Mummimamma - med 2 mummitroll Skrevet 26. desember 2009 #1 Skrevet 26. desember 2009 Dattera mi fikk en nydelig (og veldig dyr) silkekjole til jul. På vaskelappen står det at "dry clean only"... Ikke så veldig praktisk med en sånn kjole til en 2,5 åring, som kun kan renses, men den er ikke kjøpt i Norge så jeg får ikke byttet den. Men lurer på om silke kan vaskes i maskin, tenker da på ullvugge/finvask, og da gjerne med Milo...? Noen som vet?
Gjest Skrevet 26. desember 2009 #2 Skrevet 26. desember 2009 Det er en grunn til at den skal renses Ikke vask den i maskin!
prekæs Skrevet 26. desember 2009 #3 Skrevet 26. desember 2009 Silke kan vaskes på samme måte som ull i utgangspunktet. Hvis kjolen har mange detaljer og det virker som om det kan være vanskelig å få den skikkelig igjen (Masse rysjer, puffermer etc) så ville jeg levert den på renseri hvor de har skikkelig utstyr til å gjøre den fin, er kjolen enkel, ville jeg vasket den selv. I milo. Veldig mye tøy er merket feil fordi produsent vil ha sitt på det tørre i forhold til erstatning. (Bikinier som ikke skal vaskes, bomullstruser som skal håndvaskes på 30 grader etc)
Gjest Skrevet 26. desember 2009 #4 Skrevet 26. desember 2009 Det hørte jeg også. og vasket en kjole i 100% silke på ull håndvask, 30 grader. Det er ikke lenger en silkekjole, men en fille...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå