Carina har to små gull Skrevet 26. desember 2009 #1 Skrevet 26. desember 2009 Da ble det en ny skravletråd for min del. Men hadde ikke regna med at det skulle klaffe denne pp. Fikk tanta på besøk nøyaktig 5 uker etter utskrapinga så nå vet jeg at kroppen er i rute igjen Har så indelig lyst til å bli gravid før den 23-24 februar. En grusom dato da jeg fødde sønnen vår tidligere i år. Han var død da vi kom på ultralyd i uke 19. Ble gravid på nytt igjen i oktover, men det ble oppdaga en MA i uke 8 og endte med utskraping. Nå håper jeg på at alle gode ting er tre og at spira sitter og vokser seg stor og sterk og at jeg har en sprell levende baby om 9 mnd.... Tanta er vel over om noen dager, men tror dagene fram til el kommer til å gå fort da det enda er jul og så blir det jo feirlig av nyttår. Eneste positive med å ikke være gravid nå er at jeg koser meg til det fulle Trenger ikke engstelsen over å ikke være gravid. Har el 7 januar og jeg har ikm 21 januar. Og bursdag 16 januar så jeg håper på en fantasktisk bursdagsgave Denne pp skal jeg bruke wild yam og bidronniggele... Funker ikke det blir det på nytt akupunktur etter denne pp.
Bringebærmamma 160611 Skrevet 26. desember 2009 #2 Skrevet 26. desember 2009 Når jeg leser din historie blir jeg rent skamfull over at jeg "syter" over at jeg ikke ble gravid denne pp heller. Det er mange her inne med som har tøffe opplevelser med seg. Mang en varm tanke sendes til deg carina81 og andre som har opplevde liknende. Jeg skal også prøve bidronninggele og wild yam denne syklus. Som deg kommer jeg til å begynne med akupunktur om det ikke er nok. Ble gravid og fikk en gutt i 2006 etter akupunktur, så vet at det virker ;-) Måtte jaunar gi oss en god start på det nye året ;-) klem
Perle79 gravid med nr 2 Skrevet 26. desember 2009 #3 Skrevet 26. desember 2009 Helt ening med bringebærmamma. Syter jeg også, selv om jeg bare skal inn i min 12. pp.. Har aldri opplevd noen type abort, så vet ikke hvordan dette er.. Men føler alltid med dem som må gå gjennom noe så forferdelig. Er ikke så optimistisk denne pp.. Samboeren er borte under eggløsning, hele 5 dager. Buhuuu. Får se hva som skjer. Kanskje vi kan fikse noe Ja, måtte januar gi oss en god start på det nye året!
Carina har to små gull Skrevet 29. desember 2009 Forfatter #4 Skrevet 29. desember 2009 Hei Hvordan går det med dere??? Er tanta dratt sin veg?? Jeg er på dag 6 idag og den er på retur her. Egentlig blødd lenger denne gangen enn jeg pleier å gjøre. Kan vel ha noe med den siste aborten å gjøre. Har gått til innkjøp av el tester og gr.tester. FY!!! det skulle jeg ikke gjøre, men jeg klarte ikke la være. Bidronning gele og wild yam står også på menyen denne pp. perle79, håper du får i deg noen av soldatene til mannen din. Krysser fingrene for det
Bringebærmamma 160611 Skrevet 30. desember 2009 #5 Skrevet 30. desember 2009 Nå er bidronninggele bestilt og betalt på nett, håper det ikke tar så lang tid før det kommer i posten. Var innom den nærliggende helsekosten for å kjøpe bidronninggele, men det var (som vanlig) bomtur. Skulle det vært avholdt en konkuranse i "den dårligste helsekostbutikken i Norge" hadde min nærliggende helsekost dessidert vunnet den!! Butikken har et utrolig dårlig vareutvalg, og innehaver RØYKER på bakrommet så det stinker sur røyk i hele butikken. Blir like "sur" hver gang jeg kommer inn i butikken. Heretter blir det kun nettkjøp på meg. Wild Yam står klar på hylla, så håper at kombinasjonen bidronninggele og Wild Yam kan gi fart i sakene. Forrige syklus prøvde jeg kun Wilde Yam, men det var tydeligvis ikke nok. Er inne i den 7 pp. Tolmodiget er ikke min sterke side, så jeg begynner å bli litt "lei". Første barn ble til "plutselig", neste barn tok 6 pp før vi fikk klaff. Denne gang tar det lengre tid ser det ut til. Måtte nyåret by på mang en positiv test for jentene her inne ,-) Godt nyttår ;-D
Skaubinna Skrevet 30. desember 2009 #6 Skrevet 30. desember 2009 Hmm....tror faktisk jeg tilhører denne gruppen og ikke uke 2...dersom mine beregninger ikke er heeeelt gale:-) IKM 18. januar er ca akkurat skille mlm uke 2 og 3. Satser vel mest på at det ikke blir noe mensen;-) Jeg har også brukt bidronninggele denne pp og starter opp med wild yam etter EL. Krysser fingre og tær. Prøvd aktivt i 13 pp og vært uten prevensjon enda lenger.... Egentlig har jeg ikke trua nå heller jeg altså....men men.
