Stratos med 3 barn Skrevet 26. desember 2009 #1 Skrevet 26. desember 2009 I 6 år har vi hatt julaften og 1. Juledag hos oss. I år var vi 9 julaften og 16 første dag. I ei uke har folk sovet her. Med ett barn på 2 år, ett barn på 3 år og en i magen kjenner jeg at dette holdt for min del. Folk er ikke så flinke til å hjelpe til heller så nå er vi helt utslitte. Noen som har erfaring med å avlyse jula? Gruer meg for å fortelle
erteposen + 4 Skrevet 26. desember 2009 #2 Skrevet 26. desember 2009 Åh...det er kjipt. Jeg forstår ikke helt hvorfor en skal være så mange sammen i jula, sier jeg som har huset fullt av sovende gjester:) Det er bare vi som har barn, resten er voksne som hjelper til så godt de kan. Noe kan de gjøre, men å være vert er litt arbeidskrevende og krever masse forberedelse for en smoooooth jul. Hva med å invitere færre? Her rulerer besteforeldrene, med unntak av mine siden vi er 7 søsken+ bonusbarna deres. De som vil er alltid velkommen hjem. Her har vi svigers på besøk annenhver jul, samt min gamle tante og en bonusbror. Å være alene med barna på julaften er bare koselig, og jeg synes det er stress når andre barn er her. Vi kan legge opp løpet etter våre, og så heller få julebesøk som reiser. Siden vi ikke har familie her i Bergen så må de overnatte. Vi sa nei til min svigerinne med familie i år, siden de bor i byen, og inviterte de 1 juledag. De har flere barn, og pakkekaoset og maset blir heftig. De ble litt snurt, men oppdaget at julekvelden ble roligere og barna hadde stor glede av hverandre 1 dag. Det er min erfaring med å avlyse jula, ellers har du bare mn fulle sympati.
Ignatz Skrevet 26. desember 2009 #3 Skrevet 26. desember 2009 Med snart tre barn så kan dere jo få en veldig hyggelig jul med bare dere også. Dere trenger jo ikke ha besøk. Det er mange som har det på¨den måten. Julen kan være en rolig og avslappende tid. Man må bare ta noen valg underveis og tenke over hva som er viktigst. Alt annet kan tas en annen gang. Dere kan jo ha besøk resten av året isteden.
:-))***~~´´^``~~***((-: Skrevet 26. desember 2009 #4 Skrevet 26. desember 2009 Sett folk i arbeid!! Det er det eneste som funker:) Eller bare si det som det er ganske tidlig at dere ikke har anledning å ha en sånn jul neste år. Tidlig, sånn at folk fnner andre løsninger... Eller er du som meg - at du glemmer strevet fra jul til jul?
Ugl@ Skrevet 26. desember 2009 #5 Skrevet 26. desember 2009 Må man samle halve slekta for at det skal bli Jul da? Vi var 4 voksne og 3 barn her vi ( oss selv om min søster og bror) på Julaften, i går var det kun oss, like mye Jul og kos. IKke vær så dramatisk, folk greier vel å arrangere Jul selv også.
Stratos med 3 barn Skrevet 26. desember 2009 Forfatter #6 Skrevet 26. desember 2009 Ikke det som er poenget! Vi har endel familiemedlemmer med kun oss som familie (mye skilsmisser osv)... Men nei, jeg synes det holder nå og ønsker å sette en stopper for det, men lurer på om noen har noen gode tips om hvordan. Litt redd for at folk skal bli lei seg... For meg er det nemlig ingen det er naturlig å utelukke!
Lillebror og stoerebror Skrevet 26. desember 2009 #7 Skrevet 26. desember 2009 Hva med å snakke med dem om dette når du snakker med dem? Du kan jo si til de etterhvert som du snakker med dem at du var veldig utslitt denne jula og at neste år når du får en liten en i tillegg så tror du at det blir for mye for deg og om de har noen tips til hvordan det kan gjøres. Det kan jo hende de har noen forslag som passer dere bedre. Hva med å leie ett sted og la de andre styre? Eller at dere spør om noen kan ordne jula og dere går ut av huset noen timer?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå