Gå til innhold

Sy glade damer...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har innsett at det ikke lemgre går å sy for hånd, og tenker da på å kjøpe maskin...

Syns Elna 6200 er veldig tøff.. men kanskje mer avansert enn jeg trenger enda.. (og ganske dyr)

http://www.sysiden.no/newsdet57.htm

Anbefalinger????

(er som hobby når ungene er lagt..)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke veldig peiling på symaskiner, men kjøpte meg et par år siden som er alt for lite brukt. Det jeg ble anbefalt da (av mannen i butikken og svigermor som har peiling på symaskiner), var å velge ikke en av de aller billigste, men ikke nødvendigvis en av de dyreste heller. Svigermor var veldig opptatt av at den måtte kunne sy elastisk søm. Han i butikken sa at med de billigste maskinene kan man feks få problemer med å legge opp en olabukse fordi det er hardt stoff og man trenger en ganske sterk maskin for å komme gjennom alle lagene.

Husker ikke hva maskinen jeg endte opp med heter (og det var en jubileumsmodell som var ekstra billig som de bare solgte i en periode), men det var en av de billigste i kategorien over de aller billigste...

Man kan jo også få køpt brukte, gode maskiner, men i butikken jeg kjøpte min maskin i var det lang ventetid på å få kjøpt brukt fordi de hadde mange flere som ville kjøpe enn selge.

Nå har jeg fått en veldig fin bok med barneklær til jul, så nå skal jeg gjøre et nytt forsøk på å ta frem maskinen min igjen og sy litt mer fremover:-) Lykke til med kjøp av maskin.

Skrevet

Jeg fikk en Singer Tradition 2263 til jul av min far. Den har friarm, kan sy de fleste vanlige sømmer inkl elastiske sømmer og knappehull. Synes den virker bra! Fås på tilbud til kr 1995,-

Skrevet

Ville forsøkt å få tak i en gammel Bernina. Spiller ingen rolle om den er gammel. De fleste har ikke gått berserk med symaskinen og den jeg fikk tak i var ikke utstyret pakket opp engang. Støken, sikkert over 20 år alt utstyr og kostet 300 kr. Jeg tør vedde på at du ikke merker forskjell på den og en ny. Så kan du jo bruke pengene du sparer på noe tøy å starte med.

Skrevet

Hva slags bok er det du har fått da? Bok med barneklær hørtes spennende ut :)

Skrevet

Boka heter Barn igjen og er skrevet av Lisbeth Bjørndal. Hun har en nettbutikk som heter http://www.barnigjen.no/ og hvor hun selger ting hun og noen andre har sydd selv og der kan man få kjøpt boka også.

Skrevet

Sjekk ut sykroken.net - der får man masse tips og hjelp =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...