tregosten Skrevet 30. desember 2009 #7 Skrevet 30. desember 2009 Hører visst til her jeg også. Har IKM den 18 jeg også. Er da på pp32. Hører vel egentlig til inne på Slitere, men er så lite aktivitet der inne.
Venter på knerten <3 HØYGRAVID Skrevet 31. desember 2009 #8 Skrevet 31. desember 2009 Jeg kommer også inn under her... Sluttet på p-sprøyten for 2 år siden, og er i vår 3 pp nå. Fant ut at vi begynner å telle pp'er på nytt siden det kan ta så lang tid før sprøyten er ute av kroppen, men har vel egentlig "prøvd" i disse to årene.... Har IKM 19. januar. Så skal bli spennende å se. Sluttet å røyke for 2 uker siden, så nå skal alle giftstoffene være ute av kroppen. Da er ikke de noen unnskyldning heller.... Håper det skal klaffe snart.
Carina har to små gull Skrevet 2. januar 2010 Forfatter #9 Skrevet 2. januar 2010 Godt nytt år til dere jenter Håper det nye året skal gjøre oss alle gravide Jeg er på dag 9 i syklusen og fikk nesten en helkt positiv el test idag. Før Ma`en pleide jeg å ha el på dag 17. Ser ut til at jeg har fått kortere syklus ja. Skal ha oss en kose runde idag og i morgen. Wild Yam har jeg på badet, men bidronninggelen har jeg enda ikke fårr kjøpt inn. Hvordan står det til med dere???
Skaubinna Skrevet 2. januar 2010 #10 Skrevet 2. januar 2010 Godt nyttår ja:-)! Brukt bidronninggele siden forrige mensdag, testet positivt på el-testen i dag, så da blir det vel action på oss i kveld og morgen;-) Har også liggende wild yam klar til bruk. Krysser fingre og tær, men ikke beina....hehe Hva med dere andre, hvordan ligger det an hos dere?
Skoobidoo Skrevet 2. januar 2010 #11 Skrevet 2. januar 2010 Godt nyttår folkens! Dette er vårt år Jeg har hatt en ganske lang pause fra prøvingen nå... Har blitt litt for å mye med eksamener, svineinfluensa osv. Men er tilbake for fult nå, og håper så INMARI at det klaffer denne måneden! Tar damiana nå fram til EL, og WY etterpå. Putter også i med litt hostesaft, sånn just in case ;-) Ønsker dere massa lykke til alle sammen! (Føles litt greit å vite at vi alle er i samme båt, eller hva?
Venter på knerten <3 HØYGRAVID Skrevet 3. januar 2010 #12 Skrevet 3. januar 2010 Jeg fikk positiv eggløsningstest idag...Jippi!!! Da er vi i gang, men blir lenge å vente til IKM.....Syns alltid den perioden er lang. Hvordan fungerer dette Wild Yam greiene? Håper, Håper, Håper virkelig denne gangen!!!
