Gå til innhold

Ville dere latt mannen reise?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Minsten ble syk den uka mannen min skulle reise 60 mil for å treffe familie. Ikke noe var ebstilt, så det ble ikke noe økonomisk tap.

Nå reiser han 2. juledag i stedet, og kommer hjem ca kl 12.00 den 31.12.

Dette er den første jula vi skulle feire bare for oss selv, som en familie uten gjester eller å være gjester, og så ender jeg opp alene med ungene.

Er det feil av meg å føle meg snytt, lurt og litt sur over det hele?

Ville du latt mannen reise?

Kan nevnes at han er arbeidsledig og har anledning senere også..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor blir ikke dere med? Jeg syntes det er rart at han drar fra dere i julen, ihvertfall siden han har mulighet til å dra senere..

Skrevet

fordi svigermor har smerteanfall flere ganger daglig i en periode, og da er det ikke koselig for noen at ungene er med. SKal man være i samme hus, må man hviske og liste seg på tå..

HUn hadde en slik periode sist jul da vi var der, og jeg var helt utslitt.. Vugget og bar på gutten min dag og natt for å unngå at hun skulle bli sint for at han gråt eller lekte med leker som bråket..

HI

Skrevet

Ok, da skjønner jeg godt hvorfor du vil bli hjemme.

Skjønner at mannen din vil til sin mor når hun er dårlig, men jeg syntes han burde være hjemme med deg og barna i jula. Så kan han heller dra på nyåret.

Jeg syntes julen er en spesiell tid der barna skal være i fokus.

Skrevet

han tenker ikke på at hun er dårlig. Han vil treffe venner og bekjente. Og sin far og bror. Og sikkert være ungkar..

Han skal bo hos moren sin fordi det er hun som har ledig plas.. Smertene hennes kommer og går i løpet av døgnet.. Når hun har det, så ligger hun i sengen til det går over med medisinen hun tar...

Denne situasjonen hadde nok ikke blitt godtatt om det var jeg som reiste

Skrevet

Da hadde jeg ihvertfall ikke godtatt det! Syntes det er sikkelig dårlig gjort av din mann da!!

Jeg ville bedt han blitt hjemme

Skrevet

Jeg ville også ha sagt at han burde kunne holde seg hjemme nå, og heller dra senere. Ikke noe hyggelig for deg å være alene nå.

Skrevet

Ser ikke problemet at han drar 2 juledag jeg. At han er arbeidsledig og kan reise når han vil er greit, men kan være han vil være sammen med mamma litt i resten av jula som er igjen.

Han kommer jo hjem til nyttårsaften. Å dere fikk jo feiret juleaften sammen.

Er det så ille å være alene noen dager. er jo bare snakk om 4-5 dager.

Så ja jeg hadde latt mannen min reise for å besøke moren sin som er syk. Så lenge jeg fikk være sammen med han juleaften og feiret nyttårsaften med han.

Skrevet

Nei.. Såå ille er det ikke å være alene noen dager.

Har vært alenemfor før, så takler fint et par dager. Det er bare tidspuktet og det at vi SAMMEN avtalte å feire for oss selv i år.. Har alltid pleid å være hos slekt til og med 1. nyttårsdag.

Og dette ble avtalt mellom ham og faren så sent som 22.12.

Han forsvarte det med at han egentlig skulle reist tidligere. Det var ikke hans skyld at minsten ble innlagt da han egentlig skulel reise.

Så selv om det ikke er sååå ille, så synes jeg det er litt trist og kjedelig alikevel...

HI

Skrevet

Er det ikke andre juledag i dag? Når reiser han?

Positivt at han utsatte reisen pga minste var syk, så da bør han "få lov til" å dra nå.

Skrevet

Det at han reiser til familien og vil besøke venner og bekjente er ikke galt i seg selv.

Men måten han gjør det på her provoserer meg, som ikke har noe med det å gjøre engang.

Hvorfor avtale med deg at dere skal være sammen med dere i jula, for så å drite i det og vil stikke så fort han får sjansen? Og det til og med når dette er deres første jul sammen og ett av barna har vært syk.

Er han umoden eller ung?

Nei vet du hva, la egoen seile sin egen sjø.

Så når han kommer hjem igjen, kan jo du ta deg en liten svipptur selv mens han passer barna. Han har jo ikke noe han skal gjøre om dagene uansett.

Frasen om at du hadde jo avtalt det på forhånd er jo god nok for han :)

God jul til deg og barna dine :)

Skrevet

Hadde også syns det var trist om min mann skulle reist nå i romjulen, eller jeg reist alene i romjulen.

Men så syns jeg romjulen er den kosligste tiden sammen med familien.

Samtidig så skjønner jeg at han vil hjem når sikkert venner og bekjente kommer hjem i denne tiden, ypperlig anledning for å treffe gode, gamle kjente :))

Skrevet

HI skrev at "Det var ikke hans skyld at minsten ble innlagt da han egentlig skulel reise." For en holdning! Jeg hadde blitt irritert!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...