor klager mye på at svoger m/familie sjeldent takker for noe (noe jeg også har merket meg og dermed blitt mer oppmerksom på å gjøre det selv).

Skrevet

Er nok dessverre veldig variabelt.

Takker ofte på jobb, bussen og butikken etc.

Men glemmer fort å takke i hverdagen, mannen får nok ikke så mye hverdagstakk som han burde. Ikke foreldrene mine heller når vi er der på besøk og får både mat og gaver.

Men prøver å være litt bevisst siden jenta på 20 mnd er en liten kopimaskin...

Skrevet

både jeg og sønnen min på 4 takker både hjemme ute i barnehagen og på jobb. Syns det er fint å høre på sønnen min når han takker andre uten at jeg har bedt om det.

Skrevet

Eg takkar i aust og i vest, det same gjer mannen og ungane kopierar.

Kjempeherlig når lille på 2 (som nettopp har begynt å snakke) svarar med eit klinkande klart JA TAKK når ho blir spurt om ho vil ha f.eks. klementin :o)

Skrevet

Takker for alt jeg, høflighet og å vise at man er takknemmelig er veldig viktig syns jeg.

jenta vår på 3,5 år er heldigvis veldig flink til å si takk:)

Sender jeg henne noe over bordet, sier hun: Tusen takk, mamma. ( som oftest da:) he he..

Hun trenger ikke være sååå flink, men lar henne si det så hun lærer seg å være høflig.

Skrevet

Ja, det gjør vi. Eldste sa til og med her om dagen: "Takk for at du sa du elsker meg, mamma!" =)

Skrevet

Ja, vi voksne og 2 åringen sier takk for det meste. 5 åringen har lett for å glemme seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...