Lille diamant Skrevet 3. januar 2010 #13 Skrevet 3. januar 2010 Hei jenter! Melder meg inn her jeg, da det ser ut som jeg har ikm 18 januar istedet for 16 har fått positive EL-tester på 3.dagen nå, og teststreken er forsatt sterkere enn kontrollstreken..så da regner jeg med at EL er imorgen eller overmorgen det hadde vært perfekt, for da rekker samboeren min hjem til rette tiden! Jeg har tatt bidronninggele fra første mensdag og frem til idag, så nå blir det ett opphold frem til jeg begynner med Wild Yam noen dager etter EL. Det blir spennende! Wild yam skal gjør det lettere for egget å feste seg, fordi det er stoffer i det som minner om menneskelig progesteron
Venter på knerten <3 HØYGRAVID Skrevet 3. januar 2010 #14 Skrevet 3. januar 2010 Hvorfor er det så mange som tar eggløsningstest flere dager etter at den har blitt positiv? Det står jo på pakken at man ikke trenger å teste mer når den er blitt positiv....Har ikke helt skjønt alt dette som innebærer å bli gravid enda:-) Hvor lenge og hvor mye Wild Yam skal tas? Leser at dette kun skal tas under grundig veiledning, da det kan ødelegge mer enn det hjelper....
Lille diamant Skrevet 3. januar 2010 #15 Skrevet 3. januar 2010 Tester med EL-tester flere dager pga at egget ikke er blitt sluppet før man får negativ test igjen...er dumt om man går glipp av eggløsningen pga at man har sex for tidlig f.eks. Trodde selv at man etter første postive EL-test fikk eggløsning innen 12-48 timer, men hos alle stemmer ikke dette pga at LH-nivået stiger i ulikt tempo fra person til person.Så jeg får alltid positiv EL-test i 3-4 dager før selv eggløsningen finner sted. Wild Yam har jeg ikke prøvd enda, men skal taes noen dager etter eggløsning (slik at man ikke hindrer egget å slippe taket istedet) Så regner med det er dette du mener med at det kan ødlegge mer enn det hjelper? Hvor har du lest om det forresten? Interessant å lese mer
Venter på knerten <3 HØYGRAVID Skrevet 3. januar 2010 #16 Skrevet 3. januar 2010 Har vel lest det ett eller annet sted her inne. Er jo ikke på noen andre sider. Fant det ikke igjen nå. Høres veldig rart ut å ha eggløsning i 3-4 dager...Det burde jo da stå skrvet i bøker ol at eggløsningen kan vare så lenge...
Lille diamant Skrevet 3. januar 2010 #17 Skrevet 3. januar 2010 Man har ikke eggløsning i 3-4 dager, men det hormonet som EL-testene skal reagere på stiger i dagene før eggløsningen. Derfor får man ofte positiv test i flere dager før selv eggløsningsdagen fordi man har ett høyt nivå av LH-hormonet, og det er jo når dette når en topp at egget slippes og da stuper hormonnivået rett ned igjen og man får negativ test igjen. Altså egget har blitt sluppet når hormonnivået har gått ned igjen.. Dette kan du lese mer om på http://www.pernille.info/
Carina har to små gull Skrevet 4. januar 2010 Forfatter #18 Skrevet 4. januar 2010 Her har jeg fortsatt el smerter og har hatt det siden fredag og testen er fortsatt svak positiv. Blir å ha sex hver dag om vi rekker det Sambo sjønner tegninga hvor jeg er i syklus nå og tror han er bra fornøyd Hatt noen dager fri nå og det har vært helt sjønt, fått ladet opp batteriene litt. Men idag er det tilbake til den harde hverdagen. Starter med et tannlegebesøk og herregud som jeg gruer meg :/ Har tannlegeskrekk.... Dere får ha en strålende dag jenter
Perle79 gravid med nr 2 Skrevet 4. januar 2010 #19 Skrevet 4. januar 2010 GODT NYTT ÅR JENTER!!! Har ikke vært inne her på BIM på en stund. Såå hyggelig å lese om de som nettopp har blitt gravide. Man lærer jo å kjenne hverandre på et vis. Går gjennom ulike skravletråder sammen og vips, så faller noen bort -på et bra vis! Som tidligere skrevet har jeg ikke den store troen denne mnd. Vi kommer til å være borte fra hverandre en stund, midt oppi EL. Har et håp nå at EL kommer tidligere. Skal ha en siste omgang i kveld før leggetid. Kanskje soldatene hans ligger på lur noen dager. Og PANG, der er jeg befruktet. Never say never! Carina81: Godt du har fått kortere syklus. Nå slipper du å vente så lenge på at noe skal skje! Lykke til hos tannlegen!
