Gå til innhold

Liker ikke dagens barn snø?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er da vel ikke så veldig lenge siden jeg var barn. Jeg er 30 år gammel og for 20 år siden løp jeg ut med en gang snøen kom, kun avbrutt av en kjapp middag.

Nå har vi hatt snø siden noen dager før julaften og ungene ser vi ikke. Hvor er de? Ihvertfall ikke ute.

9-åringen min besøkte en kompis tidligere i dag og da var de inne!

Jeg skjønner det rett og slett ikke.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hiv dem ut. De må kanskje lære det. Her er ungene ute til de blir sultne.

Skrevet

Ja, jeg sendte han ut, så nå er han ute alene og leker i snømørket.

Bare så det er sagt, han koser seg, men hvor er de 50 andre barna som bor i nabolaget?

Skrevet

Man kan lure. Så lenge det er lyst burde de i det minste være ute, siden så stor del av døgnet er mørke uansett, og da er det ikke overalt det er noe ok å være ute.

Jeg har forresten et tips, men det er langtidsvirkende: gi bort hodelykter (femti-hundre kroner på XXL og Claes Olson) og rompebrett og sånnne små skihoppere og bobsleigh som vi hadde da vi var små og sånt til alle bursdager (særlig i høst/vinterhalvåret), og så drar du ut alle ungene sønnen din leker med og går mørketurer med hodelykt helt fra før snøen legger seg. Lag skumle historier om hvem dere kan finne, om skatter og røvere og gjenferd, min erfaring er at det både gir ungene et puff til å gjøre mer ute sjøl, og så blir du garantert den kuleste mora i gata. Så fort det er snø, trom sammen til aking i mørket, ta med et par fakler og kakao på termos, lag flaskebakker og skihhoppog neste gang du vil ha ungene ut ordner de sjøl. Det er masse unger med giddalause foreldre, de trenger inspirasjon og et puff!

Skrevet

Ja, sønnen min fikk hodelykt til jul og var kjempefornøyd. :-)

Skihoppere? Det har jeg ikke sett på kjempelenge. Skal ta meg en tur i lekebutikkene og se om de selger sånt fremdeles. Det er jo gøy.

Takk for tips.

Skrevet

Stjeler ideene til Sug lut jeg også. De skihopperene så jeg her om dagen! Skal vei å kjøpe på mandag, + hodelykter.

Ungene her elsker å være ute i snøen da, men ikke når det mørkner altså i 15-16 tiden.

Skrevet

Junior elsker å være ute i snøen..

Men idag ble han fort sliten siden det var så sinnsykt mye snø, og da ble det tungt å gå.. Så når mannen først hadde fått måka bort alt, så var han sliten..

Men de hadde visst vært ute ett par timer da =)

Skrevet

Mine små på 3,5 & 7 år var ute i mange timer i dag å akte :))

kom inn når akebrettet var ødelagt! hehe....

Her i gaten er det mange barn ute å aker, så jeg ser ingenting til at barna ikke liker å ake.

Og her er voksne med å aker også. Det er jo så gøy å ake!

Fikk voldsom kjeft her om dagen da jeg ga mellomste for mye fart slik at han veltet da :P "du får aldri mer lov å gi meg fart mer, mamma!!!" hehe... Søtnos!

Skrevet

vi akte ned veien opp til fjellet igår,.. jeg, gubben og våre barn på 4 og 1.5 år,,, kjempe morro.. akte når det var mørkt.. da så vi godt når det kom bil...

Skrevet

De 4 ungene her i huset kom hjem tidligere idag, de var inne litt før alle for ut. De akte, lekte, snøballkrig og jeg vet ikke helt hva de ikke gjorde. Naboungene var også ute.

Rundt her er det mange unger ute, så her liker alle snø. Mye lettere å få ungene ut av huset når det er snø enn ellers. Vi bor nerme stor akebakke og skiløyper, så vi bor perfekt til slik sett.

Skrevet

7-åringen min elsker å være ute i snøen (og generelt ellers!), og skifter fra akebrett til ski og slike skihoppere og bobkjørere samt at vi har lagt noen flasker med fargevann som suser nedover bakken med litt hopp innimellom. :) Disse flaskene koster jo ingenting så det kan være et tips til folk! Ta 0,5 liters flasker og fyll på med vann og litt konditorfarge eller maling. (eller bare vann da...) Lag løyper og hopp og send flaskene avgårde! Morsomt!

Skrevet

vesla på 2år og 4mnd er glad i snøen.. hun var ute tidligere i dag å akte med ville inn etter ca 1time da, men om været er bra i morgen skal vi dra ut i snøen og ta med oss varm kakao:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...