minni08 ♥ Skrevet 26. desember 2009 #1 Skrevet 26. desember 2009 Jeg sier takk for det meste. Til de i butikken, dem som flytter seg for meg eller hjelper meg. Når jeg får noe, ting eller komplimenter. Takker for maten. det er en selvfølge for meg å takke. Men det er mange som er skikkelig sløve med å bruke dette ordet. Jobber i butikk så merker meg endel kunder, voksne og unge som tar alt som en selvfølge og ikke bryr seg med å takke når man yter ekstra.
Mamman87 Skrevet 26. desember 2009 #2 Skrevet 26. desember 2009 Jeg og sønnen min (2,5år) takker for det meste
Musemor med tre søte små Skrevet 26. desember 2009 #3 Skrevet 26. desember 2009 Både jeg, mannen og guttungen sier takk.
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 26. desember 2009 #4 Skrevet 26. desember 2009 Jepp. Litt sløve med å takke for hverdagsmaten, men alltid på besøk. Eldste har blitt veldig flink på å takke, og i det siste hører jeg stadig vekk "unnskyld meg" når hun leker, hehe. Har nok blitt ekstra nøye med takkingen iom at svigermor klager mye på at svoger m/familie sjeldent takker for noe (noe jeg også har merket meg og dermed blitt mer oppmerksom på å gjøre det selv).
FruSkurk&BandittBarna Skrevet 26. desember 2009 #7 Skrevet 26. desember 2009 Er nok dessverre veldig variabelt. Takker ofte på jobb, bussen og butikken etc. Men glemmer fort å takke i hverdagen, mannen får nok ikke så mye hverdagstakk som han burde. Ikke foreldrene mine heller når vi er der på besøk og får både mat og gaver. Men prøver å være litt bevisst siden jenta på 20 mnd er en liten kopimaskin...
neste*gang Skrevet 26. desember 2009 #8 Skrevet 26. desember 2009 både jeg og sønnen min på 4 takker både hjemme ute i barnehagen og på jobb. Syns det er fint å høre på sønnen min når han takker andre uten at jeg har bedt om det.
Ranveig Risengrynsgraut Skrevet 26. desember 2009 #9 Skrevet 26. desember 2009 Eg takkar i aust og i vest, det same gjer mannen og ungane kopierar. Kjempeherlig når lille på 2 (som nettopp har begynt å snakke) svarar med eit klinkande klart JA TAKK når ho blir spurt om ho vil ha f.eks. klementin )
WorkingMom - m/jente og gutt:) Skrevet 26. desember 2009 #10 Skrevet 26. desember 2009 Takker for alt jeg, høflighet og å vise at man er takknemmelig er veldig viktig syns jeg. jenta vår på 3,5 år er heldigvis veldig flink til å si takk:) Sender jeg henne noe over bordet, sier hun: Tusen takk, mamma. ( som oftest da:) he he.. Hun trenger ikke være sååå flink, men lar henne si det så hun lærer seg å være høflig.
UnePune äntligen hemma! Skrevet 26. desember 2009 #11 Skrevet 26. desember 2009 Ja, det gjør vi. Eldste sa til og med her om dagen: "Takk for at du sa du elsker meg, mamma!" =)
Gjest Skrevet 27. desember 2009 #12 Skrevet 27. desember 2009 Ja, vi voksne og 2 åringen sier takk for det meste. 5 åringen har lett for å glemme seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå