Gå til innhold

Hvor gamle var bara deres da de satt i egen stol ved bordet??

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt over 5-6mnd eller noe.

Skrevet

Sånn rundt 5 1/2 mnd mener jeg å huske.

Skrevet

Sånn egentlig heter det seg vel at baby ikke skal det før han/hun sitter ordentlig selv. Men jeg må innrømme at vi gjorde det litt fra 5 mnd med jenta vår. Hun var sterk i kroppen og hatet å ligge ned, sitte i vippestolen osv. Og ikke sov hun stort heller, i allefall ikke ved middagstider. Så for å få sitte ned og bruke begge hender begynte hun altså å sitte litt ved bordet 5 mnd gammel. Støttet godt opp bak med pute og hun satt ikke lenge da.

Skrevet

Rundt 5 - 5,5 mnd.

Skrevet

Begynte å sitte til lunsj da hun var 8 1/2 mnd. Etterhvert fikk hun sitte mer, men satt ikke der til alle måltider før hun kunne sette seg opp selv, og da var hun 9 1/2 mnd.

Skrevet

Eldste fekk sitte litt frå 7-8 mnd. Sette seg opp sjølv ved 10 mnd.

Lille sette seg ikkje opp sjølv før ho var 13 mnd, men fekk "lov" av helsesøster til å sette ho opp litt til måltidet ved 10-11 mnd, i håp om at det skulle hjelpe på å få ho til å ta fast føde.

Skrevet

når hun satt for seg selv.. så i 7 måneders alderen

Skrevet

Rundt 5mnd, da klarte de å sitte selv. Før det så satt de i vippestol som vi hadde på bordet. Gikk ikke ann å spise mat uten at ungen var rett i nærheten, helst skulel de sitte i armkroken.

Skrevet

3-4 mnd. Da kjøpte jeg en sånn amerikansk stol i plast, med ulike instillinger på setet. Det ble som en vippestol, bare høyere.

Han ble rasende av å ikke få være med når vi andre satt å spiste, og da ble det mye roligere i denne stolen.

Skrevet

Snuppa på 5 mnd skriker nemlig hver gang vi spiser... Derfor lurte jeg på om det var lenge til hun kunne sitte i egen stol.

Skrevet

HS sa at de fint kunne sitte å spise i en stol på den alderen, men de skulle ikke sitte lengre enn måltidet.

Skrevet

Vi satt vippestolen på bordet, eller har babyen på fanget. De to eldste var tidlig motorisk utviklet og var mobile alt ved 4 mnd. Vi lot dem ikke sitte noe særlig i stol før de selv satte seg opp, og det i seg selv var jo en motivasjon. Tvillingene er premature, men sitter godt og strakt i fanget. For meg er det utenkelig å sette en baby i høystol før de er rundt 7 mnd, men en er jo forkskjellige.

Skrevet

ca 1/2 år. Kunne ikke sitte selv så støttet henne med puter og lot henne ikke sitte lenger enn selve måltidet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...