Lille diamant Skrevet 4. januar 2010 #20 Skrevet 4. januar 2010 Her er EL igang nå regner jeg med, for fikk negativ EL-test nå i ettermiddag. I går kveld var den forsatt positiv...så en gang mellom igår kveld og idag har vel egget blitt sluppet da? Samboeren min kommer hjem imorgen kveld, så regner ikke med at det klaffet denne pp'en..er jo som kjent best om man har sex i dagene før eggløsning, og ikke i dagene etterpå men men, lite å gjøre med det! Tannlegene er ikke noe greier nei, men er greit når det er overstått og lenge til neste gang Perle79: det er jo forsatt en sjanse for at det klaffer om dere har sex i dagene før EL, men kjenner til den utfordringen ja! Har en mann som reiser ut annenhver mnd, så er vel kun flaks at vi treffer eggløsning innimellom
Carina har to små gull Skrevet 4. januar 2010 Forfatter #21 Skrevet 4. januar 2010 Har hatt skikkelige el smerter idag ja...men testen imorges var svak positv, blir å teste på nytt i kveld. Hopper i køya idag også Lille diamant. Det har jo skjedd under før så kan jo være at du er heldig og får i deg nok av din manns solsater Tannlegebesøket ble lite artig...Må dit igjen å rotfylle :/ Gruuuuuer meg :/
Venter på knerten <3 HØYGRAVID Skrevet 5. januar 2010 #22 Skrevet 5. januar 2010 Da er EL og sengekosen vel overstått for min del:-) Nå er det bare å begynne å "ruge". Hvordan er det med dere andre?
Bringebærmamma 160611 Skrevet 5. januar 2010 #23 Skrevet 5. januar 2010 I følge "statistikken" skal EL være i dag, men ut i fra følelsen tror jeg ikke EL kommer i dag. Jeg temper og sjekker at jeg har hatt EL ved å måle temp. økning. Blir jo litt spennende om jeg faktisk har EL i dag, i så fall blir dette første EL på evigheter som jeg ikke kjenner. Uansett om EL kommer i dag eller ei, er nok ikke EL langt unna. Går på 3. dagen med EL-slim så ting er på gang. Blir nok sex igjen i kveld ;-) Lykke til med eggfestingen til dere som allerede har hatt EL, og lykke til med EL til dere som ikke har hatt den ennå ;-D
Snuppeluppa med snuppe + spire Skrevet 6. januar 2010 #24 Skrevet 6. januar 2010 Jeg tror jeg har EL i dag. Testen var positiv i går ettermiddag og negativ i morges. Hadde sex i går kveld og i morges så jeg håper at ting klaffer. Kanskje ha i ettermiddag også? Hvis jeg har forstått det riktig så er eggløsningen etter lh-stigningen? Når hormonene er på tur ned igjen..?
Frk Marge Skrevet 7. januar 2010 #25 Skrevet 7. januar 2010 heisann hører visst til her inne jeg også denne mnd skal sambo endelig få rotet seg til å få tatt sædanalyse også.. gledegruer meg forferdelig forrge gang han hadde den timen ble jeg jo gravid, så han avbestillte timen... denne gangen skal jeg ikke tenste om jeg er gravid før etter han har tatt den... vi MÅ bare finne ut hvorfor dette tar så lang tid.. er i 16. pp nå og begynner å bli frustrert kjenner jeg har hatt dobbel pergokur denne mnd (dag 4-9) og håper det gjør susen... hadde jo vært flott da.. jeg har nok ikm 21-23 en gang tipper jeg, men regner det som vanlig å gå noen dager over nå..., så til sambo kommer jeg nok til å holde på uke 4, så han får kommet seg og tesgte den 25. lol våknet med skikkelig sykdomsfølelse i dag, dritkvalm og "feber" på nesten 37 grader.. (lol jeg har basaltemp på 35.6 vanligvis) lå under dyna og hakket tenner og følte meg skikkelig dårlig.... måtte få sambo til å gi meg et par paracet så jeg kunne komme meg opp for å få misten på veg til skolen.. hadde skikkelig vondt i korsryggen også er fortsatt ikke i form og har planer om å krype tilbake under dyna mi igjen straks kan det ha vært El pga pergoen som har gjort det utslaget der? kan noen ganger bli småsyk når jeg får mensen, og har jo hatt el-smerter før, men ikke feber forbinnelse med el før...:S
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå